Hodepine/Migrene

1984håp

Elsker forumet
Assistert-jentene
Andre som har hatt hodepine/migrene i forbindelse med medisiner underveis, eller i etterkant av IVF-forsøk?

Jeg hadde uttak 23/9. Ble ikke innsett pga mild ohss. Nå er det snart tre uker siden uttaket, tok Parlodel i 14 dager, går ennå på Fragmin.

Denne uka har jeg hatt voldsom hodepine som noen dager bikker over i migrene (lysømfintlig, lydømfintlig, kvalm, vondt med bevegelse). Det er spesielt ille på morgenen, i timene før jeg skal stå opp.

Paracet hjelper noen dager, men det ulmer og trykker likevel (i bakhodet og bak øynene). Noen dager har Paracet null effekt.

Vet ikke om det er knytta til IVF-forsøket og alle hormonene, men har før hatt migrene i forbindelse med hormonprevensjon, og stress. Avtok i tredveåra, har kanskje 1-2 anfall i året maks nå, men bruker ikke vare mer enn et par dager.

Snakka med klinikken som mente det ikke var farlig. Jeg ringte dem i helga og beskrev også hodepinen og migrenen jeg plagdes med tidligere i livet, siden jeg så på Helsenorge at de tenker jeg skal gå på østrogenplaster i neste syklus, og i pakningsvedlegget sto det at man ikke burde gå på det hvis man hadde migrene. Vi ble enige om å prøve og at jeg heller fikk slutte på østrogenplasteret hvis det ble for ille, fordi det var enklere å sette inn frosset embryo i styrt syklus enn i naturlig, fordi de da er sikre på når eggløsning skjer. Hun sa det oftere ble avlysninger av innsett i naturlig syklus, og siden vi bor et stykke unna anbefalte de da styrt syklus.
 
Jeg fikk skikkelig hodepine en ukes tid etter uttak, var ømfintlig for lys og hele pakken som du beskriver. Var kun hos fastlegen jeg da, som tok noen blodprøver. Noen dager etterpå fikk jeg hoste og sår hals, så det var tydeligvis starten på en virusinfeksjon hos meg, hun trodde kanskje mykoplasma.. :shy:

Så er mulig det er noe lignende hos deg, det går iallefall utrolig masse over hele landet nå! Har aldri hatt den reaksjonen etter uttak før, men infeksjonen traff meg skikkelig hardt, antakeligvis fordi kroppen var sliten etter ivf.. 3 uker siden snart og fortsatt ikke frisk!

Håper du føler deg bedre snart.:Heartred
 
Jeg fikk skikkelig hodepine en ukes tid etter uttak, var ømfintlig for lys og hele pakken som du beskriver. Var kun hos fastlegen jeg da, som tok noen blodprøver. Noen dager etterpå fikk jeg hoste og sår hals, så det var tydeligvis starten på en virusinfeksjon hos meg, hun trodde kanskje mykoplasma.. :shy:

Så er mulig det er noe lignende hos deg, det går iallefall utrolig masse over hele landet nå! Har aldri hatt den reaksjonen etter uttak før, men infeksjonen traff meg skikkelig hardt, antakeligvis fordi kroppen var sliten etter ivf.. 3 uker siden snart og fortsatt ikke frisk!

Håper du føler deg bedre snart.:Heartred
Takk :Heartred Må kanskje knø meg til legen da, føler meg helt skjør i skallen.
 
Back
Topp