Hodet er ikke festet

Baby0420

Flørter med forumet
Novemberfnuggene 2023
Hei! Har termin imorgen og fikk på kontroll i dag vite at hodet ikke har festet seg enda (førstegangsfødende). Jeg er derfor livredd for å måtte gå gravid i flere uker til, for så å bli satt i gang 11 dager over. Neste kontroll er ikke før 04.05, altså 9 dager over termin :-(

flere som har opplevd at hodet ikke er festet, men likevel gått i fødsel i løpet av noen dager?

veldig glad for å høre deres erfaringer :)
 
Ja, første festet seg aldri. Spontan fødsel
Denne festet seg, men måtte få indusert fødsel.

Det er ikke must at hodet festes, og det har ikke sammenheng med når fødselen begynner :)
 
Opplevde det samme nå. Gikk i spontan fødsel seks dager over termin. Var på ekstrakontroll hos jordmor samme morgen og da var hodet fremdeles ikke festet. Merket ingen tegn til fødsel før jeg plutselig fikk murringer og deretter rier om ettermiddagen. Tolv timer senere var babyen ute. Hold ut, plutselig skjer det!

Jeg fikk også time til trivselskontroll ni dager over termin og syntes det var veldig sent. Anbefaler å be om ekstra kontroll hos jordmor eller lege.
 
Ja, førstefødte hos meg festet seg ikke før fødsel. Jeg fødte likevel en uke før termin, så det er ikke nødvendig at hodet må festes før fødselen starter ;)
 
Hei! Har termin imorgen og fikk på kontroll i dag vite at hodet ikke har festet seg enda (førstegangsfødende). Jeg er derfor livredd for å måtte gå gravid i flere uker til, for så å bli satt i gang 11 dager over. Neste kontroll er ikke før 04.05, altså 9 dager over termin :-(

flere som har opplevd at hodet ikke er festet, men likevel gått i fødsel i løpet av noen dager?

veldig glad for å høre deres erfaringer :)

festet seg aldri hos jenta mi:) plutselig gikk vannet og fødsel startet av seg selv i uke 37 likevel:) var da også førstegangsfødende.
Er ikke alltid det festes, spessielt på flergangsfødende:)
 
Jeg var på kontroll en uke før fødsel og da var ikke hodet festet, men likevel fødte jeg 11 dager før termin :)
 
Tusen takk for alle svar! Nå ble jeg litt mer optimistisk på at jeg slipper gå helt til det evt blir igangsettelse :)
 
Det var først nå med mitt tredje barn at jeg har opplevd at hodet har festet seg. Spontane fødsler alle sammen.
 
Back
Topp