Hodepine

Guest
Hei! Jeg er gravid 15+6. Den siste uka har jeg hatt ekstrem hodepine og vært sengeliggende flere dager etter jobb. Hodepine er noe jeg har strevd mye med tidligere, men har vært veldig bra fram til nå i svangerskapet. Er redd for å ta smertestillende nå som jeg bærer et barn. Og fordi jeg har strevd mye med hodepine, må jeg gjerne ha 4 ibux + 4 paracet for å ta smertene. Det vil jeg ikke utsette barnet for. Jobber fullt som lærer i barneskolen, samt deler ansvar for min manns tre barn. (de bor hos oss hele tiden). Noen gode tips til hjelp? Kan du si noe om smertestillende og graviditet?
 
Hei!
Leit å høre at du er så plaget med hodepine i svangerskapet. Det kan jo ha mange årsaker. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med din jordmor eller fastlege for å få sjekket blodtrykket, tatt en urinprøve og evt. vurdere om du kanskje burde ta det litt mer med ro. Man skal jo være forsiktig med medisiner i svangerskapet,- spesielt dersom behovet strekker seg over tid. Jeg vil råde deg til å ta dette opp med jordmor eller fastlege. Disse kan helt sikkert gi de beste medisinksfaglige rådene i forhold til svangerskap. Håper du snart får det bedre. Lykke til med svangerskapet! Beste hilsen Elin
 
Back
Topp