Hodepine

Sliter mye med hodepine her også, men prøver å drikke mye vann. Tar også en liten lur eller bare lukker øynene hvis det blir for ille.

Masse hodepine her og, så ille at jeg ikke klarer og tenke på annet. Da hjelper det og sette seg ut litt og drikke masse vann. Har ikke tatt en paracet siden jeg fant ut jeg var gravid og vil helst la være selvom det ikke skal være noe problem :)

Hodepine og hodepine kan være 2 helt forskjellige ting. Jeg har vært veldig plaget til tider, og vet hvor fælt det er når den kommer for fullt. Dette svangerskapet har jeg heldigvis hatt bare 2 runder med den typen der jeg ikke fungerer i det hele tatt, kun klarer å ligge helt stille med minst mulig lyd og lys rundt meg. De gangene har jeg tatt paracet og har ikke dårlig samvittighet for det. De andre gangene jeg har hatt hodepine er det fordi jeg feks har sittet lenge i et rom med dårlig luft eller drukket for lite. Da klarer jeg å bli kvitt den uten medisiner.

Jeg sliter mye med hodepine, mest på grunn av spenning i nakken. Men merker det veldig godt når jeg er sliten eller stresset, og hvis jeg ikke drikker nok..

Har hatt ordentlig vond hodepine siste dagene. Og da er det IKKE morsomt å jobbe på 2-4 års avdeling i barnehage. Idag ville jeg bare begynne å gråte når lydnivået var på det verste :(

Nå er hodepinen så ille at jeg bare ligger på sofaen.. Kommer nok til å teste ut magnesium, har ikke hatt i meg noe smertestillende enda, og hvis magnesium kan gjøre det bedre, er det verdt det :)

Jeg prøver også å la være å ta smertestillende, venter alltid i det lengste - både under og utenom svangerskap. Det er kanskje noe av grunnen til at hodepinen får utvikle seg til å bli så jævlig at jeg blir sengeliggende, da fungerer ofte ikke smertestillende godt nok. Legen(e) mine mener jeg er for forsiktig og tar for lave doser når jeg først tar smertestillende (utenom graviditet).
Jeg sliter også mye med migrene og noe som hjelper på meg er å ta en Paracet sammen med en fenazon-koffein (uten resept) og trygg å ta når man er gravid! Legen har sagt til meg at det går helt fint å ta de i graviditeten hvis det er behov ;) Fenazon-koffein har veldig god effekt på oss som har migrene ;) Jeg har også prøvd alt!

Har slitt mye med hodepine dette svangerskapet. Har vært så ille at jeg må ha tatt paracet til et par anledninger (desverre uten effekt). Prøver så holde meg unna, så godt det lar seg gjøre.
Ser mange sier at man bare skal drikke masse vann og holde seg i ro så går det over, nei det gjør ikke det for alle!

Når feks jeg har vondt i hodet, så gjør det så jævkla vondt at jeg bare har lyst til å rive av meg hele hue. Øynene svir og verker. Orker nesten ikke holde de åpne. Har holdt meg på jobb frem til nå, og for hvert steg jeg da tar - føles det ut som noen stikker en skarp kniv inn i skallen min/ og over neseborene. Hadde vann hjulpet, så hadde det jo ikke vært noen problem. Men det gjør det altså ikke for alle :(

Har slitt mye med hodepine dette svangerskapet. Har vært så ille at jeg må ha tatt paracet til et par anledninger (desverre uten effekt). Prøver så holde meg unna, så godt det lar seg gjøre.
Ser mange sier at man bare skal drikke masse vann og holde seg i ro så går det over, nei det gjør ikke det for alle!

Når feks jeg har vondt i hodet, så gjør det så jævkla vondt at jeg bare har lyst til å rive av meg hele hue. Øynene svir og verker. Orker nesten ikke holde de åpne. Har holdt meg på jobb frem til nå, og for hvert steg jeg da tar - føles det ut som noen stikker en skarp kniv inn i skallen min/ og over neseborene. Hadde vann hjulpet, så hadde det jo ikke vært noen problem. Men det gjør det altså ikke for alle :(
Jeg kan ikke holde meg i ro, da blir det bare verre. Jeg må ut og gå litt og få litt frisk luft i topplokket for å lette litt på hodepinen. Her hjelper vann til en viss grad, men det er jo da når jeg har drukket lite og noe av hodepinen skyldes at jeg er litt dehydrert.

Back
Topp