Hodepine, men ikke paracet

Millee89

Flørter med forumet
Har hodepine idag, men nå er det ikke anbefalt å ta paracet likevel i svangerskapet.


Hva kan hjelpe mot hodepinen da?
 
Kommer litt an på årsaken. Dersom det er spenninger så kan en varmepute på skuldrene eller en varm dusj virke. Prøv å drikk mye vann i tilfelle du er litt dehydrert eller har lavt blodtrykk. Det å prøve å sove litt kan også hjelpe. Prøv litt frisk luft? Hvis ingenting annet hjelper og det blir for ille så sier de at litt paracett ikke er skadelig. De nye studiene går på de som bruker paracett litt oftere :) det er uansett det beste alternativet dersom du trenger medikamentell smertelindring.
 
Kommer litt an på årsaken. Dersom det er spenninger så kan en varmepute på skuldrene eller en varm dusj virke. Prøv å drikk mye vann i tilfelle du er litt dehydrert eller har lavt blodtrykk. Det å prøve å sove litt kan også hjelpe. Prøv litt frisk luft? Hvis ingenting annet hjelper og det blir for ille så sier de at litt paracett ikke er skadelig. De nye studiene går på de som bruker paracett litt oftere :) det er uansett det beste alternativet dersom du trenger medikamentell smertelindring.

Tusen takk!
Heldigvis sjelden vondt i hodet. Mulig jeg må ta paracet idag.
 
Jeg er febersyk pga en kraftig forkjølelse og har tatt Paracet nå i dag. Bruker det så godt som aldri, så fant ut det måtte gå bra for å komme meg gjennom dagen!
 
Har hatt flere runder med blant annet spenningshodepine dette svangerskapet, nesten på kanten til at jeg orker å i det heletatt lage mat eller gå på do. Men jeg holder paracetbruken til et minimum på bakgrunn av de siste undersøkelsene, istet prøver jeg andre ting først. Som nevnt tidligere, sove litt, gå en tur, drikke masse vann, spise noen nøtter eller kalde kluter mot pannen. Annet du kan prøve, om det er spenningshodepine er avslappingsteknikker som yoga, strekke nakken, kiropraktor eller svømming. Sistnevnte er utrolig behagelig med det varme vannet! Også massasje mot tinningen, kjeve og nakke. Håper noe av dette hjelper :happy:
 
Jeg har også tatt paracet de gangene jeg har hatt skikkelig vondt i hodet ellers har jeg drukket litt vann og tatt meg en lur. Paraceten har jeg tatt om luren ikke har hjulpet :shy:
 
Sniker fra April;

jeg tar paracet når hodepinen ikke forsvinner av frisk luft, soving og generell avslapning, da synes jeg det er bedre å ta en paracet for å kunne fungere enn ikke… :)
 
Jeg brukte gele-øyemaske som jeg puttet i fryseren på panna, kjøpte den på vita eller apoteket tror jeg. Hjalp litt det:)
 
Jeg går fast på Paracet pga kronisk sykdom. Prøver såklart holde dette til et minimum ☺️ Legen min og revmatolog sa til meg at det er mer stress for fosteret at mor går å har vondt enn å ta en Paracet i ny og ne. Men såklart prøve å holde det til et minimum.

Varme på nakke, nok vann og frisk luft er mine råd ☺️
 
Jeg sliter masse med vondt i nakken og hode, og ryggen, så har brukt og tadt en del paracet før jeg fant ut om hvor skadelig det var, men jeg skal heller ikke pines, så når det er ille tar jeg, men alt i mengder:)
 
Jeg sliter masse med vondt i nakken og hode, og ryggen, så har brukt og tadt en del paracet før jeg fant ut om hvor skadelig det var, men jeg skal heller ikke pines, så når det er ille tar jeg, men alt i mengder:)
Helt enig, jeg har tatt én paracet ca hver 2.-3. dag den siste uka når hodet har vært som verst, og vann + søvn eller frisk luft ikke har hjulpet. Må kunne fungere til NOE også, ikke minst åpne øynene sine!

Nå har jeg hatt to relativt gode dager i helga, og skal til kirobehandling nå på morran. Håper det kan gi god effekt!
 
Helt enig, jeg har tatt én paracet ca hver 2.-3. dag den siste uka når hodet har vært som verst, og vann + søvn eller frisk luft ikke har hjulpet. Må kunne fungere til NOE også, ikke minst åpne øynene sine!

Nå har jeg hatt to relativt gode dager i helga, og skal til kirobehandling nå på morran. Håper det kan gi god effekt!
Jaa, søvn og vann hjelper skjeldent på hodepinen jeg og du sliter med:shifty:
 
Back
Topp