Hodepine etter fødsel..

Lemy2

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er så plaget med hodepine.. Er greit når jeg er oppe og går, men når jeg legger meg ned og skal sove/slappe av så blir det veldig veldig intenst! Paracet hjelper litt.. Men bare i ett par timer så jeg får sove litt.. Også begynner det på igjen.. Er dette noe som er normalt?

Har ikke født enda, men på innskrivingen når vi diskuterte smertelindring. Så nevnte de hodepine kunne komme som en bivirkning visst du har hatt epidural. Håper det gir seg snart , god bedring :)

Hadde du epidural under fødsel? Spinalhodepine kan være en komplikasjon til epiduralbedøvelse og er veldig smertefult, men det finnes hjelp å få i spesiell type hodepinetabelett som hetter fennazon koffein.

Jeg fikk spinalhodepine etter keisersnitt pga spinalbedøvelsen. Fikk du spinalbedøvelse?

Symptomene var at jeg noen dager etter fødsel hadde ekstremt smertefull hodepine når jeg satt opp/gikk/sto men at den roet seg ned en del når jeg lå helt flatt og at jeg hadde en del propper i ørene/mistet hørsel/ble svimmel/besvimete. Det var visst typiske tegn på spinalhodepine så jeg fikk blood patch (blodtransfusjon med eget blod i epiduralrommet i ryggen) seks dager etter fødsel når de skjønte at det var det. Ble mye bedre med en gang etterpå og helt fin etter noe uker. Gi beskjed til barsel/ring barselstelefonen hvis du tror det er det så får du forhåpentligvis behandling raskt!

Hadde epidural ja.. Den blir så intens at jeg klarer ikke slappe av, men er jeg oppe og går er det mye bedre må en tur til lege i morra uansett ang. Noe annet.. Så da får jeg hørt.. Men skal slik hodepine som man får av epidural komme 4-5 dager etter
Fødsel?

Hadde epidural ja.. Den blir så intens at jeg klarer ikke slappe av, men er jeg oppe og går er det mye bedre må en tur til lege i morra uansett ang. Noe annet.. Så da får jeg hørt.. Men skal slik hodepine som man får av epidural komme 4-5 dager etter
Fødsel?

Søsteren min fikk ekstrem hodepine etter første fødselen hennes da hun fikk epidural. Da hadde de punktert? inni spinal væsken et eller annet. Hun måtte tilbake og sette samme sprøyte for å fylle tilbake igjen. Hos henne traff de ikke skikkelig og hun måtte gjøre dette 2 el 3 ganger før det funket. Ble helt bra etterpå :)
Hodepinen kom noen dager etter fødsel hos henne også

Fødsel?
Det kan den ja, og den kan sitte i en stund hvis du ikke får noe for den.

Men postpunksjonshodepine kjennetegnes vel med at man er fin når man ligger nede og blir verre når man er oppe? Jeg hadde skikkelig dunkende hodepine et par dager etter at vi kom hjem, men det tror jeg var mer pga lite søvn og uvant døgnrytme.

Men postpunksjonshodepine kjennetegnes vel med at man er fin når man ligger nede og blir verre når man er oppe? Jeg hadde skikkelig dunkende hodepine et par dager etter at vi kom hjem, men det tror jeg var mer pga lite søvn og uvant døgnrytme.
Er motsatt med meg.
Jeg våkner av intens hodepine.
Og kommer når jeg ligger slapper av.. Men no fikk e legetime kl 14. Heldigvid

Krysser fingrene for at det er noe uskyldig!
Er nok sikkert det.. Men klippingen og hodepinen er helt ekstrem.. Jeg MÅ ta 1g panodil 3X dagen for å klare gå, eller for og klare sove pga hodepina. Gleder meg til alle smertene forsvinner så jeg kan bidra litt mer her hjemme.. Mannen er super dyktig!! Heldigvis :)

Det kan være du rett og slett har lav jern prosent eller blod prosent så det ville jeg fått sjekket ut hos legen med en blodprøve. Veldig vanlig etter en fødsel. Husker med min nr 2 så skjønte jeg ikke hvorfor jeg var så dårlig men da var det fordi blodprosenten var så lav pga mistet mye blod under fødsel.

Sniker fra i fjor. Jeg fikk ikke kraftig hodepine etter epudiralen da jeg fødte, mener jeg ikke hadde hodepine en gang. Men haddd satans vondt i ryggen derimot... husker det godt, verket det epudiralen hadde Sitti lenge.... jeg aner ikke om han stakk feil eller ikke, da jeg var i storm rier land og enset bare rier så kjente faktisk ingenting annet enn knitring i tottisene eller annet enn at kroppen slappet litt mer av. Skal sies de skrudde ikke av driten før en time etter fødsel, de glemte hele greia, var mer opptatt av å dette farskap rett etter ungen kom ut.... så lå jo der da, og i koma land og forelsket og måtte få venninna mi til å Google Facebook, siden jeg ikke husket noe.. måtte uansett minne de på epudiralen og veneflonen..

Var hos legen. Blodtrykket var veldig høyt, tok masse blodprøver og må tilbake på kontroll..
Prøvde spørre på sykehuset om de kunne måle blodtrykket mitt når jeg skulle reise, men det mente de ikke var nødvendig...
Beina var så hovne e klarte nesten ikke gå..

De målte ikke på meg heller når jeg tenker meg om, selv om jeg hadde høyt blodtrykk i store deler av svangerskapet. Men her forsvant all ødem i bein og armer første døgnet da. Var ikke akkurat noe problem for meg å få tissa første døgnet :P

De målte ikke på meg heller når jeg tenker meg om, selv om jeg hadde høyt blodtrykk i store deler av svangerskapet. Men her forsvant all ødem i bein og armer første døgnet da. Var ikke akkurat noe problem for meg å få tissa første døgnet :P
Haha :) jeg er fortsatt hoven jeg da.. Dag 6.. :D

Var hos legen. Blodtrykket var veldig høyt, tok masse blodprøver og må tilbake på kontroll..
Prøvde spørre på sykehuset om de kunne måle blodtrykket mitt når jeg skulle reise, men det mente de ikke var nødvendig...
Beina var så hovne e klarte nesten ikke gå..
Huff da.. Håpe det gir seg, og at de finner noe som kan hjelpe :)

Back
Topp