Hodepine og graviditet

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Har mye hodepine hver dag og er veldig intenst. Paracet hjelper sjeldent. Er litt bekymret for at det skal være alvorlig. Før svangerskapet plages jeg med hormonell hodepine rundt eggløsning og menstruasjon men var ikke i nærheten av disse smertene og paracet hjalp. Legen mener det er hormonelt og sier at det eneste jeg kan gjøre er å ta paracet mot det og så generelle råd da men følger jo alle de.

Vet du noe mer om denne typen plager i svangerskap og om det finnes medisiner jeg kan ta som ikke påvirker fosteret? Blir veldig tungt å gå gjennom hele svangerskapet slik som dette.

Hei,
Ja hodepine kan redusere livskvaliteten veldig så forstår at du ønsker andre alternativer enn rikelig med væske, søvn , avspenning, nakke og hode massasje mot stiv nakke og Paracet som er de vanlige rådene. Når det kommer til medesiner kan du finne svar og sende inn spørsmål på trygg mammamedisin. De sitter på den nyesete oppdatere forskingen rundt medisinbruk hos gravide og ammende. De kan nok komme med mer riktig råd til medisiner enn meg.

Håper du finner noe som kan hjelpe!

Back
Topp