Hodepine

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Har de siste to ukene begynt å få hodepine midt i pannen. I går og i dag har jeg hatt det nesten hele tiden, og det blir mer og mer vondt. Er dette normalt? Prøver å drikke masse vann, men det hjelper ikke. Lurer på om det også kan være muskulært, at det kommer fra stiv nakke for eks?! Noen med samme 'problem'?

Jeg har også hatt mye vondt i hode i det siste! Kanskje ikke i pannen, men mer som en "klump" midt i hodet... Måtte ta en Paracet i går faktisk (prøver å unngå det, spesielt nå når jeg er gravid).
Dog tror jeg at det beror på at jeg sover for lite. Vann prøver jeg å drikk 1,5-2 liter om dagen så jeg tror ikke det er problemet i hvert fall.
Drikker du nok med vann? Får du nok med søvn? Spiser du i tide før du blir for sulten?

Jeg har hatt vondt i hodet nå disse dagene hvor det har vært så varmt her (oppi mot 30 grader). Kan det være derfor?

Kan også være jernmangel, da får man fort vondt i hodet. Babyen tar utrolig mye av lagrene nå i slutten og kan være lurt å ha oversikt over hvor mye du har på lager før fødsel.. Da mister man mye blod.

Har de siste to ukene begynt å få hodepine midt i pannen. I går og i dag har jeg hatt det nesten hele tiden, og det blir mer og mer vondt. Er dette normalt? Prøver å drikke masse vann, men det hjelper ikke. Lurer på om det også kan være muskulært, at det kommer fra stiv nakke for eks?! Noen med samme 'problem'?
Lenge siden du har sjekker blodtrykket ditt og tatt urinprøve?

Har du hvert til lege eller jordmor i det siste?
Hodepine kan være et tegn på svangerskapsforgiftning så greit å få det sjekket opp

Spesielt pannehodepine er et varseltegn for svangerskapsforgiftning

Jeg har hatt vondt i bakhodet et par ganger i det siste. Den ene gangen var det akkurat som om det slapp når babyen endret stilling.. merkelig.

Jeg var en tur på føden i går for å sjekke det opp (mtp svangerskapsforgiftning). Blodtrykk og urin var tipp topp, og ctg viste fin aktivitet i magen. Hb lå på 13,5 da jeg målte for noen få uker siden, så det er nok ikke jernmangel. Jeg drikker masse vann og spiser ofte, så etter å ha tatt tempen og sett at jeg ikke hadde feber, konkluderte jordmor med at det nok bare er søvnmangel. Tok 1000mg paracet og sov godt i natt, og hodepinen er borte :D lykke til dere andre, håper dere finner en løsning på hodepinen!

Back
Topp