Hodepine; normalt i svangerskapet?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Sliter veldig med hodet for tiden. Har hodepine nesten hver dag, og våkner gjerne med det. Hva kan grunnen være?
Jeg er stresset for tiden, men det har roet seg ned den siste uken, er mindre stiv i nakke og skuldre, uten at det har noe effekt på hodet. Sover som vanlig. Har ikke hørt noe fra legen angående proteiner i urin (har levert 2 urinprøver, vil tro det hadde vært utslag om noe skulle være galt).

Synes jeg husker noen si at hodepine kunne være til stede i begynnelsen av svangerskapet. Kan det stemme? Er det flere her med hodepine? Ingenting hjelper. Må ta en Paracet av og til, men vanligvis fungerer jeg helt greit. Er bare lei nå, føler meg helt tullete i hodet
 
Du er ikke alene om det altså....har slitt med hodepine siste uka jeg å,legger meg med det og våkner opp med det
Ikke noe godt altså...

Har hørt at det er vanlig med hodepine i sv.skapet men kan jo ha høyt blodtrykk også..
Nei vet ikke jeg altså.
 
Har målt blodtrykket et par dager og ikke noe problem der heller. Håper det går over snart!
Mon tro hva det er som gjør at vi får hodepine av å være gravide
 
Har også hatt hodepine nesten daglig i et par uker nå. Har kun googlet litt og sett at det er ganske vanlig. Men dersom det fortsetter i ukene fremover så tar jeg kontakt med legen tror jeg. Kan jo være lurt å utelukke at noe er galt.
 
Jeg har hatt vondt i hodet i mange uker nå, det slipper aldri taket. Paracet har ingen effekt, fikk noe sterkere smertestillende av legen, men tør ikke ta det. Det skulle ikke være skadelig for babyen, men likevel... Utrolig slitsomt er det hvertfall, og jeg har aldri hodepine ellers. Var forøvrig akkurat slik sist jeg var gravid for 2 år siden også.

Jeg har lavt blodtrykk, så hodepine trenger ikke skyldes høyt blodtrykk.
 
Jeg har også hatt mye mer hodepine i det siste enn det jeg vanligvis pleier å ha. :-(
 
I forrige svangerskap hadde jeg lite vondt i hodet. Jeg er plaget med spenningshodepine, men den forsvant nesten helt mens jeg var gravid. Desverre er det ikke sånn denne gangen.
 
Vil ikke si at det er bra at flere opplever det, men for min del er det jo bra at jeg ikke er alene om det, at det virker normalt.

Målte blodtrykk o.l. i dag og, fikk ingen anmerkninger så da er vel alt ok da. Men håper det går over snart, skulle ha vasket golvene
 
I følge bv sin app uke for uke, så står det på uke 11+0 at mange gravide opplever mye hodepine tidlig i svangerskapet uten at man helt vet hvorfor!
Jeg har også hatt mye hodepine, så kjenner meg igjen i det du skriver, men betrygger meg med at det ikke er uvanlig :)
 
Er så redd for svangerskapsforgiftning. Det kan vel til en viss grad gå i arv? Eller tenker jeg feil? Min mor hadde det i begge sine svangerskap, men uten å bli satt i gang eller noe så det var ikke så ille heldigvis.
 
Jeg og sliter litt med hodepine og svimmelhet, grunnen er ikke blodtrykket, det er akkurat passe, det er vel heller lav blodprosent!:)

Har nå begynt på de gule boksene kjøpt på apoteket med vitaminer for gravide, og en jerntablett hver dag, merker forskjell allerede!
 
Det er helt normalt med hodepine i svangerskapet. Jeg hadde det med forrige og har det denne gangen også. Det gir seg som regel etterhvert. Dere kan trygt ta paracet når det er for ille. Jeg synes det hjelper med frisk luft. Ta seg en lett spasertur, og drikk mye vann.
 
Jeg har også endel hodepine, men som det står over her så hjelper det med frisk luft og mye drikke! Håper det ikke vedvarer:)
 
Back
Topp