Hodepine

MadeleineXX

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Julilykke 2023
Jeg sliter noen dager innimellom med intens hodepine. Det har kommet nå i 2. trimester og det er så voldsomt at det slår meg helt ut. Er det flere som sliter med hodepine?
Jeg er litt skeptisk til å bruke Paracet og prøver å unngå det så langt jeg klarer.. Men kan man fint ta 2 Paracet en dag uten at det skal ha noe som helst å si for fosteret? Er det evt. andre ting som hjelper mot hodepine?

Hei.
Jeg har også slitt med massiv hodepine i flere perioder. Men jeg vet det er mye som stammer fra skuldre og nakke, så jeg bestilte meg en time til Naprapat. Den timen gjorde underverker og jeg har ikke hatt vondt siden. (14 dager siden)
Jeg kjøpte meg også magnesiumolje på helsekosten. Magnesium er jo fint mot ømme og stive muskler og får kroppen til å slappe av. Det hjalp meg veldig!

Jeg sliter også med hodepine, har vært spesielt ille de siste ukene. Etter at kvalmen ble bedre :( tror det kan være nakken som er hvertfall en del av problemet her, så tror jeg skal prøve fysioterapaut. Å se om de kan hjelpe :)

Jeg våkner om natta av at det er vondt å snu på hodet fordi nakken har ligget for lavt/høyt og i den sammenhengen får jeg vondt i hodet dagen derpå. Ikke hver dag, men det skjer ofte nå i svangerskapet. Har ikke tatt smertestillende enda, da jeg ikke sliter med det hver dag. hadde nok tatt en Paracet eller to så lenge det ikke hadde gått over mange dager. Men i bunn og grunn kan det jo kanskje lønne seg å få sjekket hva som er problemet og prøve å rette opp i det? Om det er stress eller nakke eller noe annet..? [emoji5]

Lurer på om det kan være stive muskler i nakkeområdet og litt stress som forårsaker det. Å gå til behandling hadde kanskje ikke vært så dumt. Jeg nevnte hodepinen for legen når jeg var der på kontroll i går, men han sa ikke noe spesielt til det. Er heldigvis ikke plaget mange dager i strekk, det er stort sett en og annen dag innimellom og noen ganger to dager på rad.

Hei.
Jeg har også slitt med massiv hodepine i flere perioder. Men jeg vet det er mye som stammer fra skuldre og nakke, så jeg bestilte meg en time til Naprapat. Den timen gjorde underverker og jeg har ikke hatt vondt siden. (14 dager siden)
Jeg kjøpte meg også magnesiumolje på helsekosten. Magnesium er jo fint mot ømme og stive muskler og får kroppen til å slappe av. Det hjalp meg veldig!

Takk for tips om magnesiumolje. Det skal jeg sjekke ut! :happy: Hvis hodepinen vedvarer eller blir et problem videre så tror jeg at jeg må teste ut å gå til en muskelterapeut eller kiropraktor kanskje. Godt å høre at behandling hadde så god effekt på deg! :happy:

Sikkert smart å kontrollere at blodtrykket er normalt også, en får gjerne hodepine om det er litt høyt. Ingen grunn til panikk, bare et tips

Sliter med det samme. Snakket med jordmor om det og hun sa jeg fint kunne bruke Paracet (bare ikke ta det hver dag, men ved de værste tilfellene). Da jeg har så ille at jeg nesten ikke kan reise meg pga hodepinen tar jeg Paracet og det hjelper for meg.

Jeg har også slitt med intens hodepine etter jeg har kommet over i 2.trimester. Prøver å unngå paracet, men hjelper ofte å småspise, drikke nok vann og hvile. Men på de dagene der ingenting har hjulpet så har jeg tydd til en paracet. Funnet ut at stress og mye å gjøre gjør hodepinen verre så prøver å unngå det. Også fått tilrettelegging på jobb, sånn at jeg kan forebygge før hodepinen kommer.

Sliter med det samme. Snakket med jordmor om det og hun sa jeg fint kunne bruke Paracet (bare ikke ta det hver dag, men ved de værste tilfellene). Da jeg har så ille at jeg nesten ikke kan reise meg pga hodepinen tar jeg Paracet og det hjelper for meg.

Godt å høre at jordmor sa at du kan bruke det ved de værste tilfellene. Jeg har kun tatt det her når det absolutt har vært nødvendig. Noen dager er det så vondt i hodet at jeg nesten ikke klarer å gå rundt, fordi når føttene treffer bakken så dunker det sånn i hodet. Paracet hjalp de to gangene jeg tok det også. Godt at noe fungerer :)

Back
Topp