Hodestørrelse..

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
Lurer litt.. [8|]
Kan jordmora (uten UL) finne ut om barnet's hode er ekstra stort? -ved å klemme på magen f.eks?
Mistenker litt at babyen min kansje har stort hode, og gruer litt for å presse han/henne ut med et STORT hode først[8|]

Det vet jeg ikke, men det er sånt de ser på ul... Er vel uansett skuldrene som er verst å presse ut!!!!

Uff, dette var sikker ikke oppmuntrende...
Hvorfor mistenker du at gullet ditt har stort hode??

Pappa'n til knøttet mitt hadde problemer med å få gensrene over hodet da han var barn, og sliter med å få store nok luer nå som han er voksen[;)]

Er det ikke sånn at skuldrene kommer ut på skrå på en måte?

for jeg har forstått det sånn at hodet er det værste å presse ut..

Noen som vil komme med erfaringer her?[8|]

hmmm.... Det har jeg ikke hørt noe om...

Kan noen som vet gi oss et svar??

ja er sant at det er hode som er verst. det kommer jo først og baner vei for resten.

Må vel isåfall måles på Ul,men om du har mye tanker og er litt skremt for dette- så skal du nok uten problemer kunne få en ny Ul nærmere termin tenker jeg![;)]
Sånn at du får vite...
Og ang fødselen,så er vel hode det værste ja! Er det som kommer først og presser seg ut...
Men når hodet er ute er resten barnemat![;)]

Takk for godt svar Star83.. Jeg får bare kontakte Sykehuset når det nermer seg litt mer, da.. Tenkte jo uansett å være på Stord (skal føde på Fylkessjukehuset på Stord) fra rundt juletider, så da kan jeg nok få det sjekka da,.. og kansje få meg en omvisning på fødeavdelingen med det samme?[;)]

Det hørtes jo kjekt ut![;)]
Tror den enkleste måten å komme riktig inn i systmet på i forhold til ekstra Ul- er å ta opp med lege og få han/henne til å sende henvisning...[;)]

Får gjøre det, da....
[&:] men er jo så mye kosligere å gå til kontroll hos jordmora.. hun har alltid minst 4 ganger så god tid![8|]

Av egen erfaring så syns jeg hodet var værst, og særlig når jeg fikk beskjed om å holde på pressrier fordi navlestrengen var rundt hode[&:]
Uff.. ikke særlig oppmuntrende dette akkurat da.

Å presse ungen ut var ingenting iforhold til å ha kraftige veer syntes jeg. Var som å komme til himmelen når jeg kunne begynne å presse ungen ut.
Fikk ei jente med 34 cm rundt hodet, og en gutt som var 37 cm rundt hodet. Var ikke noe verre selv om han var større i hodet, gikk faktisk bedre og fortere[;)]

Fridas hode var 33 cm, presset bare en gang og når det var ute, sa det nesten svusj og så kom resten av kroppen. Jordmorstudenten fikk ikke en gang tid til å si at nå kunne jeg prøve å presse. Hodet ble målt på UL.

dette aner jeg ingenting om for småen kom med rumpa først!!!
de sa til meg hvertfall at det ofte var lenger åpningstid ved setefødsel siden rumpa var mykere og å brukte lenger tid ned kanalen av den grunn...

ikke mye hjelp kanskje men tenkte å slenge på på slutten at min åpningstid gikk så fort at jordmora etter vaktskiftet nesten fikk sjokk for da var jeg press klar!!!
hehe...[:D]

Jeg trodde det var vanlig at man fikk UL litt før termin jeg for å skjekke hodeomkretsen??!!For hvis det er for stort så må man vel ta keisersnitt??Når mamma skulle ha meg måtte hun ta keisersnitt,fordi jeg hadde 40 cm i hodeomkrets....

[:D] Kommer helt ann på bekkenet , jeg er liten og tynn,med "guttefasong"-Bruker 32-34 i klær, men fødte en gutt med hodeomkrets 39,7 på normal måte. Den delen av fødselen gikk så greit så !!!

Det med hodet trenger du ikke å tenke på en gang. Når du kommer til fødselen, riene setter inn og alt, så vil du ikke ofre det en tanke. Du vil bare bli ferdig.

Back
Topp