Hodepine!

familiepå3prøveråbli4

Flørter med forumet
Flere her som sliter med hodepine? Jeg er 16 uker på vei og har hatt det sånn i 2-3 uker nå. Føler ikke at paracet hjelper og liker ikke å ta det når jeg bærer på en liten baby. Jeg er så lei av å ha vondt i hodet dagen lang med kun noen få avbrekk gjennom dagen. Den er nesten fraværende i helgene, så stresser nok endel i hverdagen.

Jeg er gradert sykemeldt (35%) pga av dette. Men merker ingen bedring, skal sies at jeg er lærer på vgs og er inne i den verste retteperioden, så jobber 100% med alt kveldsarbeidet.

Noen tips? Jeg drikker masse vann..

Hvordan er nakken din? Stiv nakke som følge av stress (som det virker som om du er utsatt for) eller endret kroppsholdning (graviditet) kan føre til spenningshodepine. Hvis nakken er stiv vil jeg anbefale varmepute/flaske i nakken og en god massasje, det kan gjøre underverker!

Evt. oppsøke en fysioterapeut som kan hjelpe deg med avspenningsøvelser for nakken...

Sliter med det samme. Fysioterapeut hjalp litt her, men ble sjekket godt av lege først.

Gikk med slik hodepine nå i en og en halv uje. Forferdelig! Bruker aldri å ha hodepine til vanlig. Men tror det kan være en kombinasjon av gravid hormoner, stress, bihulebetennelse og muligens spenninger i kroppen. Har vært nesten fri for hodepine de siste dagene, heldigvis. Er 19+1.kjempeslitsomt! Jeg tok ingen paracet av samme grunn som deg, selv om legen sa det var uproblematisk. Liker ikke ta noe når jeg er gravid, med mindre jeg har feber...

Kjenner meg igjen i hva du og de andre skriver over.
Det kan være stresset som fører til anspenthet i nakken/skuldrene som går over til hodepine.
Jeg går til kiropraktor for nettopp dette og det har hjulpet meg veldig.
Enkelte øvelser er også veldig behjelpelige. En app som heter Get set - Train smarter har fine øvelser som er for bestemte muskelgrupper. Den vil jeg gjerne anbefale deg hvis du ønsker øvelser for å sterke skuldre og ryggen.