Hodepine og smertestillende

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg sliter med konstant hodepine. Den er der fra jeg våkner til jeg legger meg. Hvor vondt det er varierer gjennom dagen, men den er der konstant. Jeg har prøvd å roe det med paracet, noen ganger har jeg tatt to uten at det hjelper. Finnes det noe annet og mer effektivt jeg kan ta? Merker at jeg blir lyssky, unngår TV, mobil og demper belysningen hjemme.

Last edited:
Jeg sliter med konstant hodepine. Den er der fra jeg våkner til jeg legger meg. Hvor vondt det er varierer gjennom dagen, men den er der konstant. Jeg har prøvd å roe det med paracet, noen ganger har jeg tatt to uten at det hjelper. Finnes det noe annet og mer effektivt jeg kan ta? Merker at jeg blir lyssky, unngår TV, mobil og demper belysningen hjemme.

Hmm-- tror jeg generelt vil anbefale en tur til legen hvis hodepinen er såpass plagsom. Smertestillende bør man også avtale med legen syns jeg.

Kanskje en sjekk med optiker også hadde vært en ide?

Jeg ville i hvertfall ikke tatt noe særlig med piller uten at det er avtalt med lege...

Hodepine kan komme av så mangt så du må få det sjekket ut!

Sliter/ har slitt med det samme. Hadde det konstant i ca tre uker, nå har det roet seg litt og jeg har noen dager der jeg er bra ( heldigvis ). Legen har ikke gitt annen anbefaling enn paracet , men det kan man trygt ta.
Kan høres ut som du har en form for migrene, da er det ikke alltid paracet har noen funksjon, men migrenemedisin er vel ikke anbefalt under svangerskapet tror jeg. Håper du blir bedre snart, for det er noe av det jævligste jeg har vært med på.

Drikker du nok. Ville dratt til legen for å sjekket blodtrykket for å utelukke svangerskapsforgiftning. Utenom paracet er det ikke så mye å ta. Vet legene skriver ut paralgin forte i noen tilfeller om det er for ille. Snakk med legen din og god bedring:)

Det er veldig vanlig at man kan slite med hodepine under svangerskapet. Sliter mye med det selv, ingenting hjelper her heller. Det hender Innimellom at paracet hjelper litt.. Jeg tror jeg har så sinnsyk hodepine pga jeg går ofte med puls på 120-130 for tiden når jeg er på jobb, men ikke helt sikker..

Så det er ikke bare meg! :-/ Henger meg på og lurer på det samme!

Back
Topp