Hodepine

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Har så ufattelig med hodepine for tiden! Hatt mye vondt i hodet siden jeg ble gravid... Men har kommet og gått litt i det siste, men den siste tiden er det så vondt.. Innemellom så vondt at jeg blir kvalm.. Har noen tips mot hva som kan fungere? Jeg drikker masse vann.. og tar Paracet innimellom, men kan jo ikke bruke det hver dag.. Trenger sårt noen kjerringråd:sour:
 
Har så ufattelig med hodepine for tiden! Hatt mye vondt i hodet siden jeg ble gravid... Men har kommet og gått litt i det siste, men den siste tiden er det så vondt.. Innemellom så vondt at jeg blir kvalm.. Har noen tips mot hva som kan fungere? Jeg drikker masse vann.. og tar Paracet innimellom, men kan jo ikke bruke det hver dag.. Trenger sårt noen kjerringråd:sour:

Jeg var det forrige svangerskap.. kan vel komme av at det er mer behov for væske?
Jeg gikk ofte bare å la meg veldig tidlig.. men man kan jo ikke det om man har det hele dagen :meh:
 
Jeg var det forrige svangerskap.. kan vel komme av at det er mer behov for væske?
Jeg gikk ofte bare å la meg veldig tidlig.. men man kan jo ikke det om man har det hele dagen :meh:
Nei litt vanskelig å legge seg på dagtid og når man har en til og ta seg av:wacky: Men har vært noen tidlige kvelder for tiden!! Satser på at det blir bedre snart!!
 
Jeg har også opplevd noen få dager med dette, og jeg har ikke hodepine til vanlig, så blir jo helt lamma når det først kommer. Det som kan lindre litt til meg er korte massasjer i nakke og skuldre fra min kjære. Selv om smerten ikke sitter der, så hjelper det for en kort periode. Ellers masse vann, spise regelmessig, frisk luft. Paracet funker nada :depressed:
 
Jeg har vondt i hodet i panna rett over nesa. Merker det spesielt i dusjen med varmt vann, da blir det sånn skikkelig ‘trykk’ der....
 
Jeg har vondt i hodet i panna rett over nesa. Merker det spesielt i dusjen med varmt vann, da blir det sånn skikkelig ‘trykk’ der....
Tette bihuler. Skyll med saltvann flere ganger om dagen å se om det kommer noe ut. Om ikke ville jeg kontaktet lege, ikke noe serlig med betente bihuler
 
Tette bihuler. Skyll med saltvann flere ganger om dagen å se om det kommer noe ut. Om ikke ville jeg kontaktet lege, ikke noe serlig med betente bihuler

Takk! Leste forresten også at hodepine var en bivirkning av zofran, så kan også være derfor! Men kjennes ut som bihulene som klager ja! Får man kjøpt saltvann på apotek?
 
Jeg har også en del vondt i hodet. Kommer snikende mot slutten av arbeidsdagen. Har skyldt litt på kraftig redusert koffeininntak. Har ganske sjelden hodepine til vanlig.
 
Jeg har også en del vondt i hodet. Kommer snikende mot slutten av arbeidsdagen. Har skyldt litt på kraftig redusert koffeininntak. Har ganske sjelden hodepine til vanlig.
Ikke godt å si hva det kan være! Blir som oftest enda verre etter jobb her også! Starter som «lett» hodepine og blir verre utover dagen! Her tror jeg det går mye i spenninger i nakke/skuldre.. Så vurderer og ta en tur til legen og sjekke muligheten for kiropraktor eller noe!!
 
Ikke godt å si hva det kan være! Blir som oftest enda verre etter jobb her også! Starter som «lett» hodepine og blir verre utover dagen! Her tror jeg det går mye i spenninger i nakke/skuldre.. Så vurderer og ta en tur til legen og sjekke muligheten for kiropraktor eller noe!!

Mye nytt å forholde seg til fysisk og hvertfall for de av oss som er førstegangs. Min hodepine arter seg litt forskjellig hver gang, men det begynner alltid litt og litt. Prøver å spise/ drikke sunt og jevnt utover dagen, og jeg har ikke tung arbeidshverdag. Før har jeg alltid fått vondt dersom jeg ikke drikker kaffe "i tide" og så har det gått over med den daglige kaffekoppen. Derfor skylder jeg delvis på det. Prøver å kutte det ut ved å drikke minst mulig.
 
Jeg har det på samme måte, med hodepine som bygger seg opp gjennom dagen. Skal til optiker i dag, da en gynekolog mente at det kunne skyldes synsforandringer man får som gravid! En hypotese å sjekke ut hvertfall :)
 
Jeg har det på samme måte, med hodepine som bygger seg opp gjennom dagen. Skal til optiker i dag, da en gynekolog mente at det kunne skyldes synsforandringer man får som gravid! En hypotese å sjekke ut hvertfall :)

Jeg er allerede brille/ -linsebruker så utelukker det litt, men det stemmer at synet kan forandres under svangerskapet.
 
Ah, men om synet forandres kan de vanlige linsene/brillene dine være feil nå mens du er gravid? Selv om det er de som «passer» til vanlig? Eller?
 
Sitt med hodepine til tider selv... for meg hjelper det å drikke vann:joyful:
på jobb blir hodepinen verre pga, dårlig luft.
 
Jeg sliter også med hodepine. Det har begynt omtrent 1 uke siden. Her kommer den også mot slutten av arbeidsdagen, og jeg legger merke til at den blir verre hvis jeg er mer stresset på jobb. Har begynt å bare sove rett etter jobb. En stor fordel at det går an med hjemmekontor :)
 
Back
Topp