Hodepine!

Sommerbarn88

Elsker forumet
Julimammaer 2016
I dag og i går har jeg hatt så utrolig vondt i hodet. Og har jo lest at hodepine er noe man må passe litt på, men har ikke fått noe ekstra hevelser ( har ødem 2 fra før .) Så lurte egentlig på om det er noe jeg bør gå til legen med i morgen, eller bare vente ett par dager å se om det går over? Var hos jordmor for en uke siden og da var urinen fin, uten om litt blod i, og blodtrykket var 115/60. Så føler at det er litt teit å gå til legen for vondt i hode og kvalme, når alt var helt fint da.
 
Det kan jo gjerne bare være dagsform og at vi nærmer oss slutten? Jeg merker hvertfall at hodepinen er til stede, men ikke noen andre tegn til SF, så tar det helt kuli. Har jo sett også at andre kommenterer at man kan få hodepine/kvalme rett før fødsel ;) men kjekt er det ikke! Håper du føler deg bedre etterhvert :)
 
Det kan jo gjerne bare være dagsform og at vi nærmer oss slutten? Jeg merker hvertfall at hodepinen er til stede, men ikke noen andre tegn til SF, så tar det helt kuli. Har jo sett også at andre kommenterer at man kan få hodepine/kvalme rett før fødsel ;) men kjekt er det ikke! Håper du føler deg bedre etterhvert :)
Ja har vært plaget med hodepine nesten hele svangerskapet. Begge gangene. Men de 2 siste dagene har det vært helt ekstremt. Og jeg tenker at jeg venter å ser, men så sier alle " bedre og sjekke en gang for mye". Men da tar jeg en dag av gangen, og håper at det heller betyr at fødselen nærmer seg :p
 
Hvis du ikke har hatt det før så koster det ikke så mye å ta en telefon til jordmor/lege.

Jeg er plaget med hodepine både før og under graviditet så jeg må se etter andre symptomer i tillegg til hodepinen.
 
Hodepine OG kvalme...koster jo ingenting å ta et blodtrykk hos legen i morgen? Og en urinprøve. Siden du spør så er du i tvil tenker jeg, og er du i tvil så burde du sjekke ;)
 
Samme dritten her!! Våkna i natt med ekstrem hodepine (veldig stiv og låk i nakke/skuldre) måtte til slutt spy.... Hodepine sitter i fortsatt IG ligger nå i badekaret for å varme opp nakke litt.... Helt grusomt.... Har heller ingen andre tegn på sf.... Føler med deg!!
 
Samme dritten her!! Våkna i natt med ekstrem hodepine (veldig stiv og låk i nakke/skuldre) måtte til slutt spy.... Hodepine sitter i fortsatt IG ligger nå i badekaret for å varme opp nakke litt.... Helt grusomt.... Har heller ingen andre tegn på sf.... Føler med deg!!
Det er sånn ca akkurat sånn jeg har det. Ikke noe godt! Bare håper jeg slipper gå sånn i 4 uker til. Huff, håper badet hjelper på litt for deg. Ikke noe godt å ha det sånn!
 
Hvis du ikke har hatt det før så koster det ikke så mye å ta en telefon til jordmor/lege.

Jeg er plaget med hodepine både før og under graviditet så jeg må se etter andre symptomer i tillegg til hodepinen.
Ja jeg og har vært plaget med hodepine hele svangerskapet. Var det forgje gang og. Men ikke sånn som det har vært de 2 siste dagene. Men satser på det går over til i morgen.
 
Dere med akutt/plutselig sterk hodepine: har dere sjekket BT og urin? Etter at hodepinen kom altså.
Bare sånn...var ei på barselgruppa mi sist som fikk plutselig veldig vondt i hodet mens hun var på ferie, dro for sikkerhetsskyld innom legevakta for å måle BT og ble hastekeisersnitt én time seinere liksom. Akutt SF.... Hun hadde ingen andre symptomer. Ikke for å skremme, men er lurt å sjekke en gang for mye om det er akutt (panne)hodepine. :)
 
I dag og i går har jeg hatt så utrolig vondt i hodet. Og har jo lest at hodepine er noe man må passe litt på, men har ikke fått noe ekstra hevelser ( har ødem 2 fra før .) Så lurte egentlig på om det er noe jeg bør gå til legen med i morgen, eller bare vente ett par dager å se om det går over? Var hos jordmor for en uke siden og da var urinen fin, uten om litt blod i, og blodtrykket var 115/60. Så føler at det er litt teit å gå til legen for vondt i hode og kvalme, når alt var helt fint da.
Dette er noe jeg synes du skal sjekke. Det høres ikke farlig ut, men for sikkerhetsskyld. Hvor sitter hodepinen din? Det er også viktig. Ser at du har hatt lavt blodtrykk, det er bra. Men dette kan skje raskt. Jeg gikk fra preeklampsi (svangerskapsforgiftning) til alvorlig svangerskapsforgiftning og eklampsi på en kort helg. Gikk opp 7-8 kg på 4 dager. BT gikk fra 140/90 til 165/110. Vil ikke skremme deg, men bare sjekk, så får du det ut av verden :-) Et BT og en urinprøve er nok. Skulle det være mistanke tar de også blodprøve :-)
 
Better safe than sorry
Få det sjekket. Det tar de fem minutter maks omtrent å sjekke urinprøve og bt hos legen og bedre at det blir oppdaget tidlig!
 
Det er sånn ca akkurat sånn jeg har det. Ikke noe godt! Bare håper jeg slipper gå sånn i 4 uker til. Huff, håper badet hjelper på litt for deg. Ikke noe godt å ha det sånn!


Ja det er helt pyton! håper det går over for deg også snart! Badet var godt, fortsatt stiv og vond nakke så det skal vel være ubehagelig noen dager
 
Forsatt plaget med hodepine, men blodtrykk og urin var heldigvis fin da, og er det enda! :) Så hodepinen er nok kommet for å bli. Men forhåpentligvis bare 2 uker igjen:p
Leit å høre du fortsatt har vondt i hodet, men det er veldig fint at du er ikke er dårlig på noen annen måte :-) Masse lykke til! Snart i mål :-)
 
Forsatt plaget med hodepine, men blodtrykk og urin var heldigvis fin da, og er det enda! :) Så hodepinen er nok kommet for å bli. Men forhåpentligvis bare 2 uker igjen:p

Samme her, sliter helst med hodepine når jeg våkner om morgenen.
 
Back
Topp