Hodepine...

KristinB

Flørter med forumet
Noen andre som er plaget av vondt i hodet?

Jeg er sykemeldt for tiden, for jeg er plaget av så sterk migrene. Klarer ikke gjøre noenting, for jeg blir jo så kvalm og uvel av det. Har prøvd lavendelolje for noen sa det skulle hjelpe, men uten lykke hos meg. Kan jo ikke ta piller heller, selv om jeg har tatt en paracet da det var på sitt verste... Noen som har noen gode råd til meg? Det er fryktelig plagsomt. Tårene triller innimellom, og sånn vil jeg helst ikke ha det...

vet åssen du har det. har selv migrene til vanlig noe som ikke er så veldig godt, men dette er ille. jeg fungerer rett og slett ikke. det er nesten så en river av seg håret.smerten er såååå intens... har desverre ingen råd til deg, skulle igrunn hatt noen råd selv.. men om du finner ut av det, si gjerne ifra...

lykketil[:D]

Vet AKKURAT hvordan du har det. Hodepinen min kommer og går i ett sett synes jeg.
Er heldigvis ikke migrene, men skrekkelig vondt og jeg håper jeg får noen gode tips av legen på mandag.

Kan vel si at masse kaldt vann og søvn har hjulpet meg. Håper du blir kvitt dette, for det er ikke behagelig.

Klem

Det som hjelper meg litt er søvn, mørket rom og en våt klut på pannen. Hvetepose som har ligget i fryseren har også hjulpet litt, men det er jo absolutt ikke noe godt dette her. Har det litt til vanlig, men nå har det virkelig brutt ut i svangerskapet. Ikke alltid det hjelper med å sove heller...

Jeg har vært endel plaget med migrene før, men det forsvant etter at jeg la om kostholdet og sluttet å stresse så mye på jobben. Kutt ut søtsaker, snop og brus og all annen mat med stort innhold av kunstige stoffer. Spis masse friske og dampede grønnsaker, og få i deg masse fiskefett/Omega-3 og nok fiber.
Hvis du er i jobb, så ikke ta med deg jobben hjem i form av bekymringer og stress. Lær deg noen enkle yogateknikker/avspenningsteknikker.
Sørg for å trene litt og/eller strekke ut muskulaturen hver dag (finn noen gode tøyeøvelser, spesielt for rygg og nakke).
Drikk masse kaldt vann og gå rolige rusleturer i skogen! Det kan forebygge.

Når jeg tidligere hadde migreneanfall (som jeg kunne merke var underveis ved at blodårene i tinningen på den ene siden av hodet ble kjempetykke og harde, jeg hadde nemlig migrene kun i den ene hjernehalvdelen om gangen), var det beste for meg å drikke et glass kaldt vann og legge meg på et kaldt rom (gjerne på kjellergulvet hvis det var om sommeren) med dyne og en god pute.
Jeg tok på meg "hvilemaske" (en sånn øyemaske du ofte kan få utdelt på fly) for at det skulle bli helt mørkt. Der måtte jeg ligge og puste rolig og slappe av, og aller helst sove noen timer. Som regel gikk migrenen over da. Men hvis jeg ikke gjorde dette raskt nok så kom migrenen for fullt, og da kunne den vare i 1-2 døgn med kvalme og kraftige smerter.

Men som sagt, jeg har ikke hatt migrene på lang tid (nesten 3 år), og det sammenfaller eksakt med når jeg la om kostholdet drastisk og sluttet å stresse så mye (lærte meg å si nei).

Jeg har ikke mye vondt i hodet, men jeg føler meg ganske tung for tida... orker knapt å gjøre noe...

Håper alle dere som sliter med det blir kvitt det snarest...

Lykke til

Takk for mange godt tips. Kostholdet er lagt om for lenge siden, og det er ikke mye snop og brus nå når jeg er gravid. Stress har jeg også sluttet med, mer eller mindre da, så vi får bare se hvordan dette går. Har hatt en super dag idag. Gått tur ved vannet, kost meg i solen og bare tatt vare på meg selv... Smiiil fra meg

jeg fikk et par naproxen av legen han sa kun i nødtilfelle men jeg skal si deg det hjalp hør med legen din du...
ungen kreperer ikke av at mor tar seg et par piller, babyen har det verre når mor har vondt å blir anspent å lei...

Har tatt et par paracet inni mellom, bare for å få slappet av litt, og det hjelper faktisk. Tror ikke det er så farlig. Det er da andre som gjør værre ting enn det...

Jeg var hos legen i går, og han mente at det ikke var noe jeg kunne gjøre, bortsett fra drikke vann, frisk luft og en paracet i ny og ne... Noen kvinner er plaget av hodepine under graviditeten og andre med noe annet.

Kunne bli sykemeldt 50 % hvis jeg ville... (men det vil jeg ikke, dog jeg er hjemme i dag, hmm).

Jeg har prøvd akupunktur i dag, og skal ta det en dag i uken fremover. Jordmor mente at det kunne ha god virkning. Jeg skal tilbake igjen i jobb i morgen, og er veldig spent på hvordan det går. Gleder meg til å jobbe, men får se hvor lenge hodet holder...

Back
Topp