Hodepine

Hønepøne+2

Gift med forumet
Jeg har skikkelig mye vondt i hodet for tiden. Hver dag, i flere timer. Føles som jeg har ett strammende bånd over pannen og det går også ned bak i nakken avogtil.

Noen fler som har det sånt? Noen tips som kan hjelpe? Prøver å unngå paracet så langt det er mulig siden man skal ta minst mulig medikamenter.

Heisann.

Jeg sliter selv med veldig mye vondt i hodet, har migrene og det er ikke noe gøy når jeg ikke kan ta medisinen min. Var veldig plaget med vondt i hodet de første ukene, men tror det var fordi jeg sluttet å drikke kaffe. 
Men nå vet jeg ikke helt, tenkte å kontakte legen.. så de får skjekket blodtrykket og om jeg har mangel på jern. 
Jeg har null energi og er mye trøtt. 

Håper det snur snart 

Føler liksom jeg må ta paracet hver dag om det skal hjelpe og dermed blir det ingen:P  Men har ett svakt minne av at det var sånn sist også, husker bare ikke hvor lenge det varte.

Sover min 8 timer hver dag (blir vekket kl 6 av mini uansett, så må legge meg 21-22 tiden senest), drikker ca 2 liter vann og spiser jevnt hele døgnet. Jernnivået sjekket jeg i uke 5 og det var veldig bra da, så satser på at dette må bare få gå sin gang og så er det over:) Det er ikke så ille at jeg blir lammet av det heldigvis. Bare trykkende når jeg sitter og dunker om jeg anstrenger meg. Som regel pleier det "kun" å vare fra jeg våkner om morgenen til jeg slutter på jobb..

Har veldig til hodepine nesten hele tiden jeg også. Begynner å bli skikkelig lei, for er veldig kvalm til tider samtidig. Føler ikke at paracet virker heller. Så håper det gir seg snart :)

Mazter skrev:

Hønepøne+2 skrev:
Føler liksom jeg må ta paracet hver dag om det skal hjelpe og dermed blir det ingen:P  Men har ett svakt minne av at det var sånn sist også, husker bare ikke hvor lenge det varte.

Sover min 8 timer hver dag (blir vekket kl 6 av mini uansett, så må legge meg 21-22 tiden senest), drikker ca 2 liter vann og spiser jevnt hele døgnet. Jernnivået sjekket jeg i uke 5 og det var veldig bra da, så satser på at dette må bare få gå sin gang og så er det over:) Det er ikke så ille at jeg blir lammet av det heldigvis. Bare trykkende når jeg sitter og dunker om jeg anstrenger meg. Som regel pleier det "kun" å vare fra jeg våkner om morgenen til jeg slutter på jobb..

Den type hodepine har jeg hele tiden, også utenom svangerskapet, men da er det ikke hver dag. Personlig tar jeg ikke paracet når det er sånn vanlig hodepine, men så er jeg veldig vant til det da siden jeg har det stort sett døgnet rundt. Det er kun når det går over til noe som kan minne om migrene at jeg tar paracet, og i første trimester hadde jeg det sånn i flere uker i strekk, også om natta. Takket være en nakkeskade jeg har. Så jeg har ikke kunnet tillate meg å være "redd" for paracet hver dag, derfor er jeg kanskje litt mindre påpasselig med det enn de som ikke sliter med kroniske smerter :)

Med vanlig hodepine synes jeg selv at det beste er å prøve å være så lite som mulig i aktivitet (bortsett fra turgåing, hvis du klarer det, det hjelper ofte) og fortsette å drikke vann. Legg gjerne noe kjølig på panna, det hjelper synes jeg. Sånne gelemasker man legger i kjøleskapet er fine :)

Jeg har nok en helt annen grunn for hodepinene enn deg og dermed er det kanskje forskjellige ting som virker. Men jeg håper du slipper det snart, for uansett hvor det kommer fra så er det slitsomt! Du får bare holde ut i mellomtida :)

Off, så kjipt å ha det sånt alltid:S Er i lite aktivitet når det er vondt, men stikker gjerne på trening om det gir seg utover dagen. Sliter skikkelig med å holde meg i ro for lenge om gangen og er helst i mitt ess om jeg får trene skikkelig og helst ha flere baller i luften samtidig:P

Jeg har også sånn hodepine som føles ut som et bånd som går over pannen og samtidig nedover nakken. Det er ikke hver dag jeg kjenner det, men noen ganger i uken kansje. Verst er det når jeg har sovet lite!!

Tok det opp hos fastlegen min i forrige uka, da det kan være et av symptomene på høyt blodtrykk. Siden jeg har høy bt... Men hun sa også at det kan være hormonellt betinget, da mange gravide ofte sliter med det. Husker ikke akkurat hvilke hormoner hun nevnte! Bortsett fra at det er normalt, desverre..

Hos meg hjelper som nevnt søvn; samt vann, vann og atter vann, paracet om det blir så ille at jeg ikke klarer å holde øynene åpne i lys og en god massasje av kjærestemann mot nakke, skuldre, tinninger osv :)

Back
Topp