Hodepine og kvalme

BKNO13041

Forelsket i forumet
Flere som har det nå på slutten av svangerskapet? Hva kan det være?

Har ikke hatt det i det hele tatt før nå så er litt forbauset over det... ikke noe sist svangerskap heller. I natt var hodepinen helt ekstrem og kasta opp flere ganger... hodepinen sitter rundt øynene/panna. Nå har jeg tatt paracet, og kvalmen har avtatt litt...

Det er ikke meningen å skremme deg. I beste fall får du det avkreftet :) Min jordmor sa at å være litt småkvalm er ikke uvanlig mot slutten, men akutt oppkast og sterk hodepine er ikke noe som skal overses. Da måtte jeg ringe med en gang! :):)

Flere som har det nå på slutten av svangerskapet? Hva kan det være?

Har ikke hatt det i det hele tatt før nå så er litt forbauset over det... ikke noe sist svangerskap heller. I natt var hodepinen helt ekstrem og kasta opp flere ganger... hodepinen sitter rundt øynene/panna. Nå har jeg tatt paracet, og kvalmen har avtatt litt...

Typiske tegn på svangerskapsforgiftning. Ville sjekka med en gang!

Ringte føden og de sa jeg måtte ta kontakt hvis det vedvarte, er ellers ingen symptomer på svangerskapsforgiftning på meg. Er andregangs, normalt svangerskap hittil og forrige gang, normalt blodtrykk og urinprøver. Puh, da er jeg ikke så bekymret lengre. :) Håper det gir seg!

Så flott! Da håper jeg du har lav terskel for å ringe tilbake :)
Håper du klarer å slappe av resten av dagen, så kanskje det gir seg :happy:

Jeg har begynt å bli småkvalm jeg også men her kommer det liksom etter sure oppstøt. irriterer halsen :( så de siste dagene begynner å bli slitsomme

Ringte føden og de sa jeg måtte ta kontakt hvis det vedvarte, er ellers ingen symptomer på svangerskapsforgiftning på meg. Er andregangs, normalt svangerskap hittil og forrige gang, normalt blodtrykk og urinprøver. Puh, da er jeg ikke så bekymret lengre. :) Håper det gir seg!

Når målte du blodtrykket sist?

En ting min jordmor har sagt er at et svangerskap kan endre seg på minuttet. Så ta tegn på alvor da det kan snu fort :) skal sies at på slutten så jobber hormonene på fullt, så kvalme er ikke unormalt at kommer tilbake :) jeg også har vondt i hodet til tider, men det kommer av dårlig søvn :p

Jeg ville ha sjekket det opp hvis jeg var deg uansett hva de sier på føden. Greit å sjekke opp en gang for mye. Så var det en stund siden du har målt blodtrykk også.
Synes kvalme, hodepine er god nok symptom grunn til å få det sjekket.

Back
Topp