Hodepine

Bubba

Elsker forumet
Marsboerne
Auuu... Flere som sliter med hodepine? Det dunker og slår inni hodet mitt hele tiden. Jeg blir gal! Ikke tør jeg ta smertestillende, men tror nesten denne smerten i hjernen er mer skadelig for klumpen, enn en liten Paracet... Gjemmer meg i mørket under et pledd på sofaen :-/

Hodepine, check! Jeg tror det er fordi jeg får i meg alt for lite væske. I tillegg har jeg skikkelig press i hodet før/under/etter jeg kaster opp...og det er ikke sjeldent. Hjelper litt med stillhet og mørke :)

Svangerskapsmigrene HEEEELE forrige svangerskap og er i god gang med daglig hodepine og sporadiske migreneanfall denne gangen også :(
Drikk masse vann, få frisk luft, hvil når man kan og gå turer, besøk kiropraktor/fysio og sørg for at kroppen er fri for spenninger. Viktig å være proaktiv. For sent å begynne å hvile når hodet banker...
Er det for ille så er paracet helt ok. Nevrologen på sykehuset ga meg paraglin forte å ta når jeg kjente at migreneanfallene var på tur. Men det sitter laaaaangt inne å ta de. Tror jeg tok en gang forrige svangerskap, og har kun tatt vanlig paracet en gang dette svangerskapet, men med ei lita ei på 9 mnd og en pappa som jobber borte i perioder kommer jeg nok til å måtte ty til mer smertestillende denne gangen :(
Føler med alle som sliter med hodepine! Det hemmer virkelig i hverdagen. Det er en trøst for mange at den vanligvis forsvinner rundt uke 12 når hormonene kommer seg litt mer i lage.

Jeg har også vondt i hodet mange dager i uken når jeg er gravid. Det hadde jeg sist også. Ikke noe kjekt.

Migrene daglig denne gangen. Vært gravid to ganger før og begge gangene var migrenen helt borte før positiv test:) ikke så heldig denne gangen dessverre!

Jeg har litt hodepine pga lite væske i kroppen, så for min del er det heldigvis noe å gjøre med det.

Håper det ikke blir så ille for dere som sliter, og ta litt medisin, man må få ta seg en pause innimellom i det minste!

Back
Topp