Hodepine

håperpånrto

Glad i forumet
Februarhjertene2017
Er det flere som sliter med hodepine? Jeg har veldig plagsom (vond...) hodepine flere dager ukentlig for tiden, må ta både 1 og 2 Paracet på det verste. Pyton!

Hadde, men er veldig påpasselig med å drikke vann jevnlig, ellers kommer den snikende...

Jeg drikker mye mer og får i meg mye mer næring nå enn jeg gjorde mellom uke 4 og uke 11-12, men er likevel mye(!) mer plaget med hodepine nå. :/

Har hatt litt hodepine, men drikker bare vann og slapper av.

Bildet er fra bladet babydrøm.

ImageUploadedByBV Forum1470087165.692897.jpg

Vis vedlegget 189534

Jeg sleit mye med hodepine i første svangerskap hver dag, gikk til Fysio for å prøve å løyse litt opp i kroppen. Dette var migrene og jeg måtte ta Paracet, prøvte å ta så sjeldent jeg kunne, så ble ikke hver dag, men mulig det ble oppimot 28 dager iløpet av hele svangerskapet. Heldigvis har ikke jenta mi slitt med noe av dette :)

Jeg har lest mye om hva og hvor mye en kan ta av smertestillende når man er gravid, jeg er skeptisk til å ta smertestillende til vanlig også. Av alt jeg har funnet på nettet og jeg har snakket med legen er det kun legemidler med paracetamol som er OK. Jeg sliter med migrene hver dag nå også, og noen dager må jeg ta Paracet for å dempe det. Drikker også mye vann hver dag.

Jeg sleit mye med hodepine i første svangerskap hver dag, gikk til Fysio for å prøve å løyse litt opp i kroppen. Dette var migrene og jeg måtte ta Paracet, prøvte å ta så sjeldent jeg kunne, så ble ikke hver dag, men mulig det ble oppimot 28 dager iløpet av hele svangerskapet. Heldigvis har ikke jenta mi slitt med noe av dette :)

Jeg har lest mye om hva og hvor mye en kan ta av smertestillende når man er gravid, jeg er skeptisk til å ta smertestillende til vanlig også. Av alt jeg har funnet på nettet og jeg har snakket med legen er det kun legemidler med paracetamol som er OK. Jeg sliter med migrene hver dag nå også, og noen dager må jeg ta Paracet for å dempe det. Drikker også mye vann hver dag.

Har du prøvd akupunktur?
En kompis har veldig god erfaring :)

Jeg sliter også en del med hodepine, tør ikke ta mye smertestillende, prøver derfor å drikke jevnlig, unngå stress og slappe av når jeg kjenner det trenger på! Hjelper også me frukt eller et lite måltid :-)

Vis vedlegget 189534

Jeg er veldig klar over at man ikke skal hive i seg smertestillende i hytt og pine, men når jeg ligger og vrir meg og nesten kaster opp av hodepine tenker jeg at det er bedre både for meg og den lille i magen at jeg slipper å ligge slik i evigheter... Jeg har slitt med hodepine i mange år, og ja, jeg har prøvd flere typer akupunktur, trening, fysioterapi, kiropraktor og vanlig massør. Har prøvd økt vann-/væskeinntak, varmepute, kalde kluter, uttøyning, triggerpunktsmassasje og ro selv hjemme. Har tatt blodprøver (som for øvrig ikke gir noe svar) og har i perioder tatt magnesium, ekstra Omega-3, D-vitamin i større doser, ulike B-vitaminer etc.
Det er jo kjempefint for dere gravide som klarer å unngå å ta noe som helst som kan være skadelig i løpet av svangerskapet, men alle kan ikke det. Dessverre!

Jeg tror ikke at de som sliter med "litt hodepine som går over med et glass vann" skjønner hvor ille det kan være for folk som faktisk sliter med hodepine. Blir oppgitt...

Har hatt helt jævelig mye med hodepine og trykk i hodet :( så sliten av det. Har kun tatt paracet ved 3 tilfeller for har hatt det pågående veldig lenge. Prøver å ikke ta smertestillende, så tar kun ved veldig få tilfeller.

Har hatt helt jævelig mye med hodepine og trykk i hodet :( så sliten av det. Har kun tatt paracet ved 3 tilfeller for har hatt det pågående veldig lenge. Prøver å ikke ta smertestillende, så tar kun ved veldig få tilfeller.

Jeg prøver også å la være å ta smertestillende, venter alltid i det lengste - både under og utenom svangerskap. Det er kanskje noe av grunnen til at hodepinen får utvikle seg til å bli så jævlig at jeg blir sengeliggende, da fungerer ofte ikke smertestillende godt nok. Legen(e) mine mener jeg er for forsiktig og tar for lave doser når jeg først tar smertestillende (utenom graviditet).

Jeg har også mye hodepine. Sist jeg gikk gravid hadde jeg aldri vondt i hodet, denne gangen har det vært ekstremt. Gruer meg til ferien er over og jeg skal takle hverdagen med dette. Har også måttet ta et par paracet, men prøver helst å unngå det. Men noen ganger har man ikke noe valg, spesielt med en toåring i hus som krever sitt..

Jeg sliter med hodepine og svimmelhet pga lavt blodtrykk.. Håper det gir seg snart, er veldig hemmende i hektisk jobb..

Jeg tror ikke at de som sliter med "litt hodepine som går over med et glass vann" skjønner hvor ille det kan være for folk som faktisk sliter med hodepine. Blir oppgitt...

Nei, tror heller ikke di forstår.. Jeg blir varm, som om jeg har feber, trykk i hodet, reagerer på varme, lys og lyd :( Så av og til må det Paracet til! :/

Jeg har også mye hodepine. Sist jeg gikk gravid hadde jeg aldri vondt i hodet, denne gangen har det vært ekstremt. Gruer meg til ferien er over og jeg skal takle hverdagen med dette. Har også måttet ta et par paracet, men prøver helst å unngå det. Men noen ganger har man ikke noe valg, spesielt med en toåring i hus som krever sitt..

Jeg kan heller ikke huske at jeg hadde noe særlig hodepine i mitt første svangerskap, men det er jo 7-8 år siden og jeg var ikke plaget med hodepine ellers på den tiden. Fikk derimot migrene noen få måneder etter fødselen, det kommer nå og da og starter alltid med synsforstyrrelser. Mye rart som skjer med kroppen under svangerskap. :)

Mye hodepine her også. Klarer meg som regel uten paracet, men hender jeg har så vondt at jeg ligger i fosterstilling på senga og da velger jeg også å ta smertestillende. Uten dårlig samvittighet ;)

Jeg sliter veldig med hodepine, og må dessverre ty til paracet... "/ vært ille de 2 siste dagene

Back
Topp