Hodepine fra helvette. Hva skal man gjøre?

92mamma

Betatt av forumet
Ligger her tårevåt og hoven rundt øynene. Har hodepine på dag 14 sikkert.. :( aner snart ikke hva jeg skal gjøre. Vet nakken min er stram, behandling i morgen og forrige uke.

Det er et press bak øynene og i pannen. Noen ganger migrene andre ganger bare sterk hodepine. Jeg spyr uansett om det er hodepine eller migrene. Jeg blir så sliten... Jeg drikker mye og spiser jevnt.

Noen tips? Jeg greier snart ikke dagene. Nå som kvalmen og oppkast har gidd seg for noen uker siden, så dette nå :(

Huff, det hørtes ikke kjekt ut!! Har endel spenningshodepine, men ingenting i den duren der!! Stakkars:( hvilken behandling skal du på? Jeg har hatt god erfaring med kiropraktor og sover nå uten hodepute. Den blir for høy for meg når jeg ligger på rygg også blir nakkemusklene mine sinte. Men har som sagt ikke noe peiling på så voldsomme greier som du har..håper behandlingen i morgen er effektiv! Sender en god-bedring-klem:)

Har du sjekket synet etter du ble gravid? Vet noen får endret syn under graviditet. Hvordan er blodtrykket ditt?

Jeg har blitt sykmeldt pga hodepinen :-/ Når den er som værst tar jeg en Paracet å legger meg på ett mørkt og kaldt soverom å lukket øyene . Det pleier å hjelpe :-) .

Jeg ble tipset om at Magnesium kan fungere bra mot hodepine/migrene og har gått til innkjøp av det. For tidlig å si om det fungerer, men uansett verdt et forsøk. Kan kjøpes i dagligvarebutikker.

Jeg ble tipset om at Magnesium kan fungere bra mot hodepine/migrene og har gått til innkjøp av det. For tidlig å si om det fungerer, men uansett verdt et forsøk. Kan kjøpes i dagligvarebutikker.
Magnesium ble jeg tipset om også og skal forsøke, spent på om det hjelper :)

Dersom du har utelukket at det ikke er blodtrykket så kan jeg anbefale å prøve magnesium. Jeg var også mye plaget med hodepine, men kjøpte magnesium (300mg, finnes også i 120mg tror jeg) og tok 1 tbl morgen og 1 tbl kveld. Etter 3-4 dager var hodepinen mye bedre og etter 7 dager var den borte. Så da sluttet jeg for å se om hodepinen kom tilbake - og det gjorde den. Så da startet jeg med 1tbl morgen og 1 tbl kveld inntil hodepinen forsvant igjen etter 1 uke, og nå tar jeg bare 1 tbl om morgenen og synes det fungerer bra.

Man kan få i seg for mye magnesium (derfor tar jeg bare 1 tbl nå og skal prøve å kutte det helt ut om en uke eller to), så det kan være lurt å nevne for JM/lege når du er der at du tar det hvis du synes det fungerer, slik at man evt. kan ta en blodprøve etterhvert.

Eller så får man jo i seg magnesium gjennom poteter, grønnsaker, korn, bananer, melk/melkeprodukter, kjøtt, fisk, nøtter, havregryn.

God bedring!

Tusen takk for tips og god bedring meldinger :) <3

Jeg ringte legen å fikk en akutt time på fredag. Ble skrevet ut sterkere smertestillende. Noe jeg ikke er så interessert i å spise. Men kommer til å ta 1 om det blir super ille igjen.

Og det ble sykemelding i 1 uke, så nå har jeg fri til 19 september. Noe som kan bli bra til kroppen tror jeg.

Det var ikke noe galt med blodtrykket mitt :) fysion min var helt enig at kroppen min trengte ro nå.

Back
Topp