Hodepine

Maanestråle

Gift med forumet
Er det fler enn meg som er plaget med dette?
Har hatt migrene i mange år... paracet tar jeg ikke for det hjelper ikke...

Hva gjør dere om dere får vondt i hodet/migrene?

I dag er visst ingen bra dag, så jeg skal snart hjem og legge meg med kald klut...

Har forresten hørt at paralgin ikke er farlig, ibux skal man ikke ta og heller ikke noen form for migrenemedisiner...

Uff, ikke noe gøy med vondt i hodet. Er heldigvis ikke plaget av det. Men har en svigermor som har mye migrene. Hun tar en skikkelig sterk kopp kaffe, pleier å hjelpe. Kanskje ikke det beste i svangerskapet, men bedre enn migrene medisin, tror jeg.

Håper du ikke blir altfor plaget, vennen;)

Tusen takk vennen, kjenner det svir så tårene presser nå...
Jobber bare halvt så gleder meg nå til å gå hjem og legge meg med kald klut!
Redd det er migrene som kommer nå, kjennes litt sånn ut...
Jaja, får sette av kvelden til date med do-skåla da [:'(]

BUHUUUUU!!!

Jeg har hatt migrene i mange år og det eneste som hjelper er paralgin forte.
Har snakket med forskjellige leger og alle sier det samme. Det er ikke
farlig å bruke det i svangerskapet for det går ikke over i placentaen.
Men det gjør ibux derimot.

Dette står det om paralgin forte i svangerskapet;
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Data fra gravide kvinner som har brukt preparatet indikerer ikke skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Ved langvarig behandling av moren ved graviditet er det sett neonatal abstinens. Det er sett neonatal respirasjonsdepresjon ved bruk av kodein ved fødsler. Overgang i morsmelk: Paracetamol går i liten grad over i morsmelk. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket ved terapeutiske doser. Fra kodein dannes aktive metabolitter, som bl.a. morfin, med store individuelle forskjeller. Kodein og dets aktive metabolitter går over i morsmelk. Normalt er det lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket ved terapeutiske doser. Det er rapportert om ett tilfelle av dødelig morfinforgiftning hos et spedbarn som ble eksponert for morfin via morsmelk. Moren hadde i dette tilfellet ultrahurtig metabolisme og inntok normale doser av kodein. Kodein bør derfor bare brukes ved amming dersom fordelen oppveier en mulig risiko. Langvarig bruk bør unngås. Lavest mulig dose bør brukes, og barnet må observeres nøye for mulige symptomer på morfinoverdose (som døsighet, små pupiller, problemer med amming, respirasjonsforstyrrelser og slapphet). Ved mistanke om morfinoverdose må lege kontaktes.

Og dette står det om Ibux;

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet. Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.

Nei jenter, nå renner tårene...dette svir!!![:(][:(][:(]
Må nok bare hjem og finne den kalde kluten... venter bare på at samboeren skal hente meg nå. Kjenner jeg ikke klarer lys heller i dag.
Argh, er så lei den smerten!
Håper dere alle får en fantastisk dag!!! Jeg kommer nok innom litt senere i kveld, forhåpentligvis så har det gitt seg når jeg får sovet noen timer...

syntes det er synd på deg nå.. det høres ikke noe koselig ut å være i din situasjon. ønsker deg god bedring resten av dagen og håper du blir bedre [:)]

Såpass, Maanestråle! :(. Høres ikke godt ut. legg deg til å sove, så håper jeg du er bedre senere i dag! Husk å drikke masse da;).

Sender mange godbedrings klemmer!!!!

Håper du kommer sterkt tilbake<3

ORIGINAL: Jaybird

Såpass, Maanestråle! :(. Høres ikke godt ut. legg deg til å sove, så håper jeg du er bedre senere i dag! Husk å drikke masse da;).

Sender mange godbedrings klemmer!!!!

Håper du kommer sterkt tilbake<3

Signerer denne[:)]
Har forresten selv vært mye plaget med kronisk hodepine og migrene, men hvis jeg får anfall så bruker jeg nå paralgin forte[:)] Vet hvordan du har det og sender masse gode tanker din vei[:)]

åhhh.. føler veldig m dg!!!! Sist eg jekk gravid va eg suuuperkvalm og hadde 3dagers migreneanfall i ett kjør di 4 første mnd. D va grusomt!!!

Denne gongen he eg sluppe unna migrenen, men e superkvalm. Fekk då nogen pille, så begynne på A... huske ikkje nå k di hette - ska finna d ud snart.. Å på dei sto d at du også kunne bruka mot migrene. Og di pillene er helt trygt å bruke nå di første mnd.. Di finns på resept.

Ska bare koma mg opp og ut av sengå så ska du få svar!!! Slått ut av kvalmen her et øyeblikk [:'(]

Mannen har migrene og det virker såå fælt.. fælt å ikke kunne gjøre noe også..

Håper du føler deg bedre snart, og at du slipper unna så mange runder med migrene i løpet av svangerskapet[:)]

Etter 3,5 timers søvn, to paralgin forte og fem kalde kluter kan jeg så vidt åpne øynene igjen!!! [:)] Men det er nok ikke dagen for de store sprellene tror jeg...
Tusen takk jenter, for at dere er så støttende!!! Det er ganske fortvilende når det blir så vondt... Er så lei! Har hatt hodepine siden jeg husker dagens lys, hadde håpet den ville bli bedre nå under graviditeten. Heldigvis er migreneanfallene veldig sjeldne, slipper jeg unna med en gang pr mnd er jeg heldig!!! Men den vanlige hodepinen er det litt verre med... Den ser ikke ut til å forsvinne...
Og så blir man redd for at man tar for mye eller skadelige smertestillende...
Prøver å ikke ta, men i dag måtte jeg bare...

Du må jo bare ta når det er så ille. En syk mor gir ikke akkurat et firskt foster. Noen ganger må man desverre velge mellom to onder. men som regel så slipper man å ta i mot ondene;)

Bra du har kommet deg litt! Håper at det er en bedre dag for deg i morgen!

Afripran hette d eg tar mot kvalmen og der står d at d ska hjelpe mot migrene òg..

Eg he aldri vært plaga m hode i d hele tatt, men sist eg va gravid fekk eg migrene di 4 første mnd. D va så sinnsykt fælt - grua mg ikkje te fødselen elle noe for ingenting kunne slå den smerten der. Å d meine eg ennå!!! Føde heller istedet for å gå m migreneanfall 3 dage i ett strekk.
Så føle veldig m dg!!!!! Hb d går raskt over å at du slippe å gå sånn heile svangerskapet!!!
mange så seie at dei plagene di vanligvis har, feks migrene eller ryggproblemer ol, blir di kvitt når di går gravid..

Det er rart hvor ensom man føler seg om å føle hvordan migrenen er, men så er det mange som har eller har hatt...

Jeg har alltid hatt mye hodepine, men det siste halve året har den vært konstant hver dag...faktisk! Det kommer nok ah en aldri så liten hjernerystelse jeg fikk, men migrenen finner veien innimellom allikevel...blir sliten!

Nå skal jeg få i meg noe mat (jeg har en sååå snill samboer som lager kveldsmat mens jeg ligger i senga), har måtte krype til korset og ta en til, men så satser jeg på en bedre dag i morgen.

Ønsker dere alle en hodepine og migrene fri dag i morgen!!! [:D]

Back
Topp