Hodepine og tannverk...

titta81

Glad i forumet
Flere enn meg som sliter med det???
Jeg sliter veldig med hodepine.. Og siste 2 dagene så har jeg fåå sinnsykt til såkalt tannverk... Vondt inni tannkjøttet på en måte, så det kiler på en vond måte i tennene...[&:][&:]

Hadde det forrige svangerskap også, og det er ikke hull.. Bare en plage vi er så heldig med å få som gravid..[8D]

Ååååå !!! Jeg tror jeg dør.... [&:][&:][&:][&:][&:][&:]

(Hjelper ikke med smertestillende... [:(])

Jeg er veldig plaget med hodepine. [8|] Kan man få det av jernmangel?

Aner ikke.... Har ikke tenkt på at det kan være en kombinasjon der...
Men jeg har aldri vært plaget med jernmangel som jeg kan huske, men nå har jeg ikke sjekket den på 10 uker, så det er ikke umulig.. [8D]

Har du noen tips om hva som hjelper??
Drikker mye vann og spiser tabletter når jeg ikke holder ut mer, men det hjelper liksom ikke... [&:]

Nei jeg bare prøver å klare meg lengst mulig uten tabletter. Må ta det opp med legen min på onsdag.

Samme her !!! Liker ikke å ta tabletter [&:] Har gjort det bare 1 gang faktisk... Skal også til legen på onsdag, og tror jeg må høre med han da.. Det er jo ikke til å holde ut !! Sliter veldig når det slår til på jobben.. Blir så var på lys også da at jeg sliter med å holde øynene åpne.. [8|]

Hodepine kan godt komme av jernmangel, iallefall dersom det er kraftig jernmangel. Jeg er også plaget av hodepine. Skikkelig kraftig hver eneste dag, fra morgen til kveld. Ingen ting som hjelper og jeg aner ikke hva det kommer av, men det er ikke migrene. Hadde det slik før svangerskapet også, men da kunne jeg i det minste ta smertestillende.

Hodepine: drukket nok vann?  Kan også komme av anspente muskler eller stress.

Tenner: bruker du tanntråd? Blør du da, så har du betennelse i tannkjøttet. Er vondt og kjennes ut som tannpine. Bruk tanntråd morgen og kveld, dra den ned mellom tennene helt til du ikke kommer lenger ned. ALtså at det stopper fysisk av seg selv. [;)] Det gjør s.... vondt, men det funker og betennelsen blir borte etter noen dager. Om det er det da.....[8D]

Hodepine: drukket nok vann?

Tenner: bruker du tanntråd? Blør du da, så har du betennelse i tannkjøttet. Er vondt og kjennes ut som tannpine. Bruk tanntråd morgen og kveld, dra den ned mellom tennene helt til du ikke kommer lenger ned. ALtså at det stopper fysisk av seg selv. Det gjør s.... vondt, men det funker og betennelsen blir borte etter noen dager. Om det er det da..... [8D]

Prøver å drikke vann hele tiden.... [8D] Om det er nok vet jeg ikke. Har hatt det sånn før også...

Hmmm.. Jeg reagerte faktisk på at i går kveld når jeg pusset tennene, så blødde jeg sinnsykt mye !! Skylte munnen flere ganger med kaldt vann etterpå, og vannet var fortsatt rosa... [8|] Bruker ikke tanntråd daglig men får prøve det litt oftere nå.. [;)] Føler for å klø meg selv på tannkjøttet, viss du skjønner...
Minner veldig om den smerten jeg får når jeg har bihulebetennelse... Har vært forkjølet i en uke nå for 2.dre gang på 1 mnd.. Mne tror ikke det er det, siden jeg kun har det på høyre side..

Takk for tipset !! Skal prøve senere [;)]

Hei.
Det er i hvertfall veldig vanlig å bli plaget med hodepine når man er gravid.
Selv har jeg migrene, men den forsvant under mtt første svangerskap, og har så vid begynt å forsvinne nå og :)
Fikk beskjed av legen min at jeg kan ta paracet og ibux. 2 om gangen opp til 4 ganger for dagen. Jeg synes det var veldig mange, så klarte meg med 2 ganger for dagen (4 tab).
Men siden det ikke hjelper for deg er det jo ikke nor å gjøre med det.
Du får slappe mye av ;)

Hei.
Det er i hvertfall veldig vanlig å bli plaget med hodepine når man er gravid.
Selv har jeg migrene, men den forsvant under mtt første svangerskap, og har så vid begynt å forsvinne nå og :)
Fikk beskjed av legen min at jeg kan ta paracet og ibux. 2 om gangen opp til 4 ganger for dagen. Jeg synes det var veldig mange, så klarte meg med 2 ganger for dagen (4 tab).
Men siden det ikke hjelper for deg er det jo ikke nor å gjøre med det.
Du får slappe mye av ;)

Men er det greit å ta såpass mye tabl?? [8|] Er så skeptisk på det med en liten i magen...
Slappe av ?? Hva er det.... ? [8D] Er alene med 3 små fra 6 til 1 år , to uker i strekk, så da blir det hvertfall ikke ro og få... [8D] Heldigvis kommer mannen hjem om 6 dager ...[;)]

Back
Topp