Hodepine og gravid...

Annieee

Forelsket i forumet
Jenter jeg våknet i morges med en grusom hodepine, har drukket og spist normalt i dag. Men kjenner nå at hodepinen min er ekstrem å trenger noen tips fra dere...? hva gjør dere for at hodepinen skal bli litt mildere eller bli borte? har tatt en paracet, men har liksom ikke noe lyst å ta noen flere pga den lille i magen min. Er ekstremt kvalm å bare har lyst å kaste opp[:'(] kastet jo selvfølgelig opp frokosten min i moges da[:(]

Noen gode tips[:D]?
 
Stakkars deg!!
Du kan ta Postafen mot kvalmen, det er reisesyketabl. Snakket med min lege om det og det var helt ufarlig! Så er hvertfall verdt et forsøk! Kjøpes reseptfritt på apoteket.
Det har jeg brukt pluss noen bånd jeg har rundt håndleddene med en slags kule som trykker på et punkt v pulsåren..
Det er også mot kvalme, fås kjøpt på apoteket, mot morgenkvalme og reisesyke.
De bruker jeg hver eneste dag, men nå begynner heldigvis formen bli litt bedre[;)]
 
Håper noe av dette kan virke, masse god bedring til deg![:)]
 
 
Huff, det er slitsomt med hodepine[&o]
 
Noe som kan hjelpe er
-nakke/skuldre massasje
-drikke masse vann
-gå en tur i frisk luft
-akupunktur
 
Håper du blir bedre snart da!
 
usj! har også vondt i hodet! for min del bare biter jeg tennene sammen! har bestemt meg for at jeg ikke skal røre smertestillende med mindre jeg har feber!
en ting som IKKE hjelper mot hodepine er å ligge stille hele dagen!! må ut i frisk luft og drikke masse vann.
også kan du jo be din kjære om en liten masasje [:)]
 
jeg har selv vert plaget med hodepine den siste uka, og når jeg var hos JM sa hu at jeg var dehydrert... Må bli flinkere å drikke MYE vann...
Så las jeg en eller annen plass at noen av plagene denne tiden kan være blant anna hodepine..
 
Jeg er plaget med migrene, og det er jo ikke mye medisin man kan ta før uke 12 - men paracet kan man ta så mye man bare vil av, fikk jeg beskjed om på fødepol sist jeg var der. (ikke at det hjelper meg, så jeg tar ikke, men om du synes det virker vil jeg anbefale en 600-800mg dose). Det har INGEN effekt på fosteret ifølge gyn. Ellers er vanndrikking, ligge i mørket og å håpe det er en forbigående greie eneste rådet jeg har desverre. Om du er kvalm pga hodepinen (migrene? ) hjelper nok ikke postafen, men kan jo være verdt et forsøk[;)]
 
Sliter selv med migrene i svangerskapet..

Er ikke noe å ta... kun paracet...
Massasje hjelper meg, men er jo ikke alltid man har det heller tilgjengelig da...
 
ORIGINAL: CHICKA©

Sliter selv med migrene i svangerskapet..

Er ikke noe å ta... kun paracet...
Massasje hjelper meg, men er jo ikke alltid man har det heller tilgjengelig da...

 
Det er en god del man kan ta etter uke 12 fikk jeg beskjed om - vet ikke hv enda for jeg må til nevrolog som skal skrive tiltaksliste som skal godkjennes av føden, men det skulle i alle fall ikke være noe problem! Prøvd å snakke med noen andre enn fastlegen?
 
 
På føden sa de at egentlig er det veldig mye medisiner man kan ta i andre trimester, det meste er OK da, men i utgangspunktet advarer de for at folk ikke skal ha et lettvindt forhold til det, og for å unngå medisinbruk før uke 12. Sikkert lurt å snakke med en fødselslege (de kan jo spesielt mye om akkurat sånt, almennleger kan jo bare det de leser i felleskatalogen) om migrenen din ikke gir seg.
 
ORIGINAL: CHICKA©

Sliter selv med migrene i svangerskapet..

Er ikke noe å ta... kun paracet...
Massasje hjelper meg, men er jo ikke alltid man har det heller tilgjengelig da...


Nei det er sant, skulle hatt en dagsdose med massasje!!
Har også migrene- den h.......... driten!!![:@]
men hvis du hører med legen din kan man faktisk ta noen medisiner under svangerskapet. Jeg bruker Imigran nesespray og med den sto det at hvis fordelen veier opp for bruken så er det greit[:)] hvis jeg har enormt med smerter gidder jeg ikke bare ta paracet akkurat[:)]
Ellers så har jeg et tips! Migrenestift har vi på jobb- jeg jobber på apotek[:)] og den er genial!! en liten stift som er innsatt med menthol bla. bare å føre rett over der man har vondt[:)]
 
ORIGINAL: Nates Mamma

ORIGINAL: CHICKA©

Sliter selv med migrene i svangerskapet..

Er ikke noe å ta... kun paracet...
Massasje hjelper meg, men er jo ikke alltid man har det heller tilgjengelig da...


Det er en god del man kan ta etter uke 12 fikk jeg beskjed om - vet ikke hv enda for jeg må til nevrolog som skal skrive tiltaksliste som skal godkjennes av føden, men det skulle i alle fall ikke være noe problem! Prøvd å snakke med noen andre enn fastlegen?


På føden sa de at egentlig er det veldig mye medisiner man kan ta i andre trimester, det meste er OK da, men i utgangspunktet advarer de for at folk ikke skal ha et lettvindt forhold til det, og for å unngå medisinbruk før uke 12. Sikkert lurt å snakke med en fødselslege (de kan jo spesielt mye om akkurat sånt, almennleger kan jo bare det de leser i felleskatalogen) om migrenen din ikke gir seg.


Jeg har rådført meg med to leger som sier nei.
Med så mange anfall som jeg har pr dags dato(2-5 i uken) så har det kanskje noe med det og gjøre?
Jeg har bare fått beskjed om å stresse ned og å slappe av.
Ellers skulle vi prøve akupunktur muligens om det ikke hjelper med 50% sykemelding[&:]
 
ORIGINAL: CHICKA©

ORIGINAL: Nates Mamma

ORIGINAL: CHICKA©

Sliter selv med migrene i svangerskapet..

Er ikke noe å ta... kun paracet...
Massasje hjelper meg, men er jo ikke alltid man har det heller tilgjengelig da...


Det er en god del man kan ta etter uke 12 fikk jeg beskjed om - vet ikke hv enda for jeg må til nevrolog som skal skrive tiltaksliste som skal godkjennes av føden, men det skulle i alle fall ikke være noe problem! Prøvd å snakke med noen andre enn fastlegen?


På føden sa de at egentlig er det veldig mye medisiner man kan ta i andre trimester, det meste er OK da, men i utgangspunktet advarer de for at folk ikke skal ha et lettvindt forhold til det, og for å unngå medisinbruk før uke 12. Sikkert lurt å snakke med en fødselslege (de kan jo spesielt mye om akkurat sånt, almennleger kan jo bare det de leser i felleskatalogen) om migrenen din ikke gir seg.


Jeg har rådført meg med to leger som sier nei.
Med så mange anfall som jeg har pr dags dato(2-5 i uken) så har det kanskje noe med det og gjøre?
Jeg har bare fått beskjed om å stresse ned og å slappe av.
Ellers skulle vi prøve akupunktur muligens om det ikke hjelper med 50% sykemelding[&:]

 
Jeg har for øyeblikket daglige anfall, og har fått beskjed om at jeg kommer til å få medisiner så snart de har vurdert ferdig hva som er det beste å ta.
 
men nå er jeg def. som høyrisikosvangerskap, da, og de tar alt veldig alvorlig - ikke sikkert de undersøker nok når det gjelder andre? ikke vet jeg. Fikk i alle fall beskjed om at medisinbruk i 2 trimester var helt ok bortsett fra noen utvalgte stoffer.
 
ORIGINAL: Nates Mamma

ORIGINAL: CHICKA©

ORIGINAL: Nates Mamma

ORIGINAL: CHICKA©

Sliter selv med migrene i svangerskapet..

Er ikke noe å ta... kun paracet...
Massasje hjelper meg, men er jo ikke alltid man har det heller tilgjengelig da...


Det er en god del man kan ta etter uke 12 fikk jeg beskjed om - vet ikke hv enda for jeg må til nevrolog som skal skrive tiltaksliste som skal godkjennes av føden, men det skulle i alle fall ikke være noe problem! Prøvd å snakke med noen andre enn fastlegen?


På føden sa de at egentlig er det veldig mye medisiner man kan ta i andre trimester, det meste er OK da, men i utgangspunktet advarer de for at folk ikke skal ha et lettvindt forhold til det, og for å unngå medisinbruk før uke 12. Sikkert lurt å snakke med en fødselslege (de kan jo spesielt mye om akkurat sånt, almennleger kan jo bare det de leser i felleskatalogen) om migrenen din ikke gir seg.


Jeg har rådført meg med to leger som sier nei.
Med så mange anfall som jeg har pr dags dato(2-5 i uken) så har det kanskje noe med det og gjøre?
Jeg har bare fått beskjed om å stresse ned og å slappe av.
Ellers skulle vi prøve akupunktur muligens om det ikke hjelper med 50% sykemelding[&:]


Jeg har for øyeblikket daglige anfall, og har fått beskjed om at jeg kommer til å få medisiner så snart de har vurdert ferdig hva som er det beste å ta.

men nå er jeg def. som høyrisikosvangerskap, da, og de tar alt veldig alvorlig - ikke sikkert de undersøker nok når det gjelder andre? ikke vet jeg. Fikk i alle fall beskjed om at medisinbruk i 2 trimester var helt ok bortsett fra noen utvalgte stoffer.


Å, da må du GJERNE oppdatere meg med hva de finner ut så jeg kan ta det med tilbake til legen min.
For jeg holder på å gå fra vettet her...
Ble kvitt migrenen min under forrige svangerksap og nå plutselig er de borte..
 
Jeg våknet i natt med hodepine...men lurer på om det er grunnet bihulene... har måttet ta paracet for å klare meg på jobb i dag..
Håper det funker med nesespray...for jeg vil helst ikke til legen..
 
Sliter med hoste som fører til at jeg blir kvalm også...[8D]
 
ORIGINAL: CHICKA©


Å, da må du GJERNE oppdatere meg med hva de finner ut så jeg kan ta det med tilbake til legen min.
For jeg holder på å gå fra vettet her...
Ble kvitt migrenen min under forrige svangerksap og nå plutselig er de borte..

 
Skal gi deg beskjed, venter DESPERAT på tilbakemeldingen fra nevrologen - om jeg ikke hører noe innen et par dager må jeg ringe å mase tenker jeg....nå er det nemlig uke 12 og da orker jeg ikke vente lengre..
 
Back
Topp