Hodepine?

Lykka

Betatt av forumet
Er det noe flere som sliter med hodepine?   Jeg har slitt skikkelig de siste tre ukene. Våkner om natta og får ikke sove pga migrene. Jeg klarer å komme meg gjennom arbeidsdagen, men har timer i løpet av dagen som jeg har forferdelig hodepine. Så- når jeg kommer hjem- kupper jeg totalt og ligger mye.

Og i samme slengen...  hvordan stiller dere dere til smertestillende mot sånne plager?

Jeg sliter også endel med migrene.. Det er ikke noe særlig akkurat:-/ Jeg har kun tatt to paracet en gang.. Gjorde det kun for å greie å sove.. Typisk å måtte spy som en tulling når en har migrene også, som bare forverrer hele greia..
Jeg prøver å holde meg mest mulig unna smertestillende.. Men det er bare min oppfatning;-)
Hvordan stiller du deg?

jeg har også prøvd  å holde meg unna smertestillende..  men tok paracet en dag på jobb når det var for ille...
er ikke noe særlig nei

Jeg har vært MYE plaget med hodepine og har tatt paracet uten dårlig samvittighet. Heller det enn å ikke fungere..

Jeg har også hodepine!! Har kommet de siste ukene...

Har ganske hyppige migreneanfall, men paracet hjelper jo overhodet ikke så her må jeg bare bite tennene sammen og hvile meg gjennom det...
Men når jeg har vanlig hodepine, har jeg tatt paracet et par ganger ja :)

Jeg har migrene til vanlig som blir forsterka under graviditeten. Så omtrent under hele svangerskapet går jeg med svangerskapsmigrene der ingen smertestillende hjelper, ingen søvn hjelper på, ingen hvile. Kommer hver dag til samme tid uansett. 

Kan ikke si annet enn at jeg føler virkelig med dere alle med intens hodeverk:(

Samme her. Har hatt hodepiner med varierende styrke nesten hver dag siden uke 6, men i dag er det skikkelig j*vlig... Jeg tar magnesium (vet ikke om det hjelper, men), bruker kald klut på panna, og drikker masse. Tør ikke ta Paracet, selv om dama på legevakten sa at det var ok. Er så redd for å skade/plage fosteret :(

lise_29 skrev:
Samme her. Har hatt hodepiner med varierende styrke nesten hver dag siden uke 6, men i dag er det skikkelig j*vlig... Jeg tar magnesium (vet ikke om det hjelper, men), bruker kald klut på panna, og drikker masse. Tør ikke ta Paracet, selv om dama på legevakten sa at det var ok. Er så redd for å skade/plage fosteret :(

Må bare si at paracet absolutt ikke er farlig for fosteret. Det kan faktisk bli mer stresset av at du har konstante plager. Husk at babyen lever i balanse med deg og da må du tenke på hva som er best for deg:)

Høres virkelig ikke godt ut, ønsker deg god bedring håper det går fort over :)

Utdannet apotektekniker å kan konstantere at paracet har ingen skadelig effekt på fosteret. Så det kan brukes på akkurat samme måte som ellers, men man trenger ikke å overdrive. Følg det som står på pakka. 

Men IBUX skal IKKE tas når man er gravid.

Jeg fikk mitt første migreneanfall noensinne nå i denne graviditeten. Ble ordentlig redd, og ringte legen min. Han fortalte at migrene er hormonstyrt, og er det noe som er i ubalanse nå, så er det vel hormonene våre...   har fått det en gang til, og tar paracet uten dårlig samvittighet.
Eller så er det vel å ligge i mørkt rom, kjølig, kald klut på pannen og drikke masse...

milomon skrev:

lise_29 skrev:

Må bare si at paracet absolutt ikke er farlig for fosteret. Det kan faktisk bli mer stresset av at du har konstante plager. Husk at babyen lever i balanse med deg og da må du tenke på hva som er best for deg:)

Du har helt sikkert rett.:) Det kan jo ikke være bra for fosteret at jeg har det så vondt hele tiden. Skal til jordmor på torsdag, og skal spørre henne for sikkerhets skyld :)

Back
Topp