Hodepine! Noe annet enn Paracet man kan ta?

HaRemamma

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
har hatt vondt i hodet mer eller mindre siden fredag. Igår tok det seg opp og har vondt fra venstre øyet, bak øret og ned mot nakken. Prøvd å ta Paracet, men det funker ikke! Er som om jeg bare har tatt en sukkertøy liksom :( Er det noe annet man kan ta?

Jeg kjenner egentlig bare til Ibux og Paracet som smertestillende til f.eks hodepine.
Du kan jo høre på Apoteket om de har noe alternativ.

Jeg sliter med mye bihulebetennelse og halsbetennelse dessverre, bank i border så har jeg bare hatt en runde nå i sv. Men jeg tok paralgin forte. Fikk beskjed av legen at det var greit så lenge man ikke brukte mer enn Max dose og ikke over lang tid.

Eller så kan du jo prøve Paracet i stikkpille eller brusetablett. Kanskje kroppen din tar opp det lettere?

Jeg bruker Panodil. Får bare mer hodepine/migrene av paracet

Kanskje en behandling hos kiropraktor/fysio kan hjelpe? Jeg hadde voldsom hodepine i flere dager som de trodde var spenninger fra nakke/skulder pga. oppkast. Hos meg hjalp det med en behandling hos kiropraktor.

God bedring!

Men kan man ta to 500 MG Paracet? Har prøvd bare en og en siden jeg ikke er noe fan av smertestillende. Men nå må jeg finne noe som virker! Blir gal!
Så skal jeg prøve teste ut panodil! Venter på svar fra osteopaten om time så får håpe det hjelper på.

Men kan man ta to 500 MG Paracet? Har prøvd bare en og en siden jeg ikke er noe fan av smertestillende. Men nå må jeg finne noe som virker! Blir gal!
Så skal jeg prøve teste ut panodil! Venter på svar fra osteopaten om time så får håpe det hjelper på.

Ja, du kan ta 1g paracet

Har kronisk hodepine og migrene, tar paracet og pinex forte. Til vanlig bruker jeg morfin men det kan man jo ikke ta nå...
Frisk luft, kald klut på hodet og masse vann...spis litt og ta 1 g paracet og legg deg nedpå.

Kan ta 2x500 4 ganger daglig :)

Huff, jeg og sliter med forferdelig hodepine. Holdt på siden fredag. Snakket med legen og han sa det kunne komme av hormonforandringer, da baby'n vokser så fort i magen nå. Her hjelper heller ikke paracet, men legen sa jeg kunne ta to på 500 mg i slengen. Det beste rådet hans var å slappe mest mulig av og ta tiden til hjelp.

Masse god bedring. :)

Panodil Zapp har raskere effekt og jeg synes den funker bedre. Men om du har hodepine som går mot nakken, så kan det være spenningshodepine og du før få en fysioterapeut eller noe til å se litt på nakken din, løse opp litt. Kan hjelpe veldig.

har hatt vondt i hodet mer eller mindre siden fredag. Igår tok det seg opp og har vondt fra venstre øyet, bak øret og ned mot nakken. Prøvd å ta Paracet, men det funker ikke! Er som om jeg bare har tatt en sukkertøy liksom :( Er det noe annet man kan ta?

Vær obs på at hodepine også kan være tegn på høyt blodtrykk.

Så lenge du er over 40 kg bør du ta 2 paracet av gangen :) Vi gir aldri kun 1 på sykehuset, det er som oftest ingen poeng i, så du kan trygt ta 2 tbl fire ganger til dagen :) Bare vær obs på at det SKAL gå minst 4 timer mellom hver dose :)

Back
Topp