Hodepine

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
noen andre som våkner av hodepine, eller kjenner hodepine når de reiser seg eller går? Hodepinen forsvinner når jeg ligger eller sitter.

Sliter en del med hodepine nå siste uken. Har måtte ty til Paracet noen dager.

Har slitt med migrene hele svangerskapet, men kjenner at den har fått selskap med en klassisk hodepine i tillegg..

Hatt mye migrene jeg også, i tillegg til at jeg har våknet med hodepine og stiv nakke ganske mange morgener. Så du er ikke alene :eek: Forskjellen er at den ikke forsvinner når jeg ligger..

Har dere fått sjekka hodepinen med lege? Ingen som er kvalme med ødem i tillegg? Tenker hvis den vedvarer over flere dager uten å gå bort, tenker symptom på svangerskapsforgiftning osv

Sniker fra november, enig med Abstract83, følg med på andre tegn og kontakt lege/jordmor.

Tenk i tillegg over hvor hodepinen sitter. I nakken, tinningen kan tyde på stress f.eks. Har du drukket nok vann, eller spist nok mat? Kanskje du skal unne deg en liten nakkemassasje fra partner? :p

Toppen av hodet eller følelse av økt trykk i hodet tar jeg som et tegn på at jeg har vært litt for aktiv og at jeg må ta det med ro en god stund.

Sniker fra november, enig med Abstract83, følg med på andre tegn og kontakt lege/jordmor.

Tenk i tillegg over hvor hodepinen sitter. I nakken, tinningen kan tyde på stress f.eks. Har du drukket nok vann, eller spist nok mat? Kanskje du skal unne deg en liten nakkemassasje fra partner? :p

Toppen av hodet eller følelse av økt trykk i hodet tar jeg som et tegn på at jeg har vært litt for aktiv og at jeg må ta det med ro en god stund.
Enig i det jeg og.
Her var visst hodepinen min muskulær. En runde hos kiropraktor så var hodepinen bedre, pluss at jeg hadde dobbelt så mye bevegelse i den ene foten etter å ha vært det :p (knakk opp korsryggen også)
Trodde jeg hadde bekkenløsning før det, but nope, var bekkenlåsning og nakken.

Har ikke svangerskapsforgiftning nei har sjekket :) vet ikke hvorfor men jeg er ekstremt trett og sliten i tillegg. Vil bare sove og sove.. orker ikke gjøre noe. Har ingen ødemer, ikke høyt blodtrykk eller noen andre tegn. Kontroll hos jordmor i går og alt var fint. Kanskje jeg skal bestille meg tid til fysio. Men stort sett så pleier ikke hodepinen gi seg hvis jeg legger med ned når den er muskulær. Har leddgikt så jeg går ofte til fysio og løsner spenninger i nakken og kiropraktor løsner på stive ledd.

Back
Topp