Hodepine, vondt i øynene og lavt blodtrykk

EnsligStork

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Har vært så og si fri for plager hittil i dette svangerskapet, men den tid er visst forbi.
I 2 døgn har jeg nå hatt dundrende hodepine, vondt i øynene, synsforstyrrelser og veldig slapp og sliten.

Paracet hjelper minimalt. Drikker masse.
Prøver også å spise lakris da de sier dette skal få opp blodtrykket.

Noen som har tips til hva som kan hjelpe?
Eneste som hjelper pr nå er å ligge heeeelt stille med beina høyt.

Høres ut som disse migrenen jeg har fått begge gangene jeg har vært gravid. Har vart 1-2 mnd før de har sluppet taket.
De selger en migrenestift på apoteket som du kan bruke når du er gravid. På meg lindrer det litt å smøre denne i panne og tinning.
Ellers lindrer ispose en del.
Kan det være en ide å sjekke synet? Det kan forandre seg når man er gravid.

Åh, migrene er noe dritt.
Jeg, derimot, har det til vanlig - men det forsvinner når jeg er gravid :)

Håper det bedrer seg for deg!

Ang. å sjekke synet. Jeg fikk tips fra optiker om å ikke sjekke synet når jeg var gravid, fordi det nettopp kunne endre seg da - og endre seg tilbake igjen :)

Last edited:
Høres ut som disse migrenen jeg har fått begge gangene jeg har vært gravid. Har vart 1-2 mnd før de har sluppet taket.
De selger en migrenestift på apoteket som du kan bruke når du er gravid. På meg lindrer det litt å smøre denne i panne og tinning.
Ellers lindrer ispose en del.
Kan det være en ide å sjekke synet? Det kan forandre seg når man er gravid.
Har migrene til vanlig som jeg behandler med botox(har valgt å ikke ta behandling mens jeg er gravid). Ikke hatt noen migreneanfall siden jeg ble gravid og dette er en helt annen type hodepine. Pulserer i hele hodet og føles ut som om jeg har på en hjelm som er for liten, samtidig som det kjennes ut som det står masse spiker inn i hodet. Fryktelig slitsomt.
Blir litt desperat kjenner jeg

Har migrene til vanlig som jeg behandler med botox(har valgt å ikke ta behandling mens jeg er gravid). Ikke hatt noen migreneanfall siden jeg ble gravid og dette er en helt annen type hodepine. Pulserer i hele hodet og føles ut som om jeg har på en hjelm som er for liten, samtidig som det kjennes ut som det står masse spiker inn i hodet. Fryktelig slitsomt.
Blir litt desperat kjenner jeg
Bra beskrivelse! Har det på samme måte. Har bare lyst til å miste hodet. Det jeg nevnte over er det eneste jeg har funnet som lindrer litt uten medisiner etter å ha lest meg opp og ned og testet det meste. De har isposer på apoteket de som er gjenbrukbare, så har alltid en i frysa. Migrene og naprapat kan også hjelpe, men har kun hatt kortsiktig virkning her. Håper det går over raskere for deg ❤️

Åh, migrene er noe dritt.
Jeg, derimot, har det til vanlig - men det forsvinner når jeg er gravid :)

Håper det bedrer seg for deg!

Ang. å sjekke synet. Jeg fikk tips fra optiker om å ikke sjekke synet når jeg var gravid, fordi det nettopp kunne endre seg da - :)
Enig i deg på det angående rutinesjekk av synet:)
Men dersom man får langsiktig hodepine man blir smågal av kan det for eksempel hende man bør ha en annen linsestyrke en kort periode. Iallfall om man tilbringer mye tid foran skjermer. Snakket med optiker om dette sist jeg var på kontroll, men er langt fra noen ekspert på dette selv:)

Bra beskrivelse! Har det på samme måte. Har bare lyst til å miste hodet. Det jeg nevnte over er det eneste jeg har funnet som lindrer litt uten medisiner etter å ha lest meg opp og ned og testet det meste. De har isposer på apoteket de som er gjenbrukbare, så har alltid en i frysa. Migrene og naprapat kan også hjelpe, men har kun hatt kortsiktig virkning her. Håper det går over raskere for deg ❤️
Tusen takk. Da skal jeg stikke innom apoteket i morgen. Begynner å bli gal.
Skal jo også klare å jobbe oppi alt dette :hilarious:

Får du i deg nok salt slik at vannet bindes i kroppen?

Hadde dessert etter frokosten, da ble det salt sørlandschips og dip :hilarious:
Spis masse salt og se om det hjelper. Jeg fikk beskjed om å spise masse salt sist jeg var hos legen i graviditet, pga lavt blodtrykk.

Dette hørtes skikkelig forferdelig ut! Ønsker deg god bedring og jåper det går fort over!

Dette hørtes skikkelig forferdelig ut! Ønsker deg god bedring og jåper det går fort over!
Tusen takk. Var hos legen i dag og hadde litt lavt blodtrykk. Ble sykemeldt ut uka. Håper det gir seg nå snart. Nettene og formiddagen er helt ille. Blir menneske sånn etter kl 15-16 og frem til ca 22. Typisk. Kan jo ikke reise på jobb da.
Begynner å bli passe lei

Tusen takk. Var hos legen i dag og hadde litt lavt blodtrykk. Ble sykemeldt ut uka. Håper det gir seg nå snart. Nettene og formiddagen er helt ille. Blir menneske sånn etter kl 15-16 og frem til ca 22. Typisk. Kan jo ikke reise på jobb da.
Begynner å bli passe lei
Det skjønner jeg godt du!

Back
Topp