Hodeomkrets

~Lille bøllefrø~

Glad i forumet
Åssen er det med deres små?
Her fikk jeg i dag beskjed om på helsestasjonen om at de reagerte på hodeomkretsen til mini, at den hadde stagnert litt.
På 5 mnd så har den bare økt med 1 cm.
Altså i mai var den 44cm og nå i oktober var den 45cm.

De skulle snakke litt i dag (helsesøster og legen) og vurdere hva de skal gjøre.
Om vi skal henvises til røntgen. Skal uansett tilbake for kontrollmåling om 6 uker til.
Men syntes jo det er litt merkelig.

Noen flere som har det slik og som kan komme med litt godnyheter til meg?

Hm, vet ikke hva jeg skal si for å få deg til å føle deg bedre. Bra de følger det opp ihvertfall, men ikke noen gøy beskjed å få. Mest sannsynligvis er det jo ingenting. Kryssser fingrene for det!

Her var hodeomkretsen hennes på 48 cm på ett årskontrollen. Vokst ti cm siden fødsel. Vet ikke om det er mye eller lite eller akkurat passe. Helsesøster har aldi sagt noe.

ORIGINAL: snupsidupsi

Hm, vet ikke hva jeg skal si for å få deg til å føle deg bedre. Bra de følger det opp ihvertfall, men ikke noen gøy beskjed å få. Mest sannsynligvis er det jo ingenting. Kryssser fingrene for det!

Her var hodeomkretsen hennes på 48 cm på ett årskontrollen. Vokst ti cm siden fødsel. Vet ikke om det er mye eller lite eller akkurat passe. Helsesøster har aldi sagt noe.

Takk for svar.
Men da tror jeg ikke det er SÅ ille når minien din har vokst 10cm siden fødsel for det har minien her også gjort, hun var 35cm da hun ble født, så kanskje det bare er det at hun vokste fort i starten og har en liten pause nå før hun fortsetter igjen

Kan bare trøste med å si at jeg vet hvordan det føles å bli kommentert på hodeomkretsen ihvertfall. Sønnen min har hele tiden hatt for stor hodeomkrets, men foreløbig holder HS det bare under oppsyn og ser om han følger "sin kurve".. Syns ikke hodeomkretsen hørtes så liten ut jeg da.. men så har jeg ikke peiling heller da.. 

ORIGINAL: hirly

Kan bare trøste med å si at jeg vet hvordan det føles å bli kommentert på hodeomkretsen ihvertfall. Sønnen min har hele tiden hatt for stor hodeomkrets, men foreløbig holder HS det bare under oppsyn og ser om han følger "sin kurve".. Syns ikke hodeomkretsen hørtes så liten ut jeg da.. men så har jeg ikke peiling heller da.. 

Takk [:)]
Nei jeg syntes da hun ser ganske normal ut jeg da.
Men det er nok fordi det ikke har endret seg de 5 siste mnd og grafen på en måte har flatet ut.
Men vi får nå se.
Tenkte jeg skulle ringe dem til torsdag og høre hva de kom fram til

Her var hun 34 cm ved fødsel og er ca 45 cm nå, så jeg vil tro at det er helt normalt og at du ikke trenger å bry deg![:)]

Frøkna mi var 33 cm ved fødsel, og 43 cm ved ettårskontrollen... Hun har alltid lagt under skjema, men hs her er godt fornøyd så lenge hun følger sin egen kurve...

Tusen takk jenter [:D]
Det høres ut som om hun er ganske så normal egentlig så tror jeg bare ser hva de sier og ikke bekymrer meg no mer om det.

Synes generelt det virker som de små vokser i rykk og napp jeg da [:)] Mattis var 38 da han ble født, nå er han 49... Han har vokst som et uvær i sommer..

Melissa var 36cm ved fødsel, og 45.7cm når hun var 11mnd. Fra hun var 6mnd og frem til 11mnd vokste hun bare 1.4cm i hodeomkrets. Helsesøster har ikke sagt noe på hverken det eller om hodeomkretsen generelt. Hun følger kurven sin, og ganske gjennomsnittlig(en plass hun og er gjennomsnittlig, for det kan ikke sies om vekta[8D])

Er vel kanskje ikke veldig beroligende, men her har vi også hatt en cm vekst fra mai til nå (fra 43 til 44), men vi fikk ingen kommentar på det.[:)]

Emil var 35 cm rundt hodet da han ble født og var 47,5 cm på 1-årskontrollen. Var på en kontroll i slutten av mai også, og da var hodeomkretsen 46,5 cm, så det økte ikke mer enn 1 cm på 3 mnndr, her heller.

HS har aldri nevnt ang hodeomkretsen til oss. De har bare sagt at de er fornøyd med hvordan han vokser og at han følger sin egen kurve.

Lillan her har vokst fra 40 cm til 47 cm i hode omkrets. Nå tjuvstartet hun med stort hode da, men vokser sakte... Hs har ikke sagt noe om det :)

Ringte HS i da for å høre hva de kom fram til og da vite at de har sendt en henvisning til røntgen for å utelukke sammenvoksning.
Vi regner ikke med at det er noe men de ville bare gjøre det for sikkerhets skyld.

Så nå må vi sitte utålmodig og vente på time til røntgen[&:]

Back
Topp