hodepine.....????

*håpepå*

Elsker forumet
Flere enn meg som sliter med hodepine???
har d så å si hver dag hele dagen, fra morgengry til leggetid... Hva gjør dere? Her har jeg gått hjem i en uke og hvilet masse, drikker og spiser masse, lite lyd og tv, masse sløving og lit pc/mobil... noe må til for å få tiden til å gå. Kan jo ikke bøye meg uten at hode kjennes ut som d skal eksplodere... og d føles ikke bra å ta mye paracet/pinex hver eneste dag hlr, legen sa at jeg godt kunne ta 1g 3 ganger i døgnet, meeeen hver dag??? gjør ikke d jeg, d blir for mye...

Sliter og, stort sett hver dag. Prøver og å ikke ta noe for det... Men er så ille av og til at jeg ikke får sove blir lvalm og er helt ødelagt... Utrolig kjedelig :-( sliter med konsentrasjonen på jobb og energien ellers... har ikke vært så ille før.. God bedring til deg iallefall... Si ifra om du finner noe som hjelper :-)

Her husker jeg på å spise godt pluss få masse frisk luft=) Kanskje det kan hjelpe?

Burde kanskje sjekke om du har jernmangel også, mener det kan ha innvirkning på hodepine...

Jeg har også horribel hodepine ca annenhver dag. Paracet hjelper ikke på meg, men jeg tar Naproxen når det blir for ille, men absolutt ikke hver gang for det er ikke helt heldig å ta under graviditet. Jeg er også redd for å bli "immun" mot smertestillende så tar bare når jeg holder på å "dø"... 
Frisk luft, moderat aktivitet og tøying av nakken hjelper best ( skal sies at jeg har en muskulær nakkeskade fra før), og pc-bruk forverrer hos meg.

Jeg vet akkurat hvordan du har det ! Je har ofte vondt i hodet til vanlig, og når jeg går gravid er det mye verre. Omtrent hver eneste dag! En ti t som jeg har funnet ut kan hjelpe litt er å smøre peppermynteolje på tinningene, pannen. I tillegg til paracett. En kopp kaffe men mye melk i tillegg kan også funke, Jeg bruker peppermynteolje kjøpt på helsekost. Den heter orginal JHP olje. Japansk peppermynteolje, og har bilde av en japansk dame på den lille esken. God bedring !

Sliter med hodepine jeg også. Var til legen, og hun sa jeg kunne ta 1g 4 ganger om dagen. Og fikk skrevet ut resept på paracet. Drikker mye vann og får frisk luft, men den kommer likevel. Tror det kanskje kan ligge i nakken min også. Så vurderer å dra til kiropraktor for å få knekt opp nakken, kanskje det gir seg litt da...

Men ligger hodepina på samme plass hver gang, eller er den forskjellig fra dag til dag/time til time?

Jeg sliter også veldig med hodepine/migreneanfall..
Var sååå sliten av alt, så ble sykmeldt i 2 uker, men hodepinen kom selvom jeg tok det med ro.
Nå har jeg vært hos ei som masserer hode/nakke og rygg(+ Healing), skikkelig vondt på noen punkter, men krysser alt jeg har for at det skal hjelpe!

Blir noen lange uker igjen hvis det ikke roer seg :/
Håper vi alle finner en vidunderkur som tar bort alle plager

Hei :) Har også endel plager med hodepine. Ikke så ofte som dere her på tråden, men når den først kommer så er det rimelig intenst.. Ble anbefalt å bruke lavendelestrakt mot hodepinen. Har blandet den sammen med babyolje og masserer den inn i tinning og nakke med en gang hodepinen viser seg. Ikke supereffektiv, men reduserer smertene og jeg har siden jeg startet med dette kommet meg på jobb hver dag :) Håper dere finner noe som hjelper dere.

Har hatt mye hodepine oppover årene, og det eneste som fungerer på meg er fanalgin. Jeg har sjekket med jordmor og kan trygt ta det under graviditeten. Jeg tar en tablett om hodepinen har kommet, og den holder seg borte i flere dager etter en tablett.

Fungerer som bare det! Prøv!!

Back
Topp