Hodepine

Piana

Gift med forumet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg sliter sånn med hodepine for tida, og lurer på om det er svangerskapsrelatert. Er det flere som opplever det samme? Vanligivs er jeg ikke spesielt plaget med hodepine, men kan noen ganger få litt spenningshodepine. Nå under graviditeten derimot har jeg hodepine opptil flere ganger i uka. Den kommer gjerne sigende utpå ettermiddagen, men går ikke alltid over i løpet av natta og kan henge i hele dagen etter også.. Jeg har ikke lyst til å knaske smertestillende så ofte heller.. Noen som opplever det samme og evt har noen gode tips å dele?
 
Jeg sliter sånn med hodepine for tida, og lurer på om det er svangerskapsrelatert. Er det flere som opplever det samme? Vanligivs er jeg ikke spesielt plaget med hodepine, men kan noen ganger få litt spenningshodepine. Nå under graviditeten derimot har jeg hodepine opptil flere ganger i uka. Den kommer gjerne sigende utpå ettermiddagen, men går ikke alltid over i løpet av natta og kan henge i hele dagen etter også.. Jeg har ikke lyst til å knaske smertestillende så ofte heller.. Noen som opplever det samme og evt har noen gode tips å dele?
Jeg våkner veldig ofte med hodepine. Av og til så går det over etter at jeg har drukket en gos del vann. Har det ikke gitt seg til runst 12.00 så tar jeg en paracet (står vanligvis opp 05.30 pga jobb)
Om jeg får det på ettermiddagen /kvelden så bruker jeg ca samme metode, men i stedet for å ta paracet så legger jeg meg gjerne litt tidligere. Vann og søvn pleier å ta knekken på det her hos meg i hvert fall.
 
Samme her - har mye hyppigere hodepine her også. Å drikke mye vann jevnt gjennom dagen samt ta pauser og løse opp nakkespenninger når jeg er på jobb ser ut til å hjelpe. Og for meg blir det også bedre når jeg får gjort litt yoga og avspenning. Løsningen for meg ser derfor ut til å være vann og avslapning!
 
Her og er det mye hodepine. Den sitter i pannene for min del. Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke er superflink til å bruke brillene, men så er de ikke veldig nødvendige for synet heller (flink på jobb). Jeg har tenkt at det nok er stress, kombinert med graviditet. Jeg har slitt med dette siden 1.trimester. Legen mente da at det var for tidlig å få symptomer på svangerskapsforgiftning da og at den gav seg i helger og ferier tok vi som et tegn på stress. Nå kjenner jeg den i helger og også nå når jeg er hjemme på fjerde dagen (sykt barn), jeg stresser nok litt med alt jeg ikke får gjort og fulgt opp... Jeg klarer meg uten smertestillende foreløpig, men kjenner at det nok er nødvendig med en tablett innimellom.
 
Takk for svar dere! Man trenger vel ekstra mye vann under svangerskapet, og selv om jeg føler at jeg drikker mer enn vanlig så er det ikke sikkert at det alltid blir nok! Skal prøve å være flink til tøying og avspenning også, og håper det kommer til å hjelpe på!
 
Jeg får fortere vondt i hodet nå, og det kommer som regel når jeg drikker for lite eller styrer for mye (er fortsatt slått ut med null energi)
 
Mer hodepine nå under graviditeten. Litt dårlig på og drikke vann, og sover dårlig så tenker det er mye pga det. Må ty til paracet på de verste dagene. Kommer og går litt.
 
Jeg også har mye mer hodepine de siste ukene. Prøver som alle andre her å drikke mer vann, sove mer (som er vanskelig av og til) og slappe av. Noen dager er det bedre og noen dager verre. Hvis noen finner noe som alltid hjelper si ifra :D
 
Back
Topp