Hodepine

• Trådstarter Trådstarter Asdfklmno
  • Opprettet Opprettet
A

Asdfklmno

Guest
Jeg får mye lettere hodepine enn tidligere, så prøver å være ekstra nøye med mat og nok væske. Men nå som den først er her, har dere noen råd for å bli kvitt det? Har drukket mye vann, men tror ikke jeg har noe gravidvennlig smertestillende, og vil helst unngå det så langt det lar seg gjør.

Jeg har også en konstant lettere hodepine. Går ikke over uansett hvor mye jeg slapper av og sover. Ganske slitsomt.

Jeg ble 100% sykemeldt nesten hele svangerskapet sist, pga kraftig migrene... Så hver gang jeg kjenner antydninger nå så får jeg smålig panikk...

Men det som forebygger/lindrer for meg er å styre unna enkelte matvarer. Røkt og søt mat f.eks. Drikke mye... Legge seg ned i mørket, klut på ansiktet og prøve å fryse.... :p

Jeg får mye lettere hodepine enn tidligere, så prøver å være ekstra nøye med mat og nok væske. Men nå som den først er her, har dere noen råd for å bli kvitt det? Har drukket mye vann, men tror ikke jeg har noe gravidvennlig smertestillende, og vil helst unngå det så langt det lar seg gjør.

Føler meg med deg. Uff jeg slitet mye med hodepine i den sista uka og jeg ville ikke bruke smertestillende som deg ville helst ikke ha noe som kan være risiko selvom gravide kan det. Men sover du godt nok 7-8 time ? hjalp meg virkelig har merket de dagene jeg har tidlig vakt så var det verre sikkert pga lite sovn. Prøv å få deg nok sovn og hvil

Har våknet med migrene hver dag siden torsdag, og har vært plaget siden uke 4 med migrene og er nå så lei. Forrige gang jeg var gravid varte det i ca 3 mnd. Nå er jeg så sliten at jeg skal på legen i morgen og håper jeg får sykemelding.
Har fått utskrevet pinex forte, men problemet er at det blir omgjort til morfin i kroppen, som går over til fosteret. Og bruker du det for ofte så kan fosteret bli født avhengig :( så jeg går heller rundt med migrne enn å ta de :p

Samme her, spesielt når jeg reiser meg. Verker noe voldsomt i hodet. Går som regel over utover dagen :-)

De siste dagene har jeg også fått hodepine på ettermidagen/kvelden.

Har og det! Ingenting hjelper egentlig heller. Kanskje bortsett fra etter man har sovna.

Jeg og har hatt masse hodepine i det siste, så jeg har tatt Paracet mot det! Har vært helt jævlig :/

Back
Topp