Hodepine...

x1xtonje07

Forumet er livet
Jeg har endel hodepine for tiden, og den er verst om ettermiddagen og kvelden, og om morgenen. Går greit om dagen, men kjenner at den murrer da og. Er dette vanlig, eller bør jeg gå til legen og sjekke om det er noe jeg mangler? Tør ikke ta noe smertestillende, men kanskje jeg kan det når hodepinen er på sitt verste?

Hei.

Har ikke vært plaget med dette selv, men vet at det er mange som er plaget med hodepine i begynnelsen, vet ikke hvor langt du er på  vei heller, men tror nok du kan ta det helt med ro, for det er normalt for mange. Men du kan jo høre med legen om det er noe du kan gjøre for å bli kvitt hodepinen, for du ksal jo helst ikke ta så mange hodetabletter.

Håper du snart blir bedre[:)]

Jeg plages med hodepine...! Konstant. snakket med legen om det, han sa det går greit å ta paracet. Bare man husker på å ikke ta det for ofte, man skal jo helst holde seg unna allt sånnt i graviditeten. Men jeg gir meg selv lov til max en gang i uka. men noen ganger tar jeg ikke i heltatt. det er så lite vits å ta tabletter hvis jeg vet at jeg kommer uansett til å ha like vondt imorgen.. kjipt men.. [:o] *klem*

ok. Tusen takk for gode svar :) så paracet er bedre enn ibux? Har så vondt noen ganger at jeg ikke klarer å fungere jeg heller, så da hadde det vært godt å kunne ta seg en paracet og slappe av en liten stund :) jeg er 16+5 uker, så jeg er vel ikke helt i begynnelsen av svangerskapet lenger:P men håper det gir seg etterhvert :) Har både skole og barn, så jeg må lissom funke for å få ting til å gå :)

har hatt konstant hodepine i snart 2 mndr nå!på kvelden går det over til migrenelignende smerter!holder på å bli sprø!!orker bare å jobbe 30%nå.har en sønn på 2 år også så...er SLITEN om dagen,ja!legen sa jeg kunne ta paracet etter anvisning på pakka, men ikke noe mer!men tør nesten ikke ta noe. bli jo like ille igjen om et par timer likevel!er 16+6 uker da...

sliter med det sammer her... kun paracet kan tas, og min lege sa at anvisning på pakken må følges.. tror det er max 6 til dagen.. hender jeg tar tablett flere ganger i uka, en sjelden gang 4 tabl på en dag... paracet skader ikke foster, så dette kan tas uten å bli bekymra,, det er vertfall min redning... må nesten ha litt overskudd etter jobb ettersom jeg har en 3 åring i hus....

har hatt endel plager med hodepine jeg også. men var helt vanig. var på kontroll om onsdagen så da spurte jeg. han sa også som nevnt ovenfor her,at paracet kan tas,personlig har jeg holdt meg unna dette.. hodet er bedre nå.. så er vel ikke annet å gjøre enn å drikke masse vann og prøve å slappe av[:)]

Jeg har nettopp vært hos legen, og blodtrykket mitt er heldigvis normalt... "Godt" å høre at flere har hodepine... begynte å bli litt bekymret. Som ida mor skriver - kan jo være jeg er veldig sliten og da. Fullt studie, noe jobb utenom, og både mann og barn som trenger meg hjemme :-) Skal kanskje prøve å slappe litt mer av når jeg har muligheten... :-P
Takk for mange gode svar! :-)

Hei!

Ville bare tipse dere som har vondt i hodet... Når dere tar paracet, er det bedre å ta 2 av gangen enn å være "flink" og bare ta en. Dere får bedre virkning, og virkningen kommer raskere. Kanskje gjør det at dere bare trenger å ta det en gang om dagen? Det er ikke farlig for fosteret å ta to om gangen! Bedre at mor får litt mer krefter! Man skal selvfølgelig ikke overskride maksdosen uansett.

Nå kan det jo hende at alle tar paracet på denne måten, men jeg tenkte bare jeg skulle nevne det... [;)]

God bedring!

Back
Topp