Hodepine og migrene.

Guest
Hei. Jeg er nå gravid i mitt 3. Svangerskap og er i uke 30. Har de siste 2-21/2 månedene vært plaget med voldsom hodepine og hyppige migreneanfall. Har hatt migrene siden jeg var barn og de har gått litt opp og ned gjennom livet hvor sterke og hyppige de er,men de siste 10 årene har jeg nesten ikke hatt noen plager. De 2 andre svangerskapene hadde jeg ikke hodepine eller migrene i det hele tatt(som jeg husker) men nå har det vært ille. Spurt legen om dette,men han hadde ikke så mye å si egentlig annet enn at jeg skulle prøve å slappe av og drikke mye osv. Jeg er i 100% arbeid fortsatt som sykepleier på et sykehjem og har ingen andre plager, har også jobbet 100% helt ut til permisjonen de 2 andre gangene. Men nå føler jeg dette begynner å bli så plagsomt at jeg vurderer sykemelding. Spesielt de siste 3-4 ukene har jeg fått migreneanfall 3-4 ganger i uken med synsforstyrrelser og oppkast og har ellers hodepine,sitter særlig over øyet på venstre side, hver eneste dag. Burde jeg være bekymret for noe? Burde jeg bli sykemeldt? Har ikke noe lyst til det da jeg ellers ikke har plager og stortrives på jobb med herlige kollegaer. Håper på snarlig svar. Hilsen Annette.
 
Nå er jeg ingen fagperson, men jeg er medmenneske og "medmor". Her må du roe ned litt tempoet. Jeg synes det er rart at ikke din lege har foreslått at du bør i hvert fall delvis sykmelde deg for å se om du føler deg bedre. I tillegg har du rett på gratis fysioterapi hvis dette er snakk om problemer som du har fått på grunn av graviditeten. Det er tungt for kroppen å gå gravid, og i tillegg med en fysisk tung jobb.... ja jeg skjønner at kroppen din protesterer litt. 

Ikke ha en smule dårlig samvittighet en gang for å sykmelde deg når du har det så vondt.

Lykke til. Ring legen i morgen. Og skjønner ikke legen at du trenger å roe ned, bytt lege.  
 
Back
Topp