Hodepinne?

JGJ

Blir kjent med forumet
Er det fler som sliter med hodepinne? Hva gjør dere evt. med det? Tar dere paracett?

Jeg hadde skikkelig hodepine da jeg var gravid med jenta mi :( Tok paracet når det var skikkelig ille, men prøvde å unngå det. Drikk masse vann og vær i frisk luft :)

Ja jeg har en del vondt i hodet. Drikker mye vann og prøver å sove når det står i som verst. Men tar generelt ikke særlig paracet så unngår det nå :)

Jeg har sån fryktelig hodepinne som vært nå i flere dager. Har tatt ett par paracett men føler ikke det hjelper så nå lar jeg det vare. Sover ofte og det hjelper litt en stund etter att jeg våknet men sen er det der igjen, føles helt håpløst :( Husker jeg hadde det sistegang og, men ikke så ihållande som nå. Håper virkelig det gir seg snart :)

Kan jo hende du har svangerskapsmigrene, vet ikke om man kan få annet enn Paracet for det, ville kontaktet legen for å høre. Ikke noe godt å gå slik i lengden!

Jeg pleier være mindre plaget med migrene når jeg er gravid, men denne gangen har jeg allerede hatt flere anfall.. pleier gå mye lengre tid mellom anfallene..

Har ikke hørt om svangerskapsmigrene før, men har tenkt meg en tur til legen så da kan jeg ju ta opp det. Ikke godt å gå lenge slik nei, håper det går seg til. Takk for svar :)

Jeg sliter vanligvis med både sterk hodepine og migrene. Men etter at jeg ble gravid. Nada! Har en hodepinedagbok. Jeg hadde hodepine i to uker i strekk før jeg ble gravid. Så kom el, og har ikke hatt hodepine siden! Merkelig! Og helt fantastisk!

Og har tenk en del på det, for man skal jo være forsiktig med for mye smertestillende. Men tips hvis du har hodepine nå er å redusere stress, kiropraktor/manuel terapeut, varmt bad, varme omslag på nakke, kald klut på panna, nok søvn og lange og litt friske gåturer, gjerne så du blir litt svett. Også drikke nok vann.

• Liker
Reactions: JGJ
Jeg har hatt hodepine hver dag i over 1,5 år. Noen dager fra jeg står opp om morgen til jeg legger meg igjen og utover natten. Så jeg er forbedredt på at det fortsetter i svangerskapet. Hadde det med førstemann også. Etter så lang tid med sterk hodepine er jeg nærmest immun mot det meste av smertestillende man får reseptfritt. Jeg må drikke mye vann gjennom hele dagen, og på det verste må jeg ha feks grønnsaksblanding fra fryseren på pannen (selvsagt ikke rett på huden, jeg har noe mellom og har det ikke lenge om gangen). Frustrerende når ikke noe hjelper, man fungerer langt ifra optimalt med hodepine :(

Last edited:
Jeg sliter vanligvis med både sterk hodepine og migrene. Men etter at jeg ble gravid. Nada! Har en hodepinedagbok. Jeg hadde hodepine i to uker i strekk før jeg ble gravid. Så kom el, og har ikke hatt hodepine siden! Merkelig! Og helt fantastisk!

Og har tenk en del på det, for man skal jo være forsiktig med for mye smertestillende. Men tips hvis du har hodepine nå er å redusere stress, kiropraktor/manuel terapeut, varmt bad, varme omslag på nakke, kald klut på panna, nok søvn og lange og litt friske gåturer, gjerne så du blir litt svett. Også drikke nok vann.

Det var gode tips, tusen takk! :) Varme/kalde omslag høres speciellt bra ut, det skal jeg prøve!

Så deilig at det gitt seg for din del, må være en stor lettelse:)

Back
Topp