Hodepine

Leeno

Forelsket i forumet
Flere som sliter med hodepine?
De siste ukene har jeg hatt hodepine så å si hver dag.. noen ganger litt mildere enn andre, men som regel er det så vondt at jeg verken klarer å sove eller ha lys på. Og paraceten virker seint og dårlig.
Jobber 100% og er trøtt, men er flink å spise og drikker mye vann, så føler jeg gjør ting rett, men likevel dukker denne hodepinen opp. *sukk*

Flere som har det sånn? Tips og råd? :)

Jeg har det sånn! Forferdelig plagsomt og irriterende, hvertfall når ingenting hjelper! :(
Har dessverre ingen tips til deg, jeg drikker mye, sover mye, bruker konsekvent mye solbriller, og kunne kanskje bestilt litt mer masasje i nakken, kanskje det hjelper :D

Har det på samme måte jeg også, men har desverre ingen tips.
Tenkte jeg skulle ringe og få meg en legetime i håp om og få noe jeg kan ta.Vist det er noe som går ann å ta :)

Hei :)

Har ei på jobben som tipset om å kutte ut melk, vet ikke om du drikker dette ;)
Men har gjort til at jeg har mindre vondt i hodet, og ikke så ofte :) Men spiser melkeprodukter, holder meg bare vekke fra ren kumelk :)

Masse lykke til, er ikke kjekt med hodepine ! Men ta noe kaldt på hode også, å legg deg ned og hvil litt (hvis muligheten er der ! ).

Jeg har hatt det sånn. Begynt å bli mye bedre nå. Jordmor sa det var noe som dem kaller andre trimester hodepine, de vet ikke hvorfor noen får det. Fikk som råd å drikke mye vann, noe jeg i hvertfall kunne vært flinkere til. Er blitt mye (!) bedre siden jeg kjøpte meg en imsdalflaske som jeg har med meg overalt :)

Jeg har også myyyyyye hodeverk.. jobber 100% og når jeg kommer hjem er jeg helt skutt og dør av hodepine! Men men, sånn er det bare...

Kutte ut melk?? Hmm, jeg drikker melk hver dag! Så det tipset om å holde unna melken skal jeg virkelig prøve....!

Her er det stadig hodepine ja..... og paracet virker ikke noe særlig.

Håper det fynker slik på deg også ;)
Har også hatt masse prikker i pannen som har gått vekk (småkviser eller noe) dette gikk vekk etter 2-3uker uten kumelk :) å Ikke minst hodepinen :) Vel vært og prøve, men må prøve ei stund etter 2-4 uker merker en stor forskjell ;) Lykke til :))

Okei! Ja da må jeg virkelig prøve det.. Drikker melk hver dag, til frokost og lunsj! Er jo så godt :P Takk for tipset:)

Jeg sleit med "svangerskapsmigrene" da jeg gikk gravid med første mann. Var fra uke 13 til 18/19. Jeg fikk beskjed at noen kvinner reagerer på disse vakkre gravid hormonene med å få hodepine, og i de fleste tilfeller går det over når du har passert uke 20. Jeg ble sykemeldt i 3 uker og fikk beskjed om å ikke være redd for å ta paracet, så lenge man ikke oversteg det som står på pakkningsvedlegget. Da jeg fikk roet meg ned og slappet av gikk hodepinen over til å kommer annen hver dag og så hver tredje dag til den tilslutt var borte. Hadde et snev av hodepine denne gangen også (i uke 15) men tok livet ekstra med ro og klarte å karve meg igjennom. Masse god bedring og vurder å sykemelde deg litt dersom det går ut over arbeidet og hverdaglivet. Mye bedre å komme tilbake etter en uke og to med ro enn og slite seg igjennom:-) Blir bare verre av det.

Jeg har hatt det litt også, men har dessverre ingen tips..
God bedring! :)

Huff ja, har slitt med hodepine siden uke 11. På tirsdag var det så ille at jeg ikke klarte gå på jobb (jobber i bhg) og har ikke egenmeldinger å bruke så da MÅTTE jeg til legen. Tok en hel hau med tester, hun prata om MR men siden jeg er gravid så vil hun ikke anbefale det. 

Ellers så ble jeg sykemeldt ut uka, til min store fortvilelse. Vi har mega fravær på jobb denne uka ;P Haha.. Jaja, de tok det fint :) Pinex og Paracet funker ikke så jeg ser ikke noe poeng i å ta det i det hele og store. Har litt hodepine hjemme også, men ikke på nær på mye som når jeg er på jobb. Så jeg er spent på hvordan det går framover, er 16 uker i dag så jeg håpe det gir seg snart :) 

Har hatt det sånn en periode, men hjelper seg nå:)

JA :(

Har også hodepine. Ikke hver eneste dag, men ofte, flere ganger i uken.
Jeg drikker og spiser regelmessig, men hodepinen kommer likevel.
Er vel en del av plagene med å vere gravid....

Å nei ikke melken... Det er det eneste jeg orker å drikke (les: sjokolademelk) Juice og brus klarer jeg ikke. Men drikker selvfølgelig mye vann også - det er alltid godt.
Men til maten drikker jeg sjokolademelk jeg...

Hmm.. får se om jeg finner noe annet som kan friste i steden. Er ikke glad i vann til mat.
Is- te, kan man drikke de?? Mener jeg har lest noe om grønn te og sort te, at det ikke er så bra??

fant også dette :

Hvordan kroppen reagerer når man er intolerant for melk er individuelt, men
problemer med mage og fordøyelse er vanlige. Symptomer som eksem, kroniske
betennelser og hodepine går igjen ofte. Melk fra andre dyr enn kua er lettere
for oss å fordøye. Aller best er det med upasteuriserte varer om en kan oppdrive
det. Smør er laget av kun uhomogenisert melkefett, dette er ett fett som er
gunstig for oss og som tåles av de aller fleste.

Det finnes mange gode alternativ til vanlig kumelk i matlaging, dette kan
være alternativ soyamelk, havremelk, rismelk, kokosmelk, geitemelk. Soyarømme og
soyafløte finnes også. Soyamelk passer til det meste,  mens rismelk er naturlig
søt på smak og passer derfor i retter som i utgangspunktet er litt søte. Man
lærer seg etter hvert hva man syns de forskjellige typer melk er best til.

Synes selv dette er drid, for er veldig glad i melk selv.. men mer gla av å ikke ha så mye vondt i hodet som jeg hadde tidligere ;) Prøv laktosefri melk å se om bare det hjelper ;)

Back
Topp