Hodepine...

FruAH

Glad i forumet
Har hodepine stort sett hver dag og det trykker ved tinningene. Synes ikke det er allright å ta så mye paracet og ikke synes jeg de hjelper heller.. Det jeg lurer på er om jeg kan mangle noe? Ei på jobben var så trøtt og uopplagt fordi hun manglet jern og magnesium... Er det noen mangler som kan gi hodepine?? Synes jeg drikker endel vann og..hmm har akkurat fått massasje på skuldre og nakke av kjæresten for der var det stivt og vondt [&:] Får vel ringe legen og sjekke ut kanskje...

Jeg har hatt en del stresshodepine i det siste... Har av og til tatt en paracet for å sove og det har hjulpet.. mne jeg heller liker ikke å ta for mye smertestillende...

Det sies at bærer du på ein gutt kan det gi hodepine, hadde ein del på første - vart gutt og har hatt litt no og, men veit ikkje eg[:D][:D]

Jeg er redd det er stress, men kan jo hende man mangler litt mineraler eller no..[&:]

e e plaga me hodde pinne en del og lit migrene,,men fikk beskjed om at det e vanli..men e jo ikke farlig å gå å ta noen tester hos legen:)
jeg er anspent i nake å skuldre oxo så det kan å gjøre lit av hode verke

Jeg husker jeg hadde en del migrene med førstemann, aldri hatt migrene før da. Etter det har jeg hatt det flere ganger, men relativt sjelden.

Har også merket mye hodepine denne gangen, men ikke så ekstremt som sist. Regner egentlig med det er hormoner, og kanskje jeg ikke er flink nok til å drikke vann... [8|]

jeg slet med dette både i forrige og dette svangerskapet, og har begge gangene fått beskjed om at jeg mangler jern.
Dra til legen å ta en blodprøve. Lykke til

Legen sjekket også jern hos meg da jeg a jeg hadde mye hodepine - også press mot tinningene..
Men siden jernlageret mitt var perfekt så sa hun at det nok bare var en følge av graviditeten og at jeg måtte pas på å sove og drikke mye vann (men ikke for mye!)

Sjekk det ut er ikke godt å gå å ha vondt!!

Jeg har hatt hodepine og nakkevondt en god stund. Jeg får det av stress. Kanskje det er det for deg også. Sjekk det med legen, uansett. [:)]

prøv å gå tur når du har muligheten... =) det kan hjelpe... Jeg gjør det når jeg har tid, og det hjelper på meg... da får man ut litt stress og man får tenkt en del =) syns det er godt jeg.. Men tror også jeg har jernmangel.. så legetime er bestilt...[:)]

ORIGINAL: Pink moon

I det siste har jeg også hatt mye hodepine og det er ikke okey.
Jeg har fått beskjed av legen å ikke bruke paracet i svangerskapet, men ibux. Tar smertestillende når det virkelig trengs.

Hmm jeg har vært mye plaget med migrene frem til for syv år siden hvor jeg fikk homeopat-behandling og ble kvitt det. Er selvfølgelig redd for å få det igjen [&:] Ibux er igrunn det eneste som hjelper mot hodepine for meg, men legen sa at Ibux skal man IKKE ta, så jeg fikk paracet 1g på resept. Jeg tar selvfølgelig ikke Ibux. Ifølge legen min er det (i verste fall) bedre å ta en paralgin forte som har paracetamol i seg enn Ibux. Snakker selvfølgelig om i nødstilfeller for paralgin har vel morfin i seg og bør ikke tas før man må. Du bør sjekke ut det med ibuxen en gang til tror jeg...

har også hørt at IBUX skal man absolutt ikke ta!!!

Så sjekk med legen igjen, event jordmor også!

Jeg har også hodepine, men har ikke hatt det hver dag.
Blodtrykket til oss gravide er ustabilt, så det kan være derfor.
Pass på å få i deg nok vann. Se til at ikke blodsukkeret ditt er lavt, spis lite og ofte. Håper du føler deg bedre snart[:)]

ORIGINAL: Nikkiline

har også hørt at IBUX skal man absolutt ikke ta!!!

Så sjekk med legen igjen, event jordmor også!

hugser eg var med ei venninne til legen, han sa at han ikkje kunne ambefale ibux, men paracet var ikkje noke problem.. :) men i moderate mengder såklart:)

Tror jammen det her har vært stress-hodepine... På tirsdag fikk jeg gubben til å massere meg, og AU AU AU!!!! Var så stivt og vondt i skuldre og nakke enda han ikke tok hardt i.. Igår hadde jeg ikke hodepine i det hele tatt og idag har jeg vært og fått ordentlig massasje [:)] Ikke vondt idag heller [:D] Skal tilbake på mandag også. Greit å gjøre det mens jeg fortsatt kan ligge på magen... Hun tok litt øverst på ryggen, men mest på nakke og skuldre så nå er jeg støl, men så deilig [:D]

Back
Topp