Hodepine

Isobel

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei.
Flere som sliter med hodepine? Har hatt ganske kraftig hodepine i 5-6 dager nå i strekk. Hjelper ikke så veldig med paracet altså. Og veldig lyssky!
Tenkte å ringe jordmor i morra å høre, mrn var ho henne for ca 1 uke sia og hadde ikke høyt blodtrykk eller noe.
Sitter i panna mellom øynene liksom:bored:
Er 22 +1.
 
Jeg har hodepine nesten hver dag. Paracet hjelper ikke og har måttet ta migrenemedisin.
 
Jeg har hatt hodepine hver dag siden august ca. lege mente det var fordi jeg har lavt med jern og D-vitamin. Har tatt tabletter noen uker nå, og synes de siste dagene har vært litt bedre :) prøver å unngå paracet så godt det går, men har tatt på de værste dagene.
 
jeg har slitt mye med hodepine i mine 2 første graviditeter, er nå i uke 23 med min nr 3. Har en del hodepine i denne graviditeten også men ikke så ille som med de 2 første.
jeg har ikke hatt svangerskapsforgifting. Men du kan jo alltid levere en urinprøve til fastlegen for å vær på sikre siden.
god bedring xsmile3
 
Hei.
Flere som sliter med hodepine? Har hatt ganske kraftig hodepine i 5-6 dager nå i strekk. Hjelper ikke så veldig med paracet altså. Og veldig lyssky!
Tenkte å ringe jordmor i morra å høre, mrn var ho henne for ca 1 uke sia og hadde ikke høyt blodtrykk eller noe.
Sitter i panna mellom øynene liksom:bored:
Er 22 +1.

Er kiropraktor sjølv (og no i 22+5), og har hatt vondt i hodet i perioder, og har då oppsøkt anna kiropraktor, og det hjelper.
Har sjølv hatt gravide pasientar med hodepine inn il behandling, med god effekt.

Så lenge svangerskapsforgiftning er utelukka, så er det verdt eit forsøk. Det skjer så mange endringar med kroppen med endring av tyngdepunkt, meir belastning på muskulatur i nakke, som igjen kan føre til hodepine. I tillegg kan det vera ein del spenning knytta til ein graviditet som gjer at det er lett å spenne musklane sine. Personleg er det dette som har vore årsaken til min hodeverk, fordi eg har hatt fleire spontanabortar, og før ultralyd har eg vire veldig spent med tanke på om alt skulle vera bra. Og så har det ikkje sleppt taket etterpå sjølv om alt er bra, og då har eg måtta få hjelp til p løsna på muskulatur.
 
Er kiropraktor sjølv (og no i 22+5), og har hatt vondt i hodet i perioder, og har då oppsøkt anna kiropraktor, og det hjelper.
Har sjølv hatt gravide pasientar med hodepine inn il behandling, med god effekt.

Så lenge svangerskapsforgiftning er utelukka, så er det verdt eit forsøk. Det skjer så mange endringar med kroppen med endring av tyngdepunkt, meir belastning på muskulatur i nakke, som igjen kan føre til hodepine. I tillegg kan det vera ein del spenning knytta til ein graviditet som gjer at det er lett å spenne musklane sine. Personleg er det dette som har vore årsaken til min hodeverk, fordi eg har hatt fleire spontanabortar, og før ultralyd har eg vire veldig spent med tanke på om alt skulle vera bra. Og så har det ikkje sleppt taket etterpå sjølv om alt er bra, og då har eg måtta få hjelp til p løsna på muskulatur.
Tusen takk for tips. Jeg går fast til kiropraktor nå på grunn bekken, sete og hofter. Kanskje jeg skal nevne hodepinen neste gang. Hva slags behandling gjøres?
 
Hei.
Flere som sliter med hodepine? Har hatt ganske kraftig hodepine i 5-6 dager nå i strekk. Hjelper ikke så veldig med paracet altså. Og veldig lyssky!
Tenkte å ringe jordmor i morra å høre, mrn var ho henne for ca 1 uke sia og hadde ikke høyt blodtrykk eller noe.
Sitter i panna mellom øynene liksom:bored:
Er 22 +1.
Kan jo vere du er borte i svangerskapsmigrene. Typisk at ein er lyssky og at paracet ikkje hjelper. Kan evt få deg ein legetime og spørre om du kunne prøvd migrenemedisin (nokre av dei er trygge i svangerskap). Håper det blir bedre for deg:happy:
 
Tusen takk for tips. Jeg går fast til kiropraktor nå på grunn bekken, sete og hofter. Kanskje jeg skal nevne hodepinen neste gang. Hva slags behandling gjøres?

Ja, nemn hodepina di til kiropraktoren din Det eg brukar å gjera er å jobbe med muskulatur som kan skape ein del utstråling mot hode, og leddjustering av nakke/brystrygg om det er noko her som er litt stivt.
 
Slitsomt med så mye hodepine. Hatt det noen dager, men hadde det egentlig oftere før jeg ble gravid. Prøver å unngå Paracet, men ikke lett når man skal på jobb.
 
Sniker fra Novemberforumet. Jeg har også vært litt plaget med hodepine. Heldigvis ikke daglig, men det er fryktelig kjedelig. Jeg har også vært mye plaget med kvalme og svimmelhet. Det er ikke bare rosenrødt å være gravid merker jeg.
 
Back
Topp