Hodepine

Kine1987

Betatt av forumet
Sommerfuglene <3
Jeg sliter med at jeg har veldig vondt i hodet hver dag. Noen som har noen tips? Er jo begrenset hvor mye smertestillende man kan ta :( Begynner og bli gaaaal...

Sent from my iPhone using BV Forum

Sliter med det samme som deg! Jeg prøvde migrenestiften som samboeren min har, smurte den i panna der jeg hadde vondt og da ble det faktisk bedre! :)

Sliter med det samme som deg! Jeg prøvde migrenestiften som samboeren min har, smurte den i panna der jeg hadde vondt og da ble det faktisk bedre! :)
Hmmm... Aldri hørt om engang jeg :P

Jeg ligger her nå med den verste hodepinen jeg noen gang har hatt.. Kjennes ut som hode skal sprenge snart! Man skal jo helst ikke ta smertestillende har jeg hørt :( gaaah

Man får det på apoteket :) husker ikke pris, men skal visstnok være populært blant de med migrene, og jaggu funka det ikke på meg og :-D

Det er greit å ta litt paracet hvis det er skikkelig ille, men som JuniBaby <3 sier så finnes det heldigvis erstatninger som vi trygt kan bruke. Jeg også sliter litt med hodepine, men heldigvis forsvinner den hvis jeg tar meg en lur

Jeg har hatt vondt i hodet hver dag siden noen dager før IKM. Legen min sier at det ikke er bra at man har det. Og jeg må gå å måle blodtrykket mitt hver andre uke. (Men nå hadde jeg problemer med høyt BT og hodepine i første svangerskap også, og legen var redd for svangerskapsforgiftning). Hodepine kan være et symptom på høyt BT, men kan også være pga hormoner. Hormonhodepine tror jeg ikke gjør noe at man har. Jeg er 50% sykemeldt for hodepine nå, og har fått beskjed om at jeg må regne med å være det hele svangerskapet. Man kan ikke få svangerskapsforgiftning så tidlig i garviditeten, men høyt BT skal alltid følges godt med på.

Jeg har også fått beskjed fra legen om at det er bedre å kurrere hodepine med hvile enn smertestillende når man er gravid. Så hun anbefaler heller at man blir sykemeldt enn at man tar paracet hver dag.

Jeg sliter med hodepine stort sett hver dag, og er det ikke direkte hodepine, så er jeg ihvertfall tung i hodet (og fryktelig trøtt). Jeg har tatt Paracet et par ganger når jeg ble skikkelig desperat, men jeg synes ikke det hjalp noe særlig, så nå gidder jeg ikke å ta det lenger.

Det kan hjelpe en kort stund å være mett og drikke nok, men synes det er så kortvarig. Det beste er å sove for da merker man ikke noe, men kan jo ikke gjøre det hele dagen heller. Så jeg synes det fungerer å være på jobb og ha andre ting å fokusere på, og hvis jeg har fri, så tar jeg det helt med ro og slapper gjerne av i sofaen med TV/film/bok.

Skal til lege i morgen og er spent på hva hun sier..BT var litt forhøyet når jeg målte på jobb for noen uker siden, men da var jeg som sagt på jobb i en travel hverdag, så vet ikke helt hvor reelt det var. Blir vel noen blodprøver og sånt også.

Jeg jobber ikke, så har jo lulighet til og slappe av hele dagen om jeg vil/gidder, men føler ikke at det hjelper noe. Føler heller ikke at paracet hjelper noe særlig :( Var hos legen og målte BT her om dagen og alt er fint.
Kan jo bare være pga hormoner... Får spørre jm til fredag...

Jeg også. Slet mye med jernmangel under første graviditet, som jeg mest sannsynlig gjør nå også. Vil anbefale å sjekke det! For det hjelper helt vilt hvis du får stabilisert det! Kjedelig å våkne og gå til sengs med hodepine:(

Back
Topp