Hodepine

Moli16

Glad i forumet
Hei jenter

Når det gjelder symptomer merker jeg ikke stort annet enn litt hodepine siste uka. Men,i dag fikk jeg migrene-anfall. Jeg har migrene med aura,så jeg blir helt handikappet og måtte ta medisin (det står på nett at denne er ok om gravid). Jeg har migrene max 1 gang i året ellers,men jeg husker at jeg hadde dette i starten de to forrige gangene også. Sikkert graviditetstegn altså. Bare jeg ikke får det mer... Det er så ille :(

Andre som har fått mer hodepine eller migrene nå? Tar dere hodepinetabletter? Migrenemedisin?

Liker ikke å ta tabletter når jeg er gravid,men ser for meg at det kommer til å være mye hodepine nå framover (krysser fingrene for at det ikke blir mer migrene).

Hei!
Forrige sv.skap slet jeg med mye hodepine. Prøvde alt annet først, men endte som regel opp med å måtte ta litt smertestillende.

Jeg hadde migrene da hcg holdt på å stige. Helt sykt vondt. Lot være å ta medisiner da jeg ikke har noe som er ok å ta under svangerskap. Såvidt jeg vet og i følge mammamedisin er det evt imigran man bør ta mot anfall om man må.
For min del hjelper det ikke å ta paracet for hodepine så bare å la være. Paracet er ok å ta forøvrig.

Noen blir mer plaget av migrene under svangerskap. Jeg er veldig mye plaget til vanlig og opplever at hodet er bedre når først hcg nivået har steget til et visst nivå.

Håper du slipper mer migrene, det er helt ille.

jeg fikk masse hodepine forrige svangerskap rundt uke 17 og ut. paracet hjelper ikke på meg og ibux kan jo man ikke ta, så jeg lå myyye stille i mørket :/ Håper å sleppe unna dette denne gangen.. God bedring :)

Jeg hadde migrene da hcg holdt på å stige. Helt sykt vondt. Lot være å ta medisiner da jeg ikke har noe som er ok å ta under svangerskap. Såvidt jeg vet og i følge mammamedisin er det evt imigran man bør ta mot anfall om man må.
For min del hjelper det ikke å ta paracet for hodepine så bare å la være. Paracet er ok å ta forøvrig.

Noen blir mer plaget av migrene under svangerskap. Jeg er veldig mye plaget til vanlig og opplever at hodet er bedre når først hcg nivået har steget til et visst nivå.

Håper du slipper mer migrene, det er helt ille.

Ja,lurer på om det er akkurat derfor,pga at hcg-nivået stiger. På cb digital fikk jeg bare 1-2,selv om jeg var 4+4,synes det kanskje burde stått 2-3. I tillegg var den positive testen veldig svak. Tenkte å ta en ny digital i morgen og kan tenke meg at det da står 2-3,og da forklarer det kanskje migrenen :)

Det er jo godt å få noen graviditetstegn,men akkurat migrenen unngår jeg gjerne ;) Husker ikke helt,men tror jeg bare hadde 1-2 anfall med de andre og det var før jeg testet positivt...

Jeg pleier også å få vondt i hodet. Det har heldigvis ikke kommet enda.
Jeg har valgt å ha vondt i stedet for å ta noe. Bare noe få ganger jeg har tatt Paracet for å få sove.

Back
Topp