Hodepine!

Hønemor2017

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Flere som opplever en helt grusom hodepine fra tid til annen? Aldri vært plaget med hodepine før men nå opplever jeg det flere ganger i uken!

Det var jeg også plaget med i begynnelsen av graviditeten! Trodde det var migrene (hatt det en del før også) men legen mente det var spenningshodepine og jeg dro til naprapat. Var helt desperat etter intens hodepine i dagesvis.. men etter naprapattimen (som jeg ikke hadde trodd skulle virke) gikk det helt over!

Når tar jeg dessuten magnesium (200mg) hver kveld, og er overbevist om at det forebygger spenningshodepine. Glemmer jeg å ta det en kveld kommer hodepinen nemlig dagen etter. Så nå glemmer jeg deg aldri og har ikke hatt hodepine på lenge!

Smertestillende bør man ta minst mulig av når man er gravid. Aldri ta Ibux og sånt, men Paracet kan man ta om det er absolutt nødvendig, men det er vist sammenheng med Paracetbruk hos mor i graviditeten og adhd hos barna senere i livet. (En del nyere forskning på det).

Jeg tar kun Paracet om jeg har feber. Men når jeg har hodepine synes jeg uansett ikke det hjelper.

Men nå har jeg jo «kurert» det med magneisum :) og naprapat da det var som verst magnesium hjelper også mot kramper (i beina for eksempel), og mot kynnere osv. Gull i graviditeten.

Håper du finner noe som hjelper mot din hodepine også!

Det var jeg også plaget med i begynnelsen av graviditeten! Trodde det var migrene (hatt det en del før også) men legen mente det var spenningshodepine og jeg dro til naprapat. Var helt desperat etter intens hodepine i dagesvis.. men etter naprapattimen (som jeg ikke hadde trodd skulle virke) gikk det helt over!

Når tar jeg dessuten magnesium (200mg) hver kveld, og er overbevist om at det forebygger spenningshodepine. Glemmer jeg å ta det en kveld kommer hodepinen nemlig dagen etter. Så nå glemmer jeg deg aldri og har ikke hatt hodepine på lenge!

Smertestillende bør man ta minst mulig av når man er gravid. Aldri ta Ibux og sånt, men Paracet kan man ta om det er absolutt nødvendig, men det er vist sammenheng med Paracetbruk hos mor i graviditeten og adhd hos barna senere i livet. (En del nyere forskning på det).

Jeg tar kun Paracet om jeg har feber. Men når jeg har hodepine synes jeg uansett ikke det hjelper.

Men nå har jeg jo «kurert» det med magneisum :) og naprapat da det var som verst magnesium hjelper også mot kramper (i beina for eksempel), og mot kynnere osv. Gull i graviditeten.

Skal sjekke om det er magnesium i kosttilskuddet jeg tar.. Jeg har ikke tatt noe smertestillende enda, er av den typen som kun tar om det er helt krise. Men fikk beskjed av jordmor at om jeg har feber så må jeg ta paracet da feber ikke er bra for vesla heller.
Men får se, finner forhåpentligvis noe som hjelper=)

Jeg leste også at paracett bruk hos mor kunne ha uheldige konsekvenser for babyen i forhold til babyens fertilitet. Hos gutter kunne det føre til mindre aktive testikler eller noe slikt. Skal ærlig innrømme at jeg ikke husker helt hva det var, er syv år siden jeg leste det. Sjekket kun det med gutt siden jeg var gravid med gutt da.
Jeg skal ha bra vondt for at jeg skal ta noe som helst form for smertestillende. Jeg har kroniske ryggsmerter som jeg vanligvis tar konstant smertestillende for. Er 18 uker nå å har tatt en halv paracett to ganger til nå i graviditeten.
Så her går det mye i varme dusjer og varmeputer for å lindre ryggsmertene så jeg får sove. Ryggsmertene går ofte opp til hodepine.

Jeg har hatt det i et døgn. Paracet hjalp ikke. La meg kl 19.00 på et mørkt rom og sov til neste morgen (våknet mange ganger da) Litt bedre nå. Er og sliten i kroppen, så mulig det er kroppens måte og si ifra om å bremse ned?

Har hatt hodepine hver dag denne uka, men ikke så ille som fra i går og til i dag. La meg tidlig med skikkelig hodepine, i håp om at søvn kanskje ville funke i stedet for å ta paracet, men jaggu våknet jeg opp med den samme intense pinen! Dette er så slitsomt. :eek: Har hatt ganske ofte hodepine i det siste, men har ikke tatt smertestillende for det. Nesten så jeg vurderer det nå en sjelden gang, bare for å få litt avlastning.

Har hatt hodepine hver dag denne uka, men ikke så ille som fra i går og til i dag. La meg tidlig med skikkelig hodepine, i håp om at søvn kanskje ville funke i stedet for å ta paracet, men jaggu våknet jeg opp med den samme intense pinen! Dette er så slitsomt. :eek: Har hatt ganske ofte hodepine i det siste, men har ikke tatt smertestillende for det. Nesten så jeg vurderer det nå en sjelden gang, bare for å få litt avlastning.
Akkurat sånn som jeg har hatt =( hjelper sjeldent å sove..

Jeg har også hatt en intens hodepine de siste dagene. Har vært helt grusomt, ikke gir det seg med søvn heller. Skuffelsen er stor når jeg hører alarmen om morningen og kjenner at hodepinen dundrer på som aldri før. Ikke noe gøy p jobbe i barnehagen hvor lydnivået er relativt høyt mens hodepinen er som verst , føler ikke jeg får bidratt så mye men igjen så hater jeg sen telefonen til jobb om morningen.. etter gravideteten har det blitt en del av de.. Men jeg skal prøve dette med magnesium å se om det funker.. krysser fingrene for det.

Har forresten ikke hatt hodepine før og er i uke 18 så syns det var merkelig at det kom nå plutselig men sånn er det vel bare.

Har spenningshodepine...
Ligget på natten de siste nettene og gnager tenner/spenner kjeve/nakke I søvne noe som gjør meg helt utslitt og hodepine på dagen... Prøver avspenningsøvelser/yoga og massere kjeve/nakkemuskulatur og håp om bedring <3

Back
Topp