Hodepine

Hannelore.tmp

Gift med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Flere som har vondt i hodet her? :wacky:

Det var første symptom som fikk meg til å lure og ta test. Hadde hodepine med forrige også. Nå sitter jeg på jobb og drikker vann og klarer ikke konsentrere meg. Noen som har noen tips? :smiley-angelic001

Samme her! Fikk mye hodepine fra 8 dpo, og skjønte det måtte være noe. Jeg tar de paracetene jeg får lov til når det er som verst, men ellers er det som du sier vann og hvile. Kanskje prøve å ikke ha så mye skjerm om det går? Det funker i blant her.

Jeg har også hodepine, men det hjelper på å være ute i frisk luft. Jeg er heldig som jobber i barnehage som er ute hver dag.

Plages av hodepine jeg også, i tillegg har jeg migrene og får ofte anfall i første trimester. Kan ikke bruke Ibux og naproxen som jeg vanligvis tar, så blir pinex/Paracet. Det hjelper ikke så godt, så i de andre svangerskapene har jeg fått pinex forte når det sto på som verst. For å i det hele tatt få i meg væske/mat. Denne gangen har jeg foreløpig ikke vært så dårlig, og bare hatt behov for Paracet innimellom.

Oi, her er det jo kommer svar! Jeg fikk aldri noen beskjed om det, trodde jeg skulle automatisk følge mine egne tråder.. jaja :rolleyes:

Sitter foran PC-skjerm stort sett hele arbeidsdagen, men bør da kanskje begynne å ta en luftetur innimellom. Iallfall to-tre ganger i løpet av dagen kanskje? :)

Jeg trodde ikke man kunne ta noen ting, men Paracet er greit altså? Det kan være verdt å prøve på verste toppene da :)

Litt godt å vite at det ikke bare er meg har det sånn, samtidig trist at det er flere som har det sånn :wacky::p Men veldig greit å få litt tips iallfall :happy:

Oi, her er det jo kommer svar! Jeg fikk aldri noen beskjed om det, trodde jeg skulle automatisk følge mine egne tråder.. jaja :rolleyes:

Sitter foran PC-skjerm stort sett hele arbeidsdagen, men bør da kanskje begynne å ta en luftetur innimellom. Iallfall to-tre ganger i løpet av dagen kanskje? :)

Jeg trodde ikke man kunne ta noen ting, men Paracet er greit altså? Det kan være verdt å prøve på verste toppene da :)

Litt godt å vite at det ikke bare er meg har det sånn, samtidig trist at det er flere som har det sånn :wacky::p Men veldig greit å få litt tips iallfall :happy:
Ang. paracett.. Etter hva jeg har hørt bør man generelt unngå å ta det hvis man kan, men hvis man må ta noe smertestillende, så er paracett førstevalget. Vet ikke hva siste nytt er, men det har vært noen forskningsstudier tidligere som har funnet at det KAN være en sammenheng mellom mors inntak av paracett i svangerskapet, og adhd hos barnet. Man skal jo ikke bli hysterisk av sånt, men selv tenker jeg å ta så lite som mulig, men må man, så må man:)

Ang. paracett.. Etter hva jeg har hørt bør man generelt unngå å ta det hvis man kan, men hvis man må ta noe smertestillende, så er paracett førstevalget. Vet ikke hva siste nytt er, men det har vært noen forskningsstudier tidligere som har funnet at det KAN være en sammenheng mellom mors inntak av paracett i svangerskapet, og adhd hos barnet. Man skal jo ikke bli hysterisk av sånt, men selv tenker jeg å ta så lite som mulig, men må man, så må man:)

Ok, da tar jeg det bare om høyst nødvendig :)Greit å ha noe å ty til om det blir helt forferdelig.. men ikke en løsning for hver dag på jobb da :p:rolleyes:

Fikk høre at Paracet er ok, men at det er greit å begrense det man kan :)

jeg er heldigvis ikke plaget med hodepine, ikke hatt migrene etter positiv test heller!

Jeg mener å ha hørt noe om det samme en eller annen gang, men på felleskatalogen står det at Paracet/pinex anses som trygt, etter studier og lang klinisk erfaring.

Fikk høre at Paracet er ok, men at det er greit å begrense det man kan :)

jeg er heldigvis ikke plaget med hodepine, ikke hatt migrene etter positiv test heller!

Heldig! Jeg har hørt at mange har blitt bra i svangerskap. Selv har jeg alltid vært mye plaget i første trimester og det er helt forferdelig å ligge slik jeg har gjort nå, og ikke kunne ta noe annet enn pinex/Paracet. Heldigvis har jeg ikke vært mye plaget i andre og tredje trimester og håper det skjer denne gangen også.

Sniker. Det er funnet sammenheng mellom mors langvarige (over 20 dager) inntak av paracetamol i svangerskapet og ADHD, ja. Det betyr ikke at barnet ditt automatisk får ADHD om du bruker Paracet over lengre perioder i svangerskapet, men at bruken kan føre til epigeniske forandringer (endring i gener som kan føre til ADHD). Men å bruke Paracetamol sporadisk og i korte perioder (opptil 7 dager sammenhengene) i svangerskapet anses som trygt. Har du for eksempel influensa i en uke, vil det kunne være mye verre for fosteret med høy feber over lengre tid enn Paracet den uka.

Selv har jeg måttet krype til korset flere ganger allerede i svangerskapet (16+2) og har måttet ta Paracet mot migrene. Sånn er det når man har barn å ta seg av hjemme og ikke kan bli liggende i mørkt rom/henge over do til evig tid.

Sniker. Det er funnet sammenheng mellom mors langvarige (over 20 dager) inntak av paracetamol i svangerskapet og ADHD, ja. Det betyr ikke at barnet ditt automatisk får ADHD om du bruker Paracet over lengre perioder i svangerskapet, men at bruken kan føre til epigeniske forandringer (endring i gener som kan føre til ADHD). Men å bruke Paracetamol sporadisk og i korte perioder (opptil 7 dager sammenhengene) i svangerskapet anses som trygt. Har du for eksempel influensa i en uke, vil det kunne være mye verre for fosteret med høy feber over lengre tid enn Paracet den uka.

Selv har jeg måttet krype til korset flere ganger allerede i svangerskapet (16+2) og har måttet ta Paracet mot migrene. Sånn er det når man har barn å ta seg av hjemme og ikke kan bli liggende i mørkt rom/henge over do til evig tid.

Har også en liten en hjemme, men det har gått fint hittil. Plages mest på jobb, når jeg skal sitte og konsentrere meg og fokusere skikkelig. Sitter da foran skjerm i tillegg, så det gjør vel det hele litt mindre ideelt :shy: Sånn konsentrasjonsmessig er det litt mer rolig hjemme. Gutten min er bare 1 år og 5 mnd :)

Kjenner det å ta smertestillende sitter litt langt inne for min del. Det er ikke så intenst foreløpig, mer konstant og pressende og gjør det vanskelig å konsentrere seg. Så selv om det anses som trygt, så er jeg litt skeptisk.. Kan nok for lite om det til å føle meg helt trygg på det :oops:

Takk for informativt svar☺️ Må bruke mot migrene jeg også, det er ren tortur å la være. Men da er det snakk om 2-3 dager i slengen, ca så lenge varer mine anfall. I mitt første svangerskap lå jeg i 7 dager på det meste og kunne ikke åpne øyet på høyre side tilslutt for musklene var så utslitt av anfallene. Håper jeg slipper det denne gangen.

Takk for informativt svar☺️ Må bruke mot migrene jeg også, det er ren tortur å la være. Men da er det snakk om 2-3 dager i slengen, ca så lenge varer mine anfall. I mitt første svangerskap lå jeg i 7 dager på det meste og kunne ikke åpne øyet på høyre side tilslutt for musklene var så utslitt av anfallene. Håper jeg slipper det denne gangen.

Sånn er det er også dessverre. Prøver å porsjonere, men det går fort en del tabletter for å få det delvis under kontroll. Dropper å ta når jeg kan hvile og tar når jeg må prestere. Men ja. Sist anfall brukte jeg seks 500 mg tabletter til sammen. To ganger tre liksom.

Med Paracet går det jo ikke vekk helt heller, så det varer nok lengre også av den grunn ...

Sånn er det er også dessverre. Prøver å porsjonere, men det går fort en del tabletter for å få det delvis under kontroll. Dropper å ta når jeg kan hvile og tar når jeg må prestere. Men ja. Sist anfall brukte jeg åtte 500 mg tabletter til sammen. To ganger fire liksom.

Med Paracet går det jo ikke vekk helt heller, så det varer nok lengre også av den grunn ...
Samme her. Står 2x3 daglig på pakken, men fastlegen sa jeg kunne ta fire ganger daglig. Og det har jeg vært helt nødt til disse to dagene, det er helt forferdelig...skal til fastlegen i morgen igjen for nå trenger jeg en sykemelding noen dager. Klarer ikke å komme meg på jobb sånn som dette.

Jeg har vært verre i 1 trimester, men bedre i 2 trimester i alle mine svangerskap. I 3 trimester har jeg derimot vært verre igjen... Dette blir barn nr 3:)

Back
Topp