Hodepine og smertestillende

Froya88

Forumet er livet
Jeg har noen sjeldne dager innimellom (og da menes sjeldne!) skikkelig dunkende hodepine! Hjelper verken å spise eller drikke,men pleier å gå over iløpet av natten. Er jo veldig tungt å gå sånn gjennom hele dagen,er utrolig sliten i både hode og nakke når ettermiddagen kommer. Så da lurer jeg på.. En halv paralgin forte,er det farlig å ta? [8|] Altså for barnet... Paracet er som pastiller for meg,det nytter ikke. Jeg er livredd for å dytte i meg noe som helst av medisiner nå i svangerskapet,derfor jeg spør her.

Noen som vet?? [8|]

Du burde nok snakke med legen din før du tar så sterke medisiner mens du er gravid O__O
Paralgin forte er jo reseptbelagt,så det tror jeg ikke noen av oss kan svare på.. Bedre føre var enn ettersnar spørr du meg!

Har du prøvd å legge deg på et mørkt, og kjølig rom å hvile en stund?
Det må jo såklart være helt stille rundt deg da! Det bruker å hjelpe på meg hvis jeg har hodepine.

ORIGINAL: Goth.mummy

Du burde nok snakke med legen din før du tar så sterke medisiner mens du er gravid O__O
Paralgin forte er jo reseptbelagt,så det tror jeg ikke noen av oss kan svare på.. Bedre føre var enn ettersnar spørr du meg!

Det må jo såklart være helt stille rundt deg da! Det bruker å hjelpe på meg hvis jeg har hodepine.

Nope,ikke nå,men da jeg var så tidlig som 10-12 uker på vei,sa gynekologen/fødselslegen som jeg gikk til da,at pf ikke var farlig for foster. Kunne visst ta opp til 4 tabl til dagen (noe jeg ikke gjorde),og ingen grunn til bekymring over det.

Jepp,prøvd å legge meg i et mørkt og kjølig rom,kald klut,osv.. Men nei,hodepinen sitter der...

ORIGINAL: LittleT

Nope,ikke nå,men da jeg var så tidlig som 10-12 uker på vei,sa gynekologen/fødselslegen som jeg gikk til da,at pf ikke var farlig for foster. Kunne visst ta opp til 4 tabl til dagen (noe jeg ikke gjorde),og ingen grunn til bekymring over det.

Jepp,prøvd å legge meg i et mørkt og kjølig rom,kald klut,osv.. Men nei,hodepinen sitter der...

Jeg ville ikke gjort det uansett hva lege osv sa, har en mor som har jobbet med avrusing i maaange år, å mange av hennes pasienter startet med forte tabletter...
du som voksen tåler det sikkert om det ikke er ofte, men lille i magen blir jo noe helt annet [:-]

ORIGINAL: Cecilie90

ORIGINAL: LittleT

Jeg ville ikke gjort det uansett hva lege osv sa, har en mor som har jobbet med avrusing i maaange år, å mange av hennes pasienter startet med forte tabletter...
du som voksen tåler det sikkert om det ikke er ofte, men lille i magen blir jo noe helt annet [:-]

Har ikke mye lyst å ta det heller,og det er jo ikke uten grunn at jeg har latt være hele veien [;)]
Bare så sykt vondt til tider,at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... [&:][&o]

Du kan jo lese her. Det er ikke fosterskadelig, men fosteret kan vise tegn på abstinenser ved langvarig bruk hos moren. Jeg ville uansett ha snakket med lege før jeg tok medisiner i svangerskapet. [:)]

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/P/Paralgin+forte%252CParalgin+major%252CParalgin+minor_Weifa_84027.html

ORIGINAL: Lille Clementine

Du kan jo lese her. Det er ikke fosterskadelig, men fosteret kan vise tegn på abstinenser ved langvarig bruk hos moren. Jeg ville uansett ha snakket med lege før jeg tok medisiner i svangerskapet. [:)]

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/P/Paralgin+forte%252CParalgin+major%252CParalgin+minor_Weifa_84027.html

Takk,takk!! [:)] Da er det ihvertfall ingen fare med evt en halv tabl ei gang om det skulle bli altfor ille. Forhører meg uansett med lege først om det skulle bli tilfelle [;)]

Neppe noe fare ved å ta en halv tablett, er vel heller om du skulle begynne å bruke det hver dag. Selv ble jeg nødt til å ta Imigran for migrene forrige svangerskap, gikk bra det heldigvis. Har også måttet ty til 1/3 eller 1/2 imigran noen ganger så langt dette svangerskapet. Sliter med kronisk migrene til vanlig og hadde nesten 3 mndr her hvor jeg hadde dundrende skallebank, og med en ganske så vilter 2-åring hjemme så kan man ikke bare gå og legge seg i et mørkt, kaldt rom for å sove. Bare paracet har null virkning på den hodepinen så da ble løsningen bittelitt imigran + en paracet. Skulle selvfølgelig helst ha sluppet å ta noe, men med sånn hodepine som jeg hadde de mndr så klarte jeg bare ikke å la være. Var knapt utenfor døra i dette tidspunktet, var og henta gutten vår i barnehagen noen ganger og med på butikken et par-tre ganger og da var jeg helt utslått etterpå. [:'(]

Back
Topp