Hodeomkrets.

ranveigl

Forelsket i forumet
Hvor stor er hodeomkretsen til deres små?
Begynner å bli sååå lei den fokuseringa på hodeomkretsen til lillegutt. Ettersom han ble født såpass prematurt har han litt langt bakhode og er noe smal i ansiktet, men dette har bedret seg veldig. Men han har alltid hatt stort hode, ligger mellom 90 og 95 på percentilskjemaet, men har også fulgt denne kurven nøyaktig fra gang til gang. han har vært inne til CT og MR siden legene mener hodet er litt stort, og alt er fint. Nå mener helsesøstra det er for stort IGJEN.. Så jeg lurer litt på hvor stort hodet til deres små er?
Lillegutt er 10 1/2 mnd og har en hodeomkrets på 48.

Snuppa var på kontroll den 13.desember og da var hodemålet hennes 45 cm.. hun er født 20.feb, så det var nesten 10 mnd :) Det er jo ikke så mye forskjell på de da.. hvorfor skal hun legge seg oppi det da når legene sier alt er fint? [:@]

På 10 mnd med snuppa var hun 44 cm.

ska på kontroll te onsdag...

Alvin hadde 48cm på 10mnd kontrollen, han ligger 1 og 1/2 kurve over.. er også lei av å høre om det, men han er så smart att jeg vet det ikke er noe gærnt[8D]

Min kar va 46,2 cm rundt hodet på siste kontrollen 11 november.
Helt perfekt i forhold t alder[;)]

Men unger er forskjellige. Noen har store hoder, andre små[;)]
Så lenge legen sier at alt er ok ville e ikke ha brydd meg så mye om ka helsesøster si.

10 1/2 mnd og 44cm :-)
Du får se det positive i at helsesøster heller henviser for mye enn for lite. Krysser fingrene for at alt er bra, og at du slipper å bli så bekymret og stresset av helsesøsteren hele tiden [:)]

var på kontroll 19nov.. 8mnd kontrollen.. da var det endten 45 eller 46.. så aner ikke nå[8D] men hu har alltid hatt stort huet.. hehe

Hm..her hadde Emilian hodeomkrets på 48 cm når vi var på 9 mnd kontroll. Aldri fått noen reaksjoner på det....?

Min var vel 46,5 eller 47 på 10 mnd.kontrollen.....og den var vi på da han var 9,5 mnd.....
Og han ligger en kurve over midten i lengde og nøyaktig midt på i vekt....men han er itt av en plugg da.....ganske grov kroppsbygning....

Og altså....min lillebror har hodeomkrets på 64!!!
Noen har store hoder og andre har små hoder.....Halloooo[&:]

Huske ikke ka det va... *leite* 27.10 va det 45 cm. HS sa det va veldig lite... .Eller, lite.. Han ligg under gjennomstnittet i hodeomkrets (skulla vært 1- 2 cm større sa ho), akkurat på når det gjeld vekt og litt over i lengda..

Så sa ho at det gjorde ingenting, for han va så pass gammel no at det ikke va "farlig" [:)]

.. da va han foresten 8 mnd :p

det spørs jo hvor stor ungen er og da.. lengde og vekt liksom...[:)]

ORIGINAL: bruskorka

Huske ikke ka det va... *leite* 27.10 va det 45 cm. HS sa det va veldig lite... .Eller, lite.. Han ligg under gjennomstnittet i hodeomkrets (skulla vært 1- 2 cm større sa ho), akkurat på når det gjeld vekt og litt over i lengda..

Så sa ho at det gjorde ingenting, for han va så pass gammel no at det ikke va "farlig" [:)]

HUH??? [8|][8|][8|][8|]
Var på kontroll den 15.des..(mangla 5 dager på 10 mnd) og da var snuppa 45 cm og da sa hun at alle mål var normale.. hun ligger 1 strek under den tykke gjennomsnitts streken..

Da har de tydeligvis ikke samme skjema da [8|]

ORIGINAL: t0mmelise

HUH??? [8|][8|][8|][8|]
Var på kontroll den 15.des..(mangla 5 dager på 10 mnd) og da var snuppa 45 cm og da sa hun at alle mål var normale.. hun ligger 1 strek under den tykke gjennomsnitts streken..

Vet ikke æ [8D] Ho sa bare "oida, det va lite" og så viste ho mæ skjemae... [8D] Men du har jo jenta da, dem e jo litt mindre [:)]

ORIGINAL: t0mmelise

HUH??? [8|][8|][8|][8|]

Vet ikke æ [8D] Ho sa bare "oida, det va lite" og så viste ho mæ skjemae... [8D] Men du har jo jenta da, dem e jo litt mindre [:)]

Ja kanskje det betyr noe jah [:)] Jeg har egentlig ikke peiling.. hun sier bare alt er fint, rett under gjennomsnittet.. perfekt baby.. helt super vekst i forhold til kurve og alder.. ja.. det er vel det hun sier [:D]

Mi var på 10 mnd kontrollen 75 lang - 45,2 hodeomkr - 11,510 kg[:)][:)]

Husker aldri målene.[8D] Så lenge alt er normalt når vi er på kontroll så gidder jeg ikke huske det. Så mye annet jeg må huske på med to småtroll. [:D]

Back
Topp