Hodepine

Septlykke

Andre møte med forumet
Noen flere som sliter med hodepine? 14+2 i dag, kjennes ut som en hjem som strammer, værst i bakhodet... blir også svimmel da jeg reiser meg opp... skal også sies at jeg kaster opp på 8 uka og matinntaket er ikke så veldig mye å skryte av....

Det er ganske vanlig med hodepine i svangerskap, og hvis du kaster opp og får i det lite mat så er det jo ikke så rart av du får hodepine:( får du i deg noe/nok drikke? Jeg har hatt mye hodepine og migrene, men det roet seg etter uke 15 hos meg. Nå er jeg 17 uker og i ganske god form, bortsett fra at jeg er mye trøtt og sliten fra etter middag og resten av kvelden:confused:

Det er ganske vanlig med hodepine i svangerskap, og hvis du kaster opp og får i det lite mat så er det jo ikke så rart av du får hodepine:( får du i deg noe/nok drikke? Jeg har hatt mye hodepine og migrene, men det roet seg etter uke 15 hos meg. Nå er jeg 17 uker og i ganske god form, bortsett fra at jeg er mye trøtt og sliten fra etter middag og resten av kvelden:confused:

Ingenting som frister så får nok i meg for lite av både drikke og mat jobber i helseyrket så noe mer stress på jobb nå og en to åring med fullt av energi

Ingenting som frister så får nok i meg for lite av både drikke og mat jobber i helseyrket så noe mer stress på jobb nå og en to åring med fullt av energi
Oppskriften på hodeverk Det er lov å ta Paracet, heldigvis. Ellers hadde ikke jeg kommet meg gjennom de første 12 ukene.

Har også hatt hodepine i 4 uker nå og husker å ha hatt det i mitt forrige svangerskap også men da gikk det gradvis over:hungover:

Jeg har også så innmari vondt i hodet (og er fryktelig trøtt). Absolutt verst når jeg står. Har hund, så går tur tre ganger daglig. Sover et par timer etter jobb + nok hver natt. Drikker nesten bare vann og spiser ofte, ellers blir jeg kvalm. Skjønner ikke hva mer jeg kan gjøre. Jordmor anbefalte å unngå Paracet så langt det lot seg gjøre, selv om det er «lov».

Har noen av dere blitt sykemeldt pga. hodepine? Jeg har brukt egenmelding et par dager, men det går jo ikke i lengden. Både jordmor og lege sier at «sånn er det å være gravid».. :dead:

Har hodepine flere ganger i uka, og da gjærne over flere dager hver gang. Paracet tar kun helt øverst av toppene, så ikke levelig. Lever på de dagene hodepinen er nesten borte, og prøver å overleve når hodepinen er der.

Har ofte hodepine:blackeye: ingen gode råd som funker, har prøvd det meste føler jg.

Sniker
Jeg fikk beskjed av min lege om at det gagner verken meg eller babyen at jeg går med hodepine. Fikk beskjed om å ta paracet og holde meg innenfor den daglige dosen :)

Er hos legen for noen andre gravidplager nå straks, så skal høre selv også, men hva gjør dere som opplever at Paracet ikke hjelper på hodepina?og den er så ille at du ikke fungerer.

Har aldri vært plaget med vondt i hodet før, men nå har jeg hodepine tilsvarende hver eneste dag og den er intens. Jeg spiser riktig og ofte, drikker nok væske og trener, så har virkelig ingen anelse om hva annet jeg kan gjøre enn å ta Paracet. Jeg er i uke 16 og det har egentlig bare blitt verre siden uke 12. Kan legge til at jeg har sluttet helt å drikke kaffe. Tidligere drakk jeg opptil 1-2 kopper kaffe dagen, kan dette ha noen sammenheng?

noen andre som har noen tips?

Jeg hadde mye og sterk hodepine fra rundt uke 12 tror jeg det var til rundt uke 15. Jeg er 16+3 nå og nå kommer det ikke så ofte og ikke like intenst.

Håper alle føler seg bedre snart:)

Back
Topp