Hodepine/migrene

Heartbeat<3

Flørter med forumet
Hei! :-)

Sliter med migrene og har nå hatt vondt i snart 2 døgn i strekk.. Legen anbefaler kun paracet, som jeg ikke føler hjelper noen ting! Har dere noen kjerringråd, tips eller annet?

Alt tas i mot med takk! :happy:

Eneste som hjelper her er massasje...bruker en osteopat..han klemmer opp nakken min...evnt hjelper det med kald klut i panna... God bedring !

Meg bekjent er Paracet for hodepine og ikke migrene. Jeg har selv ingen av delene, men kjenner mange med migrene. De fleste for oppfølging av nevrolog eller annen spesialist. De bør være gode på hvilke medisiner som er for migrene og som er forenelig med graviditet. Vet også mange får behandling for nakke/skuldre som hjelper hos osteopat eller kiropraktor. God bedring. Migrene må være helt forferdelig.

Gynokologen jeg var på OUL i uke 18 sa at jeg kunne bruke imigran migrene medisin som gravid, sleit på det tidspunktet me 3døgns migrene hver 14.dag, mens etter hun sa det har jeg kun hatt et yderst lite anfall som imigran tok raskt og effektivt :)
Brukte imigran mot migrene før graviditeten også.

Gynokologen jeg var på OUL i uke 18 sa at jeg kunne bruke imigran migrene medisin som gravid, sleit på det tidspunktet me 3døgns migrene hver 14.dag, mens etter hun sa det har jeg kun hatt et yderst lite anfall som imigran tok raskt og effektivt :)
Brukte imigran mot migrene før graviditeten også.

Er nå straks i uke 26 :)

Jeg har å lest at det er forsket mer på Imigran... Men legen min frarådet det ved første svangerskap.. Nå har jeg ikke vært hos legen... Men jeg vet jo at de sier at det ikke er bra for fosteret at mamma hat store smert heller... Og når andre får klarsignal for Imigran spørs det nok om jeg hadde prøvd... Jeg har heldigvis vært mye mindre plaget av migrene denne gangen...Men fikk 50% tidligere...og vet at ting ble mye bedre da jeg endelig tok til mot og fortalte at livet for tiden besto av jobb..kjøre hjem uten å huske noe pga migrene...og å legge meg for natten litt over 4... Hver dag.. Hjalp med en gang jeg slapp all stresset...kunne styre dagene litt mer selv...sover en time ekstra om morran etc..

Uff, jeg har heldigvis ikke migrene, men har hatt en del hodepine spesielt på dager med mye oppkast!
Det eneste som hjelper her er lett massasje i tinningen, panna og i nakken.
Prøv å masser i sirkler med en finger på hver side av ryggraden der hodeskallen starter i nakken, slik som på bildet. Dette benet heter occipital benet og her er det mye muskelfester som lett fører til spenninger.
ImageUploadedByBV Forum1447888474.083967.jpg

Back
Topp