Hodepine

Lillie

Flørter med forumet
Marsboerne 20 18
Har slitt med hodepine i ca 6 uker nå. Noen dager er det så ille at det er nærmest umulig å konsentrere seg på jobb. Våkner ofte med hodepine også blir det verre utover dagen. Har en til tider stressende jobb, og merker det blir mye mer intenst når jeg jobber. Har gått til fysio/massasje noen uker nå, men det blir ikke bedre.
Noen andre som sliter med det samme? Usikker på om det har noe med svangerskapet å gjøre eller ikke.

Har slitt med hodepine i ca 6 uker nå. Noen dager er det så ille at det er nærmest umulig å konsentrere seg på jobb. Våkner ofte med hodepine også blir det verre utover dagen. Har en til tider stressende jobb, og merker det blir mye mer intenst når jeg jobber. Har gått til fysio/massasje noen uker nå, men det blir ikke bedre.
Noen andre som sliter med det samme? Usikker på om det har noe med svangerskapet å gjøre eller ikke.

Jeg har hatt det problemet. Hadde migreneanfall og hodepine annenhver dag Tror det var en blanding mellom stress på jobb og graviditeten. Prøvde nesten alle tips jeg fant på Google, men ingenting hjalp. Heller ikke smertestillende. Legen sykemeldte meg, og hodepinen gikk bort etter 2 dager. Har i perioden jeg har vært sykemeldt vært flink på å gå turer i tillegg til akupunktur som jeg også har følt har hjulpet:) Starter på jobb igjen neste uke, er spent på hvordan det går Håper du finner ut av det, for det er ikke noe kjekt å hele tiden ha vondt..

Jeg sliter også med dette. Er 50% sykemeldt men har til tider jobbet 100% likevel. Merker veldig stor forskjell på de dagene jeg gir meg tidlig, da er ofte ikke hodepinen så ille. De dagene jeg har jobbet fulle dager derimot så sliter jeg med hodepine hele kvelden og ofte også på natten (sånn at jeg våkner opp midt på natten med dunking i hodet).

Virker som at dere har det ganske likt som meg. Skal til legen idag, så tenkte å ta det opp med henne. Håper hun har noen tips å komme med. Frustrerende å ha det sånn at man aldri vet hva man våkner opp til. Mulig jeg burde jobbet litt mindre for å se om det hjelper.

Jeg slet også veldig med hodepine, tok flere Paralgin forte pr dag,men det hjalp ikke. Første kontroll hos jordmor sa hun jeg skulle over i svangerskapspenger. Går mye bedre,men har fortsatt dager som ikke er ok. Håper at jeg kan jobbe litt igjen, men får bare vente og se. :smiley-angelic001

Huff ja. Har kronisk hodeverk til vanlig pga en nakkeskade, men hodeverken forsvant omtrent i det sekundet jeg sto med positiv test. Men det varte selvfølgelig ikke, når jeg passerte tretten uker var smertene tilbake, tilogmed om natta :-/

Fikk sykemelding 1 uke av legen forrige uke, så nå skal jeg være hjemme hele denne uken. Hodepine både igår og i dag, men håper det hjelper når jeg får slappet av disse dagene. Blodtrykk og blodprosent var akkurat passe sa legen.
Noen som har erfaring med når dette kan begynne å slippe taket? Begynte i uke 10 og er nå i uke 17

Jeg hadde en del hodepine en stund, men så dro jeg til kiropraktor pga bekkenet, og nevnte hodepinen. Det har faktisk vært en del bedre etter dette, fikk knekt opp låsninger i rygg og nakke. Kiropraktoren jeg gikk til var spesialisert på gravide, sikkert ikke dumt :)

Jeg sliter og med hodepine. Er sykemeldt nå pga av det og at jeg er så sliten av det. Men det er bedre når jeg er hjemme og slapper av.

Jeg sliter og med hodepine. Er sykemeldt nå pga av det og at jeg er så sliten av det. Men det er bedre når jeg er hjemme og slapper av.

Har du slitt med det lenge? Jeg er spent på hvordan det går når jeg er tilbake på jobb på mandag. Umulig å konsentrere seg med konstant hodepine.

Har med hormoner å gjøre. Utviklet svangerskapsmigrene [emoji21]hodepinen blir verre og verre her og [emoji57]

Fikk sykemelding 1 uke av legen forrige uke, så nå skal jeg være hjemme hele denne uken. Hodepine både igår og i dag, men håper det hjelper når jeg får slappet av disse dagene. Blodtrykk og blodprosent var akkurat passe sa legen.
Noen som har erfaring med når dette kan begynne å slippe taket? Begynte i uke 10 og er nå i uke 17
Slapp aldri taket i sist svangerskap dessverre..

Har slitt med hodepine og svimmelhet i mange uker nå og har begynnende migrene i mange dager uten anfall...alt bra med blodtrykk/blodprosent...vet ikke om det kommer av stiv nakke(mulig jeg spenner mer pga bekkenlåsning)?!har fått tid til fysioterapi,men vurderer kiropraktor for å knekke opp bekken og nakke da det kanskje vil ha umiddelbar effekt:) har svømt litt pga bekkensmerter,men da blir nakken/hodepine og svimmelhet verre:/ håper for alle dette går over utover svangerskapet...hadde ikke hodepine sist,så alle graviditeter er visst forskjellig på godt og vondt!

Har du slitt med det lenge? Jeg er spent på hvordan det går når jeg er tilbake på jobb på mandag. Umulig å konsentrere seg med konstant hodepine.
Har hatt den i sikkert 4-5 uker. Men heldigvis ikke konstant. Kan ha dager hvor jeg nesten ikke merker noe.

Jeg slenger meg i samme båt som dere. Jeg har migrene eller stresshodepine nesten hver dag for tiden :( er helt grusomt, får ingenting ut av kveldene da man ikke får gjort noen fornuftig når hodet verker. Prøver å unngå medisiner, ispose på den siden av hodet hjelper også. Men ofte er det å legge seg tidlig som hjelper. Men våkner sliten uansett neste morgen. Håper set bedrer seg snart

Jeg slet også veldig med hodepine, tok flere Paralgin forte pr dag,men det hjalp ikke. Første kontroll hos jordmor sa hun jeg skulle over i svangerskapspenger. Går mye bedre,men har fortsatt dager som ikke er ok. Håper at jeg kan jobbe litt igjen, men får bare vente og se. :smiley-angelic001

Kan jeg spørre hva som avgjorde at du fikk svangerskapspenger i stedet for sykemelding? Forhold på arbeidsplassen? [emoji4]

Kan jeg spørre hva som avgjorde at du fikk svangerskapspenger i stedet for sykemelding? Forhold på arbeidsplassen? [emoji4]

Det var jordmor som mente jeg skulle over i svangerskapspenger, sjefen ringte jordmor for å diskutere,men han kom visst ingen vei. Så da var det greit.
Jobber i en barnehage, så er jo egentlig ikke noe spesielt, er vel hele greia, med støy osv.

Sjekket ferretin jern?

Var sykemeldt ut forrige uke, og begynte igjen på jobb igjen nå på mandag. Gikk greit de første to dagene. Men idag når jeg skulle kjøre til jobb, måtte jeg bare snu halvveis og kjøre tilbake fordi hodet verket og jeg følte meg svimmel. Ringte sjefen og sa jeg måtte bli hjemme.
Får så utrolig dårlig samvittighet av dette her, er ikke vandt til å være så mye borte fra jobb :(

Back
Topp