Hodepinen...

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Noen som vet hva dette skyldes om man får det tidlig i svangerskapet? Har hatt en syk hodepine de siste dagene... Kan jeg ta paracet? Det dunker og dunker. Måtte ringe meg inn syk på jobb, så ille er det... vet ikke om dette er svangerskapsrelatert da... Aner ikke...

Hodepinen kommer av hormonforandringer (økt produksjon av progesteron). Det balanserer seg ut etterhvert og ofte vil denne type hodepine forsvinne senere i svangerskapet. Du kan ta Paracet i en kort periode, det er ansett som trygt, men du bør selvsagt ikke overdrive det. Få masse hvile, drikk masse vann, gå turer i frisk luft, massasje i rygg og nakke, varmepakninger rundt nakken hjelper masse for meg, men jeg kjenner tydelig at hodepinen kommer fra stramninger i nakken. Håper du føler deg bedre snart!

Takk for svar.. Så trolig skyldes det svangerskapet. Jeg bruker ikke være plaget med hodepine ellers så. Ufattelig ubehagelig.. Takk for rådene ☺️

Sånn er det hos meg og! Av og til hører jeg kun den dunkelyden :p jeg er nok litt for skeptisk til å ta piller og, prøver å holde meg unna selv om jeg vet det sies paracet er trygt :p

Paracet skal være trygt, faktisk paralgin forte også men det hadde jeg nok holdt meg unna, he he.

Jeg er til vanlig plaget med migrene. Men nå i starten av svangerskapet har jeg hatt en skikkelig intens migrene som er verre enn til vanlig. Får problem med synet og blir så kvalm.
Hadde det i går. Var syk hele dagen. Men håper det går over.. De forrige gangene har jeg bare hatt vondt i hodet de første 12 ukene og så har det blitt bedre.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er vel ikke uvanlig at migrene slår ut ekstra i svangerskapet.
Ei venninne av meg fikk det nesten hver dag! Har gitt seg nå etter fødselen.

Selv har jeg aldri hatt migrene. Heldigvis!

Men de siste dagene har jeg fått skikkelig hodepine i 1-2 tiden frem til jeg kommer hjem fra jobb.
Kan det ha noe med at jeg jobber forran en datamaskin hele dagen å gjøre?

Back
Topp