Hodepine og paracetbruk.

Grunnen til jeg er sykemeldt er nakke/rygg. Hodepinen kommer og går. Prøver å komme meg ut i frisk luft og gå noen turer men hjelper ikke så mye. Slitsomt uansett.
Ja, jeg synes heller ikke frisk luft hjelper noe særlig...ofte blir det verre av å gå tur. :confused:

Ohh eg sliter me dessama. Eg har selv tatt alla blodprøver allt e fint utom
Vitamin D e ganska lav. Eg skall helst ikkje ta paracet men legen min sa de var bedre eg tog paracet æn å ta Ibux Pga Ibux er blodfortynnende.
Så eg velger hellre å ta paracet æn Ibux. Men syns du ska spør legen din.

Hvis du tror smerten kan komme av stive muskler i nakken anbefaler jeg rispose som du varmer i micro. Er tidvis veldig plaga av stressnakke og hodepine, og hjemmebehandlinga mi er rispose og massasje med tigerbalsam (eisgelnå når jeg er gravid).
Det beste er jo fysio, men det blir fort dyrt :o

Ohh eg sliter me dessama. Eg har selv tatt alla blodprøver allt e fint utom
Vitamin D e ganska lav. Eg skall helst ikkje ta paracet men legen min sa de var bedre eg tog paracet æn å ta Ibux Pga Ibux er blodfortynnende.
Så eg velger hellre å ta paracet æn Ibux. Men syns du ska spør legen din.
Jeg bør nok ikke ta ibux nei, siden jeg har forliggende morkake og er disponert for blødninger allerde.

Våkna uten hodepine idag, FOR en lykke!

Hvis du tror smerten kan komme av stive muskler i nakken anbefaler jeg rispose som du varmer i micro. Er tidvis veldig plaga av stressnakke og hodepine, og hjemmebehandlinga mi er rispose og massasje med tigerbalsam (eisgelnå når jeg er gravid).
Det beste er jo fysio, men det blir fort dyrt :o
Jeg har slitt med vond nakke tidligere, men etter at jeg ble gravid med første for 4 år siden forsvant problemene. Nå er de tilbake. Har varmepakning, men føler den og massasje trigger hodepina. :confused:

Tigerbalsam klarer jeg ikke lukta av når jeg er gravid. :p Tidligere har jeg brukt endel Voltaren gelé, men den kan man visst ikke bruke som gravid.

Gå tur i variert terreng, trening av nakke/ryggmuskulatur og øvelser for å løsne opp! sliter med det samme, men kjenner kroppen er best når jeg har fått dratt meg på trening gjevnlig eller sånn som i dag, bitt tennene sammen og "gått" på en liten fjelltur sammen med mannfolket! (det ble mer, pust pes, 5 meter, klage litt, synes synd på seg selv, 5 meter til osv)
Var så plaga mandag og igår (onsdag) at jeg holdt på å kaste opp av smertene :( antydninger i morrest til samme leksa, men kjenner mindre nå etter den lille men bratte turen ;p

Jeg har slitt med vond nakke tidligere, men etter at jeg ble gravid med første for 4 år siden forsvant problemene. Nå er de tilbake. Har varmepakning, men føler den og massasje trigger hodepina. :confused:

Tigerbalsam klarer jeg ikke lukta av når jeg er gravid. :p Tidligere har jeg brukt endel Voltaren gelé, men den kan man visst ikke bruke som gravid.

Så kjedelig! Har hatt så sterke smerter og hodepine pga nakken etter jeg ble gravid at jeg har grått, men heldigvis hjelper varme for min del. Lindrer det aller verste.
Tigerbalsam skal man heller ikke bruke som gravid, derfor jeg bruker eisgel - lukter veldig mye svakere enn tigerbalsam. Men hvis massasje ikke hjelper så er du vel like langt :(

Så kjedelig! Har hatt så sterke smerter og hodepine pga nakken etter jeg ble gravid at jeg har grått, men heldigvis hjelper varme for min del. Lindrer det aller verste.
Tigerbalsam skal man heller ikke bruke som gravid, derfor jeg bruker eisgel - lukter veldig mye svakere enn tigerbalsam. Men hvis massasje ikke hjelper så er du vel like langt :(
Føler ofte at massasje trigger vondtene, iallfall sånn jeg får av mannen. :p

Vurderer kiropraktor, naprapat eller noe sånt. Men har tidligere prøvd det meste av behandlingsmetoder uten at det har hjulpet nevnverdig, så vet ikke om jeg orker å bruke tid og penger på det.

Tok alle blodprøvene på første kontroll og da var alt fint. ;) Kjennes mer ut som det kommer fra nakken eller noe sånt.
Åja, visste ikke at jern var med der? :P Sto ikke noe på mine papirer :O

Føler ofte at massasje trigger vondtene, iallfall sånn jeg får av mannen. :p

Vurderer kiropraktor, naprapat eller noe sånt. Men har tidligere prøvd det meste av behandlingsmetoder uten at det har hjulpet nevnverdig, så vet ikke om jeg orker å bruke tid og penger på det.

Blir fort kostbart hvis man skal prøve seg fram med hva som fungerer. Det eneste som faktisk fjerna knutene i nakke/skuldre permanent over lengre tid til meg er triggerpunktsbehandling hos fysio, innmari vondt, men effektivt.

Back
Topp