Hodepine og sykemelding

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
I morgen skal jeg på kontrolltime hos lege etter 2 og 1/2 ukes sykemelding. Jeg er virkelig ikke mye bedre. Kvalmen har sluppet taket (hallelujah!), men utmattelsen, null matlyst og svimmelheten vedvarer, så blodtrykket er trolig fortsatt ganske lavt. I tillegg har jeg fått en intens hodepine som startet forrige uke, og jeg fungerer ikke uten paracet. Paracet gjør hodepinen levelig, men den slipper aldri taket:( Jeg vet at man kal ta minst mulig medisin under svangerskapet, men jeg klarer ikke å gå å ha vondt i hodet i dagesvis..

Jeg føler meg som den sytekjerringa, og gruer meg til legetimen i morgen fordi jeg vet at jeg må be om å få forlenget sykemeldinger min og må ramse opp alle plagene mine. Det høres jo ut som jeg driver og dikter opp grunner til å få sykemelding:( Men jeg blir andpusten av å ta meg en dusj, så jeg fungerer ikke i en fysisk tung jobb hvor jeg må stå på beina hele dagen og være hyggelig og smilende mot kunder..

Er det flere som har det sånn? Føler meg veldig alene for tiden, samboeren klarer ikke helt å skjønne hvor ille jeg plages, for det er ikke alltid så lett å se utenpå.

Jeg har det også sånn. Klarer ikke stå eller sitte oppreist mye av gangen. Siden kvalmen er blitt bedre og jeg ikke er så svimmel har jeg presset meg litt mer - noe som har gitt hodepine. Er fremdeles veldig kvalm da men ikke slik som før. Tror nok leger og jm vet hvordan gravide har det!

Uff, føler med deg. Ikke enkelt når man har mye plager, men du får bare fortelle hvordan du har det og si det som det er. Man skal ikke presse seg for mye, bare tenk på deg selv og den lille og dere trenger hvile når du er så sliten som du sier :) Ønsker deg riktig god bedring, håper du blir bedre etterhvert!

Jeg har vært sykemeldt i seks uker og skal forlenge den. Aner ikke når jeg skal på jobb igjen eller om det i det hele tatt blir noe jobbing. Jeg er kvalm hver dag og kaster opp eller brekker meg bare jeg åpner øynene i senga. Nå sliter jeg i tillegg med vond rygg som har kommet pga kraftige brekninger. Skal ikke være enkelt å være gravid altså. Jeg har ingen dårlig samvittighet for at jeg er sykemeldt, for helsa og baby kommer foran jobb ALLTID ;)

Venter første skatt, 16.02♡♡

Du må ikke ha dårlig samvittighet! Tenkt på lille baby og deg selv. Ingen andre kan kjenne hvordan du føler deg!:)

Termin 09.februar med første frøet:)

Tusen takk for trøstende ord. Man føler seg så alene oppi alt dette, vet ikke helt hva jeg skulle gjort uten babyverden noen ganger :)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Samboer skjønner heller ikke at jeg kan være så dårlig, så har sluttet å "klage" til han om ondt her og ondt der! Arbeidsgiver virker heller ikke så positivt til min graviditet, så på jobb så føler jeg at jeg går med et falskt smil.. Skal til jordmor for første gang i morgen, gleder meg til å slippe ut litt frustrasjon til henne !

Sent from my iPhone

Begynte å grine nå når samboer kom hjem, i frustrasjon over hodepinen. Skjønner jo at jeg er hormonell også, fortvilelsen kommer litt lettere nå enn før.

Er ikke noe kjekt å levere sykemelding på jobb, og jeg kjenner at jeg har lite lyst til å forklare alle hvorfor jeg er vekke. Jeg vil bare levere den og gå hjem.

Jeg er litt redd for at legen ikke skal skjønne hvor dårlig form jeg er..
Men så føler jeg meg fin å da tenker jeg.. Hmmm kanskje jeg orker å jobbe 2 timer 2 dager i uka. Men etter å ha vært på butikken, hentet og levert i barnehagen og leget middag er jeg like kvalm som når jeg var 8 uker på vei. Så nå ligger jeg i senga å angrer på at jeg gjorde alt på en dag :(

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Huff, sliter med hodepine selv, og legen min sier bare "ta noen paracet du". Det kan da virkelig ikke være bra?!
Jeg vurderer nå akupunktur etter å ha lest om det, men vet ikke om det funker :P men NOE må skje i allefall...

I morgen skal jeg på kontrolltime hos lege etter 2 og 1/2 ukes sykemelding. Jeg er virkelig ikke mye bedre. Kvalmen har sluppet taket (hallelujah!), men utmattelsen, null matlyst og svimmelheten vedvarer, så blodtrykket er trolig fortsatt ganske lavt. I tillegg har jeg fått en intens hodepine som startet forrige uke, og jeg fungerer ikke uten paracet. Paracet gjør hodepinen levelig, men den slipper aldri taket:( Jeg vet at man kal ta minst mulig medisin under svangerskapet, men jeg klarer ikke å gå å ha vondt i hodet i dagesvis..

Jeg føler meg som den sytekjerringa, og gruer meg til legetimen i morgen fordi jeg vet at jeg må be om å få forlenget sykemeldinger min og må ramse opp alle plagene mine. Det høres jo ut som jeg driver og dikter opp grunner til å få sykemelding:( Men jeg blir andpusten av å ta meg en dusj, så jeg fungerer ikke i en fysisk tung jobb hvor jeg må stå på beina hele dagen og være hyggelig og smilende mot kunder..

Er det flere som har det sånn? Føler meg veldig alene for tiden, samboeren klarer ikke helt å skjønne hvor ille jeg plages, for det er ikke alltid så lett å se utenpå.

Jeg har det akkurat likt fortiden!
Jeg har slitt med migrene siden jeg var 5-6 år, men det har de siste årene blitt mye bedre (begynt å gå til kiropraktor og fysioterapeut) men de siste 1 og en halv ukene har jeg vært utrooolig vond i hodet, skikkelig migrene.

Var hos legen i går og fikk sykemelding i nesten to uker i første omgang, for så å ha kontrolltime 3 september. Jeg pleier å ta migrenemedisiner (som jeg ikke får ta nå), paracet og paralgin forte. Fikk beskjed om at jeg kunne ta paracet og paralgin forte, men at jeg ikke måtte overdrive som du også sier her.. Prøver jo selvfølgelig å ta så lite som mulig! Legen sa feks at om jeg ligger flere timer med intens hodepine er det bedre at jeg bare tar en paralgin forte å får slappe av, enn at jeg hele tiden skal ligge å ha vondt å produsere stresshormoner, som ikke er bra for barnet.

Men skikkelig trøttende og bare ligge her med hodeverk og ikke vite når det går vekk, om det går vekk.... :-/

Vi får ha god bedring begge to :-)

Jeg er litt redd for at legen ikke skal skjønne hvor dårlig form jeg er..
Men så føler jeg meg fin å da tenker jeg.. Hmmm kanskje jeg orker å jobbe 2 timer 2 dager i uka. Men etter å ha vært på butikken, hentet og levert i barnehagen og leget middag er jeg like kvalm som når jeg var 8 uker på vei. Så nå ligger jeg i senga å angrer på at jeg gjorde alt på en dag :(

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Min erfaring er at de er veldig forståelsesfulle på dette området (nå har jeg gått til 3 forskjellige leger, for min lege er ofte borte, ferie osv). I mitt tilfelle denne gangen fortalte jeg bare situasjonen og svaret hennes var at "da blir det nok en sykemelding"... :-)

I tilegg om du har barn fra før, så tror jeg "terskelen for å få sykemelding" er enda lavere. Om du er totalt sliten etter jobb og ikke orker å gjøre noe annet, er det grunn nok :-) Så det går nok bra!

Legen var veldig forståelsesfull, fått beskjed om å hvile, spise og ruge i ro og fred. Dro rett innom jobben for statusoppdatering, og de er så utrolig gode og forståelsesfulle! Jeg sa at jeg savnet de og at jeg var veldig ensom hjemme, og sjefen sa at jeg måtte bare komme ned og spise lunsj med de på dagen om jeg følte for å skravle :)

Er sykmeldt til etter OUL nå, skal på kontroll igjen 13. september. Da håper jeg at kroppen har stabilisert seg og at jeg kan få nyte resten av svangerskapet.

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Jeg må si du er heldig som slipper å gå på jobb. Men jeg syns synd i deg for at du har det så fælt! :(

Jeg sliter selv, men det er med beina og ryggen, trodde jeg hadde bekkenløsning, så ringte å spurte om de kunne se på det, for jeg hadde så vondt. Fikk time samme dagen, men legen var sur, og etter noen strekke øvelser kom hun frem til at det ikke var bekkenløsning. Det gleder jo meg selvfølgelig, men jeg har jo fortsatt vondt? Legen sa bare at det kunne være ryggen og at det ville gå over. men det har vært så lenge, og det er ett helvete å bevege seg!! Jeg er i full jobb, har hund som må få turene sine, og bor på loft, så har tre etg med trapper jeg må gå opp og ned flere ganger for dagen. det er JÆÆÆVLIG!

Hvorfor kan ikke noen være forståelsesfulle for meg og då? :(

Jeg må si du er heldig som slipper å gå på jobb. Men jeg syns synd i deg for at du har det så fælt! :(

Jeg sliter selv, men det er med beina og ryggen, trodde jeg hadde bekkenløsning, så ringte å spurte om de kunne se på det, for jeg hadde så vondt. Fikk time samme dagen, men legen var sur, og etter noen strekke øvelser kom hun frem til at det ikke var bekkenløsning. Det gleder jo meg selvfølgelig, men jeg har jo fortsatt vondt? Legen sa bare at det kunne være ryggen og at det ville gå over. men det har vært så lenge, og det er ett helvete å bevege seg!! Jeg er i full jobb, har hund som må få turene sine, og bor på loft, så har tre etg med trapper jeg må gå opp og ned flere ganger for dagen. det er JÆÆÆVLIG!

Hvorfor kan ikke noen være forståelsesfulle for meg og då? :(
Mitt beste råd til deg er å finne en fastlege som du føler lytter til deg. Jeg hadde en forferdelig dårlig fastlege tidligere som ikke klarte å hjelpe med noe som helst, så jeg byttet til en jeg ble anbefalt i fjor. Han tar seg tid til å høre og virker oppriktig interessert i meg som pasient. Hvis du har plager og føler at du ikke blir tatt på alvor, så vil jeg sterkt anbefale deg å bytte. Helsa di er viktig <3

Ja, det er heldigvis ikke fastlegen men vikar legene som har vært problemet hittil. Men det er så vanskelig å få fri fra jobben for å gå til legen hele tiden. Forventer jo at man skal få hjelp når man er der :p

Back
Topp